صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۸
کد خبر: 12629
گزارشگر: 213
۴۷۹
۰
۰
۲
شهروندان کشور ترکیه بیشترین جستجو را درباره رمزارز دارند

چرا ترک ها به بیت کوین علاقه دارند؟

چرا ترک ها به بیت کوین علاقه دارند؟
شهروندان کشور ترکیه حدود ۴.۷ میلیون جستجو مرتبط با دنیای رمزارزها را به ثبت رسانده‌اند؛ در حالی که طبق تحقیق، این کشور از لحاظ جستجو درباره رمز ارز در رتبه دوم در جهان ایستاد.

به گزارش آسیانیوز، مطالعه جدیدی در رابطه با میزان جستجو مرتبط با دنیای رمزارزها نشان می‌دهد که شهروندان ترکیه در رتبه اول میزان جستجو درباره دوج‌ کوین و رتبه اول در جستجو مطالب رمزارزی قرار دارند.

مطالعه‌‌ای جدیدی نشان می‌دهد که کشور ترکیه از لحاظ جستجو مطالب مرتبط با رمزارز در رتبه دوم جهان و رتبه اول جهان در جستجو درباره‌ی رمزارز دوج کوین قرار دارد.

ترکیه در صدر جدول جستجو رمزارزی
تجارت نیوز نوشت با وجود شرایط بد بازار رمزارزها، علاقه به این بازار هنوز هم فروکش نکرده است. مطالعه جدید پلتفرم آموزشی رمزارز، CryptoManiaks نشان داده است که ۸.۲ درصد از جمعیت کشور هلند و ۵.۵ درصد از جمعیت کشور ترکیه به جستجوی مطالب مرتبط با دنیای رمزارز می‌پردازند.

شهروندان کشور ترکیه حدود ۴.۷ میلیون جستجو مرتبط با دنیای رمزارزها را به ثبت رسانده‌اند. طبق این تحقیق، کشور ترکیه از لحاظ جستجو درباره میم‌کوین دوج‌ کوین در رتبه دوم در جهان ایستاد. ماهانه بیش از ۸۱۲۰۰۰ جستجو مرتبط با دوج کوین در ترکیه انجام می‌شود. این مقدار دو برابر میزان جستجو درباره رمزارز اتریوم در این کشور است.

استقبال از رمزارز در ترکیه
طبق برخی‌ آمارها، بیش از هشت میلیون از شهروندان ترکیه از رمزارزها استفاده می‌کنند. به دلیل تورم بی‌سابقه ترکیه در سال اخیر، طرفداران استفاده از رمزارزها در این کشور افزایش یافته است. بسیاری از شهروندان ترکیه به خصوص قشر جوان ترجیح می‌دهند که در رمزارزها سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه آنها متاثر از کاهش ارزش لیر ترکیه نشود. بسیاری از مراکز عمومی مانند رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها، قابلیت پرداخت از طریق رمزارزها را فراهم کرده‌اند. در حال حاضر دستگاه‌های خودپرداز (ATM) در کلا‌ن‌شهرهای ترکیه به صورت شبانه روزی فعال هستند.

 دوج کوین
سخنگوی پلتفرم CryptoManiaks درباره علاقه مردم این کشور به دوج‌ کوین گفت:« محبوبیت دوج کوین در بسیاری از کشورها از اتریوم پیشی گرفته است. به طور کلی میزان جستجوی ماهانه درباره دوج‌ کوین، ۲ میلیون بیشتر از اتریوم است.» دوج کوین توانسته است با توییت‌ها و حمایت‌های چهره جنجالی دنیای رمزارز و مدیرعامل جدید توییتر، ایلان ماسک محبوبیت خود را در میان فعالان این بازار حفظ کند.

پس از هلند و ترکیه، کشور‌های آلمان، کانادا و جمهوری چک به ترتیب بیشترین جستجو‌ها درباره رمزارز را داشتند. با وجود اینکه آمریکا و انگلستان هر دو از بازیگران اصلی بازار رمزارزها هستند، در رتبه‌های بالای این مطالعه قرار نگرفتند. در ایالات متحده آمریکا، حدود ۱.۹ درصد از جمعیت درباره رمزارزها جستجو می‌کنند و این رقم در انگلستان برابر با ۲.۶ درصد است.

آمریکا و انگلستان به ترتیب رتبه‌های پانزدهم و دوازدهم را بدست آوردند./

https://www.asianews.ir/u/8rl
اخبار مرتبط
کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳، جامعه کریپتو در مورد محدوده قیمت پایین احتمالی حدس و گمان ارائه کرده است.
روزنامه دیلی میل نوشت: ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، پس از آنکه اسناد این شرکت مبنی بر سانسور اخبار مربوط به لپ‌تاپ هانتر بایدن (فرزند جو بایدن) را منتشر کرد، در اسپیس توییتر با سوالی درباره امنیت جانی‌اش مواجه شد.
قیمت بیت کوین در روز جمعه و شنبه به 16958 دلار رسید؛ مساله ای که نشان می‌دهد بیت کوین همزمان با کاهش ارزش سهام در بازار وال استریت حمایت کلیدی خود را حفظ کرده است.
ایلان ماسک اکنون صاحب یکی از پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی به نام توئیتر است؛ بنابراین در حال حاضر باید از توئیتر چه انتظاری داشت؟
مسئله تاثیر رمزارزها بر تحریم یکی از موضوعاتی است که بعد از شروع جنگ میان روسیه و اوکراین، نگرانی بسیاری از دولتمردان جهان را برانگیخته است.
بیت‌کوین، بزرگترین کوین بازار رمزارز، آخرین بار در روز شنبه با افت ۱٫۵ درصدی به ۱۹۹۴۶ دلار رسید. این عدد ۲۹۸ دلار کمتر از مقدار کندل نزولی قبلی آن است.
امروز بازار رمزارز پس از اصلاح بیت‌کوین، اکثر رمزارزهای بازار به سطوح حمایتی پایین‌تر خود بازگشتند و قیمت بیت کوین اصلاح نزولی دوم را از مقاومت ۲۲۰۰۰ دلار آغاز کرد؛ در حالی که اتریوم بیش از ۷ درصد کاهش یافته و زیر سطح ۱هزار و ۶۰۰دلار خود معامله می‌شود.
نرخ تورم آمریکا ماه گذشته میلادی ۸٫۵ درصد یعنی کمتر از پیش بینی ها بوده است؛ در حالی که فشارهای تورمی اندکی کمتر شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید