صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۱
کد خبر: 12563
گزارشگر: 213
۴۵۲
۰
۰
۱
خبر رئیس سازمان امور مالیاتی

چگونگی رصد مالیاتی در بودجه 1402

چگونگی رصد مالیاتی در بودجه 1402
رئیس سازمان امور مالیاتی گفت: تلاش می‌کنیم به کمک پایگاه اطلاعاتی همه فعالیت‌های مالیاتی را رصد کنیم.
به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان امور مالیاتی درباره سهم مالیات در بودجه سال آینده گفت: پیش‌بینی می‌شود در بودجه سال آینده ۶۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی داشته باشیم.

داوود منظور رئیس سازمان امور مالیاتی در جلسه‌ای با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در حوزه مالیات اعتقاد داریم که همسو با سیاست‌های دولت، گام‌های مهمی برداریم.

وی افزود: تلاش می‌کنیم یه کمک پایگاه اطلاعاتی همه فعالیت‌های مالیاتی را رصد کنیم و درنتیجه این اقدامات در سال جاری بالغ بر یک و نیم میلیون اظهار نامه مالیاتی دریافت کردیم.

به گفته منظور، این مسیر کمک می‌کند تا فرار مالیاتی را شناسایی کنیم و بتوانیم وصول مالیات را بهبود ببخشیم.

وی با بیان اینکه رشدی که در وصول مالیات اتفاق افتاد کاملا محسوس است، اظهار کرد: ماهانه ۴۰همت وصول مالیات داریم و این در حالی است که این رقم درسال ۹۹، ۱۵ همت بود. همچنین در ۸ ماهه امسال، ۳۱۰ همت وصول مالیات داشتیم.

رئیس سازمان امور مالیاتی در ادامه گفت: پیش‌بینی ما در بودجه سال آینده ۶۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد مالیاتی است؛ گام بلندی که در جهت افزایش سهم مالیات در بودجه است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰ درصد بودجه از طریق مالیات است و برنامه ریزی داریم تا این رقم در سال ۱۴۰۳ به ۸۰ درصد برسد.(تجارت نیوز)
https://www.asianews.ir/u/8pt
اخبار مرتبط
وزیر اقتصاد درباره وضعیت حساب‌های شخصی و تجاری تعیین تکلیف کرد و گفت: مساله حساب‌ها متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ و موضوعی خاتمه یافته بود و بنای دولت این است که در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری که از نکات انضباط بخش و تسهیل کننده است بر خوداظهاری و اعتماد به خود فعالان اقتصادی متکی باشد.
در حال حاضر دستگاه‌های کارتخوان فعال متصل به پرونده‌های مالیاتی حدود ۸ میلیون و سیصد هزار دستگاه است و حساب‌های متصل به این دستگاه‌های کارتخوان، حساب تجاری به شمار می آید و وجوه واریزی به این حساب‌ها به عنوان وجوه درآمدی کسب و کار مؤدی محسوب می‌شود.
در چه صورتی حساب بانکی شما تجاری محسوب می شود و باید مالیات بدهید؟
براساس بندی از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با محور شفافیت اقتصاد و سالم‌سازی آن و جلوگیری از اقدامات، و زمینه‌های فسادزا، تعداد کارتخوان‌های فروشگاهی فعال تا دی‌ماه سال ۱۴۰۰ به ۹ میلیون و ۸۸۳ دستگاه رسیده بود که در حال حاضر تعداد آن با غیرفعال شدن کارتخوان‌هایی که مالکان آنها تشکیل پرونده نداده‌اند، به ۸ میلیون و ۲۵۹ هزار دستگاه رسید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید