صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۰ آذر ۱۴۰۱ / ۰۴:۰۵
کد خبر: 12632
گزارشگر: 213
۷۹۷
۰
۰
۰
واکنش وزارت امور خارجه به بیانیه نشست ۴۳ سران عربی

تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی

تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکوم کردن اتهامات بی اساس بیانیه پایانی نشست ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور اینگونه بیانیه‌ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی خواند.

به گزارش آسیانیوز، ایران، هیچگونه مداخله‌ای را در سیاست‌ها و برنامه‌های فناوری و دفاعی خود بر نمی‌تابد
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ادعاها و اتهامات مطرح شده علیه تهران در بیانیه پایانی نشست ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس واکنش نشان داد.

به نقل از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، ناصر کنعانی با محکوم کردن اتهامات بی اساس بیانیه پایانی نشست ۴۳ سران شورای همکاری خلیج فارس، صدور اینگونه بیانیه‌ها را تکرار سیاست شکست خورده ایران هراسی خواند که فقط می‌تواند تلاشی بیهوده برای پوشاندن اقدامات بحران آفرین برخی کشورهای این شورا در حمایت مالی، سیاسی و لجستیکی از گروه‌های تروریستی و زخم عمیق مردم رنج دیده کشورهای بحران زده منطقه باشد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با یادآوری تحمیل هزینه‌های هنگفت جانی و مالی بر مردم منطقه از ناحیه سیاست‌های مخرب برخی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس، از این شورا خواست در رویکردهای خود در قبال مسایل منطقه‌ای تجدید نظر کنند و مسیر سازنده را برگزینند.

کنعانی اشاره بیانیه این شورا درخصوص موضوعات مرتبط با برنامه هسته‌ای کشورمان را مردود دانست و افزود: کشورهایی که تمام تلاش خود را برای ناکام گذاشتن توافق هسته ای به کار بسته بودند، اکنون با نادیده گرفتن پایبندی کامل ایران به برجام و قوانین بین‌المللی، نسبت به اقدامات مشروع ایران معترض شده‌اند.

کنعانی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر امنیت درون زای منطقه و رعایت هنجارهای بین‌المللی، هیچگونه مداخله‌ای را در سیاست‌ها و برنامه‌های فناوری و دفاعی خود بر نمی‌تابد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید مجدد بر مواضع اصولی کشورمان، جزایر سه گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را جزو لاینفک و ابدی سرزمین جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعایی بر این جزایر را امری بی ثبات کننده، دخالت در امور داخلی و قلمرو سرزمینی خود دانسته و آن را به شدت محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت امورخارجه با اشاره به اشراف و توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از امنیت دریانوردی در منطقه خلیج فارس و هوشیاری نسبت به هر گونه شرارت و ناامنی دریایی، صدور اینگونه بیانیه‌ها و مواضع را بی تأثیر در عزم نیروهای مسلح ایران در تامین امنیت کشور و امنیت منطقه دانست.

کنعانی همچنین ضمن ابراز تعجب از درج برخی مطالب در بیانیه مشترک شورای همکاری خلیج فارس و چین، یادآور شد مذاکرات رفع تحریم های غیرقانونی، منحصر به موضوع هسته ای ایران و با طرف های شناخته شده بوده و تجربه نشان داده در همان مسیر می‌تواند پیش برود. مضافا آنکه جمهوری اسلامی ایران همیشه برای دستیابی به یک توافق منصفانه و پایدار در این مسیر آماده بوده و هست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به دیدار امروز سفیر چین با دستیار آسیا و اقیانوسیه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در این ملاقات نسبت به ورود بیانیه مذکور به موضوع تمامیت ارضی ایران ابراز ناخرسندی شدید شد و تاکید گردید جزایر سه گانه ایرانی خلیج فارس جزو لاینفک تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران است که مانند هر بخش دیگر از سرزمین ایران هرگز موضوع مذاکره با هیچ کشوری نبوده و نخواهد بود.

سفیر چین نیز با تاکید بر احترام کشورش به تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران، در توضیحات اهداف سفر رئیس جمهور کشورش به ریاض، این سفر را در راستای کمک به صلح و ثبات در منطقه و بهره گیری از گفتگو به عنوان ابزاری برای حل مشکلات دانست. سفیر چین سیاست خارجی کشورش در منطقه را مبتنی بر توازن دانسته و مبادلات پیش بینی شده دیپلماتیک از جمله سفر معاون نخست وزیر چین به ایران در روزهای آینده را مؤید این رویکرد اعلام کرد./

https://www.asianews.ir/u/8rn
اخبار مرتبط
یک مقام سابق سیاسی نوشت بیانیه مشترک چین و عربستان بیانگر تصویری روشن از مواضع یکپارچه آمریکا و غرب در برابر ایران است.
شرکت آرامکو، بانک های بزرگ بین المللی را برای مدیریت فهرست استخدام کرده است و این عرضه در بازار سهام می تواند تا یک میلیارد دلار افزایش یابد.
زمانی که گزارش‌های ادعای حملات قریب‌‌الوقوع موشک‌‌های بالستیک و پهپادهای ایران به اهدافی در عربستان سعودی داده شد، فرماندهی مرکزی ایالات متحده هواپیماهای جنگی مستقر در منطقه را به پرواز درآورد و این نمایش قدر‌ت، اهمیت روابط با عربستان را می‌رساند.
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
ارتش آمریکا، پنجم سپتامبر ، اعلام کرد که دو بمب‌افکن دوربرد «بی ۵۲» با قابلیت هسته‌ای را بر فراز خاورمیانه به پرواز درآورده است و قدرت‌نمایی نظامی آمریکا در منطقه در حالی انجام می‌شود که سطح تنش‌ها بین تهران و واشنگتن بالا است.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این اراده سیاسی وجود دارد که روابط ایران و آذربایجان روز به روز گسترش یابد و هیئت های دو کشور در سطوح مختلف سیاسی، امنیتی و نظامی در ماه های اخیر با یکدیگر دیدار داشته اند.
ولی‌عهد سعودی طراحی‌های ویژه ساخت شهری هوشمند و جادویی را اجرا می کند که ساکنان این شهر در عرض پنج دقیقه به همه خدمات مورد نظرشان می رسند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید