صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۷
کد خبر: 12649
گزارشگر: 213
۹۳۳
۰
۰
۲
پس از نشست وزرای خارجه

اتحادیه اروپا درباره اعتراضات در ایران بیانیه داد

اتحادیه اروپا درباره اعتراضات در ایران بیانیه داد
شورای اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه به بهانه اعتراضات اخیر در ایران بیانیه‌ صادر کرد.
به گزارش آسیانیوز، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ، به طرح ادعاهای تکراری علیه جمهوری اسلامی در موضوع توافق هسته ای ۲۰۱۵، پرداخت.

خبرگزاری ایسنا نوشت: شورای اروپا پس از نشست وزرای خارجه این اتحادیه بیانیه‌ای ضدایرانی صادر کرد.

شورای اروپا روز دوشنبه در پایان نشست وزرای خارجه این اتحادیه در بیانیه‌ای ضمن حمایت از حقوق اساسی ملت ایران، آنچه که "سرکوب گسترده و وحشیانه" از سوی دولت ایران خواند را محکوم کرد.

بیانیه اتحادیه اروپا درباره اعتراضات اخیر در ایران به شرح زیر است:

* در ادامه این بیانیه اتحادیه اروپا از مقامات ایران خواسته تا به تعهدات خود ذیل قوانین بین‌المللی عمل کنند. همچنین در این بیانیه شورای اروپا خواستار توقف آن چه "دستگیری‌های خودسرانه" معترضین عنوان کرده، شده است.

* اتحادیه اروپا ضمن محکوم کردن مجازات اعدام، خواستار توقف اعدام اشخاص دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر شده است.

* این اتحادیه مدعی شد که از تمامی روش‌های موجود برای حسابرسی به اعمال مقامات ایرانی استفاده خواهد کرد. اتحادیه اروپا همچنین از ایران خواست تا زندانیان دوتابعیتی در این کشور را آزاد کند.

* شورای اروپا با تکرار ادعای ارسال پهپاد ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین، خواستار توقف ارسال این پهپادها به روسیه شده است.

* در این بیانیه آمده که اتحادیه اروپا از تدابیر محدودکننده برای پاسخ‌دهی به اقدامات ایران در حمایت از روسیه استفاده خواهد کرد.

* وزرای خارجه اتحادیه اروپا در ادامه این بیانیه تعهد خود نسبت به جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ابراز کردند.

* اتحادیه اروپا ضمن ابراز نگرانی از گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درخصوص ایران خواستار پایبندی فوری ایران به تعهدات قانونی‌اش ذیل پیمان عدم اشاعه هسته‌ای و همکاری کامل با آژانس اتمی شدند.

* شورای اروپا در انتها از ایران خواست تا از آن چه فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده و همچنین به خطر انداختن آزادی کشتی‌رانی می‌خواند، خودداری کند./
https://www.asianews.ir/u/8s4
اخبار مرتبط
بنا بر اظهار نظر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، در دنیای چندقطبی خطرناک‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، روابط تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما نمی توان آنها را از ژئوپلیتیک جدا کرد.
کاهش تولید در برابر افزایش تقاضا به صورت خودکار منجر به پدیده ای کاملا قابل درک و فهم به نام شکاف تورمی می شود.
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی، روز جمعه اول مهر گفت به موفقیت مذاکرات احیای برجام امید چندانی نیست.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای برجام و بازگشت متقابل ایران و آمریکا به این توافق در وضعیت بن‌بست قرار گرفته است.
بریتانیا، فرانسه و آلمان در یک بیانیه عنوان کرده‌اند که با توجه به ناکامی ایران در دستیابی به توافق برای احیای برجام، ما با شرکای بین‌المللی خود درباره راه مواجهه با برنامه هسته ای در حال مذاکره هستیم.
در بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادعا شده است که وزرای این چهار کشور در خصوص «چالش‌های ناشی از ایران و تعهد برای همکاری جهت مقابله» با این چالش‌ها، رایزنی کردند.
یک روزنامه خارجی به نقل از یک منبع دیپلماتیک اروپایی گزارش داده که احتمال بازگشت ایران و ایالات متحده به توافق هسته‌ای قبل از انتخابات ماه نوامبر کنگره آمریکا امکان پذیر نیست.
جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه ۱۴ شهریور گفت: «با تاسف باید بگویم که نسبت به ۲۸ ساعت پیش، اکنون برای احیای برجام کمتر اطمینان دارم».
همچنانکه رییس موساد تا چند روز دیگر به آمریکا سفر می کند،یاییر لاپید روز یکشنبه گفت: «ما در حال رهبری یک کارزار فشرده برای جلوگیری از امضای توافق هسته‌ای خطرناک میان ایران و قدرت‌های جهانی هستیم.»
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید