صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۲
کد خبر: 12658
گزارشگر: 213
۱۶۰۴
۱
۰
۲
وزیر رفاه درباره جزییات توزیع کوپن توضیح داد

چه اقلامی می توان با کالابرگ خرید؟

چه اقلامی می توان با کالابرگ خرید؟
استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند.

به گزارش آسیانیوز، «سید صولت مرتضوی» در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بزرگداشت از پژوهشگران اظهار داشت: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است و به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها مبلغ یارانه در حساب پشتیبان یا همان کالا برگ را زودتر واریز می کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزییات نحوه استفاده از کالا برگ الکترونیک را اعلام کرد.

«سید صولت مرتضوی» در جمع خبرنگاران در حاشیه آیین بزرگداشت از پژوهشگران اظهار داشت: سامانه شبکه ملی اعتبار برای کالابرگ الکترونیک ایجاد شده است و به صورت آزمایشی در بعضی از استان‌ها مبلغ یارانه در حساب پشتیبان یا همان کالا برگ را زودتر واریز می کنیم.

وی افزود: کسانی که نیاز به خرید اقلام دارند می‌توانند برای تهیه ۱۱ قلم از این اجناس از طریق شبکه اعتباری پشتیبان اقدام کنند، اما اگر از کالا برگ استفاده نکردند در همان زمانی که مردم یارانه نقدی واریز دریافت می کنند، امکان برداشت دارند.

مرتضوی تاکید کرد: پس از اجرای آزمایشی مرحله استانی کالابرگ، موارد مورد ارزیابی قرار می گیرد و سپس به مرحله اجرا می رسد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به جاماندگان سهام عدالت بهزیستی، گفت: کسانی که جا مانده‌اند یا حقی از آنان ضایع شده است، می‌توانند به دستگاه‌های مرتبط مراجعه کنند.

طرح کالابرگ الکترونیکی به صورت اختیاری و در مرحله نخست در استان هرمزگان اجرایی می‌شود.

هرمزگانی‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های مجاز (اعلام شده) نسبت به استفاده از این اعتبار در خرید اقلام اساسی استفاده کنند و خرید اقلام اساسی به‌صورت نقد و اعتباری انجام می شود؛ یعنی مقدار مشخصی از قیمت کالا از محل اعتبار اختصاص‌داده شده پرداخت می‌شود و خریداران باید بقیه مبلغ را با استفاده از کارت بانکی یا به‌صورت نقدی پرداخت کنند.

استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و ۱۱ گروه کالایی مشخص شده است و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند. براساس این طرح، خانوارها می‌توانند به اعتبار یارانه یک ماه زودتر کالاهای اساسی را خریداری کنند در غیر این صورت می توانند یارانه را دریافت کنند.

یارانه نقدی حذف نمی‌شود و استفاده از کالابرگ الکترونیکی کاملاً اختیاری است./

منبع:انتخاب

https://www.asianews.ir/u/8sc
اخبار مرتبط
سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: بر اساس اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پرداخت یارانه به صورت کالابرگ اختیاری است و قرار نیست یارانه نقدی هیچ فردی قطع شود.
در حالی اجرای آزمایشی طرح کالابرگ در استان هرمزگان آغاز شده است که به اعتقاد برخی از کارشناسان، دولت بهتر به جای تمرکز روی چنین طرح‌هایی، روی تورم و رفع تحریم‌ها تمرکز داشته باشد.
محمدرضا پور ابراهیمی، نماینده مجلس گفت: دلیل عدم توزیع کالابرگ یا همان کوپن الکترونیک این است که زیرساخت‌های اجرای کالابرگ الکترونیکی در کشور مهیا نیست و برای همین پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.
وزیر اقتصاد درباره وضعیت حساب‌های شخصی و تجاری تعیین تکلیف کرد و گفت: مساله حساب‌ها متعلق به قانون بودجه ۱۴۰۰ و موضوعی خاتمه یافته بود و بنای دولت این است که در حوزه تفکیک حساب‌های شخصی و تجاری که از نکات انضباط بخش و تسهیل کننده است بر خوداظهاری و اعتماد به خود فعالان اقتصادی متکی باشد.
در حالی که یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی برای گروهی از دهک ها واریز خواهد شد، ثبت‌نام دوباره افراد جامانده یارانه ها و انصرافی‌های قبل، توسط سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و از طریق درگاه my.gov.ir صورت می‌پذیرد.
قرار بود طرح کالابرگ از شهریور اجرا شود، اما به دلیل عدم آماده شدن زیرساخت‌ها، رئیس سازمان برنامه و بودجه از اصلاح و تداوم میزان یارانه نقدی خبر داده است.
از ابتدای پرداخت یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی صحبت از اجرای طرح کالابرگ به جای یارانه نقدی به میان آمد؛ طرحی که قرار بود شهریور اجرا شود اما به تعویق افتاد و حالا درباره افزایش یارانه ها خبرهایی به گوش می رسد.
در ادامه اجرای برنامه اصلاح ارز ترجیحی دولت، روز گذشته وزارت رفاه از سامانه جدیدی رونمایی کرد که به بازبینی دهک‌بندی خانوار مربوط می‌شود؛ در همین حال سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد زوج است در روز‌های زوج و سرپرستان خانواری که رقم آخر کد ملی آنها عدد فرد است، در روز‌های فرد به وبگاه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.
در حالی که حذف ارز ترجیحی در ماه‌های گذشته موجب افزایش افسارگسیخته قیمت کالاهای اساسی در ایران شده است و معین‌الدین سعیدی، نماینده مجلس، اواخر اردیبهشت از تورم ۴۰۰ درصدی برخی کالاهای اساسی خبر داده است، طرح کالابرگ الکترونیکی از مهرماه به شکل «پایلوت» اجرا می‌شود.
در مرحله جدید یارانه‌های نقدی به حساب خانوار واریز می شود که هنوز حذف‌شدگان یارانه امکان ثبت‌نام برای دریافت یارانه را دارند و اعطای کالابرگ در دست بررسی است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
داریوش
۱۴۰۱/۱۲/۲۱
0
0
0

سلام،اقا چرا درست ی کاریو نمیکنید،ما امشب رفتیم خرید کنیم مثلا هیچ کدوم از اجناسی که ما برداشتیم که میشد رب روغن واقلام ضروری هر خونه هیچکدوم قابل قبول کالابرگ نمیشد،واقعا که


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید