صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۰۲:۴۸
کد خبر: 12595
گزارشگر: 213
۷۴۷
۰
۰
۲
نامه مرکز ملی فضای مجازی در اعتراض به اینستاگرام

ضرب العجل ۱۰ روزه ایران به اینستاگرام

ضرب العجل ۱۰ روزه ایران به اینستاگرام
ایسنا نوشته است، مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه ناآرامی ها در ایران و عدم پاسخگویی در خصوص مکاتبات رسمی پیشین از سوی ایران، به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.

به گزارش آسیانیوز، ایسنا نوشته است، مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.

به نقل از این خبرگزاری دولتی، این مرکز با ارسال نامه رسمی خطاب به آقای مارک زاکربرگ مدیر ارشد شرکت متا در راستای عدم رعایت قوانین مصوبه کشور ایران و قوانین داخلی پلتفرم از طریق دفتر حافظ منافع کشور جمهوری اسلامی ایران در واشنگتن نسبت به عملکرد سکوهای این شرکت اعتراض کرده است.

بنابراین گزارش، در این نامه اهم اعتراضات مطرح شده توسط جمهوری اسلامی در خصوص انتشار سازمان یافته اخبار خلاف واقع، ترویج رفتارهای تبعیض‌آمیز و نفرت‌پراکنی، ترغیب خشونت و ناآرامی‌های اجتماعی، نقض حاکمیت ملی و نقض حقوق کاربران از طریق اعمال استانداردهای دوگانه و زمینه‌سازی فعالیت تبلیغی و عملیاتی گروه‌های تروریستی بر روی سکو های وابسته به شرکت متا، تعمیق شکاف‌های اجتماعی و تبعیض نژادی و قومی، تجزیه طلبی و زمینه سازی برای جرائم سازمان یافته از جمله نقل و انتقال و معامله سلاح جنگی و موادمخدر مطرح شده است.

طبق اعلام مرکز ملی فضای مجازی، همچنین ترویج رفتارهای نامتناسب جنسی در قبال کودکان و نوجوانان و همچنین عدم ممانعت از پخش لایوهای جنسی، ارائه خدمات جنسی و روسپیگری و آموزش رفتارهای ناهنجار و خلاق قوانین کشور از دیگر موارد مورد اشاره در خصوص نقض اصول اخلاقی در این سکوها بوده است.

گفتنی است؛ در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا فرصت داده تا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت نامه از سوی آن شرکت وفق سیاست ها و مقررات کشور در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه فضای مجازی کشور صورت پذیرد./

https://www.asianews.ir/u/8qo
اخبار مرتبط
به گزارش حدود دو ماه از قطعی گسترده، کاربران ادعا می‌کنند، اختلالات اینترنت هر روز رو به افزایش است؛ درحالی که به تازگی یک استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات نیز این موضوع را تایید کرده است.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند و مدعی شدند که نمی خواهند تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود.
امکان دانلود اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ حتی از روی فروشگاه اینترنتی ماتیکت حذف شده است.
دبیرکل سازمان ملل به اعتراضات اخیر در ایران و مرگ مهسا امینی واکنش نشان داد.
ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس در واکنش به نوشته آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا درباره لغو تحریم‌ها برای گردش اطلاعات در ایران،گفت ماهواره‌ استارلینک «فعال» می‌شود.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز کلی گسترش دسترسی به خدمات اینترنت آزاد برای ایران را صادر و اعلام کرد.
نت‌بلاکس قطع اینترنت در ایران را تایید کرد.
گروهی از نمایندگان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در نامه‌ای به وزیر خزانه داری ایالات متحده٬ از او خواستند در صورت دریافت درخواست ایلان ماسک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ایران، فورا با این تقاضا موافقت کند!
از ساعاتی قبل امکان دسترسی به اینستاگرام با آی پی ایران امکان‌پذیر نیست و اینستاگرام تنها با کمک فیلترشکن باز می‌شود و این مساله گمانه فیلتر اینستاگرام را مطرح می‌کند؛ این در حالی است که آیا مسدود شدن واتساپ و اینستاگرام مقطعی است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید