صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۱
کد خبر: 12643
گزارشگر: 213
۷۹۶
۰
۰
۲
به دنبال برخی ناآرامی های اخیر در کشور

نیوزیلند؛ فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را تحریم کرد

نیوزیلند؛ فرماندهان سپاه پاسداران و نیروی انتظامی را تحریم کرد
دولت نیوزیلند در همراهی با آمریکا و متحدان این کشور ۲۲ مقام ایرانی از جمله فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی را تحریم کرد.
به گزارش آسیانیوز، به نقل از آر اِن زد، «جاسیندا آردرن» (Jacinda Ardern) و «نانایا ماهوتا» (Nanaia Mahuta) نخست وزیر و وزیر امور خارجه نیوزیلند امروز یکشنبه با نقض قوانین بین المللی در لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه از وضع تحریم به بهانه ناآرامی های اخیر در ایران خبر دادند.

 دولت نیوزیلند در همراهی با آمریکا و متحدان این کشور ۲۲ مقام ایرانی از جمله فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی را تحریم کرد.

 جاسیندا آردرن و «نانایا ماهوتا» نخست وزیر وزیر امور خارجه نیوزیلند از دولت این کشورخواستند تا اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهد.

آردرن مدعی شد که نیوزیلند در کنار سایر کشور‌ها ایستاده است و خواستار تحقیقات توسط یک نهاد مستقل خارجی درباره حوادث اخیر در ایران است.

در بین تحریم شدگان افرادی، چون سردار «حسین سلامی»، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «غلامرضا سلیمانی» فرمانده بسیج، سردار «حسین اشتری»، فرمانده نیروی انتظامی و «محمد رستمی»، رئیس پلیس امنیت اخلاقی مشاهده می‌شود.

این در حالی است که نیوزیلند همچنین اعلام کرد که آماده است تا اقدامات خصمانه خود علیه ایران را ادامه دهد.

به نقل از مهر، پیشتر ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در نشست خبری در واکنش به اظهارات مداخله جویانه مقامات فرانسوی علیه کشورمان گفت: با توجه به اظهارات مقامات فرانسوی، رئیس جمهور این کشور و نوع رفتار و مواضعی که در خصوص تحولات داخلی ایران اتخاذ کردند و همچنین نوع رویکردی که پیش از این در قبال تحولات و اعتراضات داخلی در فرانسه و در قبال انتصابات کارگری اخیری که در این کشور افتاد و مواضع و رویکرد مقامات فرانسوی در این رابطه، به نظر می‌رسد همانطور که اروپایی‌ها تروریسم را به بد و خوب تقسیم می‌کنند، در این زمینه نیز اغتشاش را به خوب و بد تقسیم می‌کنند.

وی افزود: اگر اغتشاشات در ایران باشد، این اغتشاش خوب است، اما اگر در اروپا رخ دهد به اغتشاش بد می‌گویند و مقامات امنیتی با آن برخورد می‌کنند./ 
https://www.asianews.ir/u/8ry
اخبار مرتبط
در پی آتش‌سوزی مرگبار در دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی اصفهان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس این دانشگاه را مامور رسیدگی به موضوع کرد.
رویترز نوشت دولت کانادا در پی اجرای حکم محسن شکاری یکی از بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی‌های اخیر، مقامات ارشد قوه قضائیه، زندان‌ها، برخی مقامات و چهره‌ها در رسانه‌های دولتی را تحریم کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی در جمع دانشجویان گفت: میانگین حقوق کارکنان دولت ۱۰ میلیون است اما پرداخت‌ها باید براساس شایستگی باشد.
تعطیلی گشت ارشاد حواشی بسیاری زیادی به دنبال داشت تا اینکه روز گذشته عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از افزایش نظارت به حجاب و جریمه‌های نقدی خبر داد.
بانک مرکزی در این 12 ماه زیر سایه اخبار برجام نشسته بود و هر گاه دلار عزم افزایش قیمت داشت، خبر پایان مذاکرات هسته‌ای را منتشر می‌کرد و گفته می شد توافق به زودی حاصل می‌شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید