صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۳
کد خبر: 12592
گزارشگر: 213
۱۱۱۰
۰
۰
۲
رئیس سازمان اداری و استخدامی

در جمع دانشجویان: متوسط حقوق کارمندان فقط ۱۰ میلیون تومان است!

در جمع دانشجویان: متوسط حقوق کارمندان فقط ۱۰ میلیون تومان است!
رئیس سازمان اداری و استخدامی در جمع دانشجویان گفت: میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.

به گزارش آسیانیوز، رئیس سازمان اداری و استخدامی خبر داد: میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی ضمن تاکید بر اینکه با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم، دولت در سال آینده هیچ اقدام تورم زایی انجام نمی دهد، گفت: اکنون میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.

میثم لطیفی در مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی در پاسخ به سوال دانشجویی درباره نابرابری در پرداخت‌ها گفت: نابرابری در پرداخت‌ها مشکلی است که مبنای نظری وسیعی دارد اما باید به دنبال این باشیم که نظام عادلانه پرداخت چگونه و از چه طریقی محقق می‌شود. آیا عدالت این است که متناسب با شایستگی‌ها پرداخت‌ها صورت بگیرد یا آنکه عدالت به معنی برابری است.

وی ادامه داد: به عنوان مثال میانگین حقوق کارکنان دولت حدود ۱۰ میلیون تومان است. آیا عدالت به این معنی است که به همه ۱۰ میلیون تومان به صورت مساوی پرداخت کنیم یا آنکه براساس شایستگی این پرداخت‌ها صورت بگیرد؛ البته در این زمینه مسائلی هم وجود دارد. به این معنی که دستگاه‌ها برای خودشان قانون خاص تعریف کرده‌اند؛ به عنوان مثال وزارت نفت، وزارت علوم و غیره قانون خاص دارند و این قوانین پرداخت‌ها را متفاوت کرده است که در این راستا به دنبال اجرای طرح یکسان سازی هستیم و درصددیم همه کسانی که از این طریق از قانون خارج شده یا برای خود استثناهایی قائل شده اند را در یک مسیر قرار دهیم. البته باید در این میان تفاوت‌ها را هم نگاه کنیم.

 وی در ادامه گفت: عدالت به معنی برابری نیست اما به معنی ولنگاری هم نخواهد بود؛ به همین دلیل دولت در پرداخت‌ها کف و سقفی تعیین کرده است. یعنی این‌که هیچ کارمند دولتی نباید پایین تر از پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در ماه دریافتی داشته باشد و حداکثر آن نیز تا هفت برابر این مبلغ مجاز است. البته به دنبال آن هستیم تا با اجرای طرح‌های مختلف این فاصله را در بخش‌های دولتی کاهش دهیم و به چهار تا پنج برابر برسانیم که در بسیاری از کشورهای دنیا نیز این اتفاق افتاده است./(ایسنا)

https://www.asianews.ir/u/8ql
اخبار مرتبط
رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری از آبان ماه انجام شده است، از اعمال افزایش حقوق کارکنان از آذرماه به همراه پرداخت معوقات مهر و آبان قول داده است.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور، قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری را ابلاغ کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: سامانه از ۲۶ مرداد آغاز به‌کار کرده‌است و به محض مشخص شدن رتبه افراد، حقوقشان بلافاصله و دو روز بعد صادر می‌شود و آن ماه با حکم جدید حقوق می‌گیرند.
دبیرکل جامعه اسلامی کارمندان گفت: افزایش حقوق کارمندان و مزایای آنها بر اساس ماده ۱۲۵ این قانون و مطابق با میزان تورم صورت می گیرد و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان براساس قوانین جزء لاینفک خواسته‌های بازنشستگان است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اعلام کرد: با تأمین‌ اعتبار، پرداخت طبق الگوی جدید از اول شهریورماه صورت خواهد گرفت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید