صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۲۴ آذر ۱۴۰۱ / ۰۷:۰۲
کد خبر: 12674
گزارشگر: 213
۵۱۵
۰
۰
۲
هشدار به کم آبی در تهران

علت ارسال پیامک شرکت آب و فاضلاب چه بود؟

علت ارسال پیامک شرکت آب و فاضلاب چه بود؟
ارسال پیامک از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای شهروندان می تواند تا چه حد حاوی هشدار خطر جدی برای پایتخت نشینان باشد؟

به گزارش آسیانیوز، شرکت آب و فاضلاب استان تهران در پیامکی به شهروندان تهرانی مدعی شد که ذخایر آب سدهای تهران در پایین ترین میزان خود در نیم قرن اخیر قرار دارد.

 ظهر امروز 23 آذر ماه پیامکی از سوی شرکت آب و فاضلاب استان تهران برای شهروندان ارسال شد تا در مصرف آب صرفه جویی کنند.

کم آبی

در این پیامک به صورت ضمنی به بارندگی های اخیر اشاره شده و تاکید شده که علی رغم بارندگی های اخیر ذخایر آب سدهای تهران در پایین ترین میزان خود در نیم قرن اخیر قرار دارد.

این ادعا در صورت تایید رسمی، ثبت یک رکورد و همچنین جدی ترین هشدار برای ساکنان پایتخت به عنوان یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای خاورمیانه محسوب می شود.

به گزارش رکنا، این ادعا تاکنون توسط مقامات رسمی وزارت نیرو تایید نشده است و تنها در قالب یک پیامک برای شهروندان تهرانی ارسال شده است.

این در حالی است که در ایران شهرهای بزرگ همچون تهران در مبحث حمله اقلیمی در وضعیت مخوف تری قرار دارند. تهران امروز، شهری است شلوغ، بی‌در و پیکر، به هم‌ریخته، به شدت متراکم و افسرده، فرسوده، بدون بهسازی زیرساخت ها، هوشمندسازی شهر در جا زده است با گستردگی فرونشست زمین خطرناک و ... که همه این موارد در کنار هم به اضافه مشکلات دیگر پایتخت را به یک شهر مخوف و آسیب پذیر در برابر حمله اقلیمی تبدیل کرده است.

همچنین در فهرست جدید اکونومیست از گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا که به نوعی نشان‌دهنده قدرت اقتصادی این شهرهاست و تهران در این فهرست بعد از دمشق و طرابلس جنگ‌زده سومین شهر ضعیف دنیا از منظر اقتصادی و برای زیست شهروندانشان  به شمار می آید.

 نکته مهم این که هزینه زندگی دلاری پایین لزوما به معنای رفاه و راحتی شهروندان نیست. بلکه یکی از مهم‌ترین اثرگذارها بر هزینه زندگی قدرت ارز و اقتصاد کشورهاست. به همین دلیل است که دمشق و طرابلس، پایتخت لیبی، به عنوان دو پایتخت جنگ زده و نیمه ویران کم‌ترین هزینه‌ها را به دلار دارند. اما اگر هزینه نسبی (هزینه به درآمد) را در این شهرها بسنجیم اتفاقا جز سخت‌ترین و بدترین شهرها برای زیست شهروندانشان می‌شوند.

اکونومیست در این نظرسنجی تا سال گذشته برای محاسبه شاخص هزینه زندگی در تهران از نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی استفاده می‌کرد. اما در گزارش جدید با ذکر این نکته که نرخ ارز رسمی، ارزش ریال را زیادی نشان می‌دهد از نرخ ارز واقعی بازار آزاد استفاده کرده است. همین اتفاق هم باعث شده تا تهران بعد از دو شهر جنگ زده پایین‌ترین نرخ هزینه را داشته باشد./


https://www.asianews.ir/u/8ss
اخبار مرتبط
در حالی که نشریه اکونومیست پس از دو شهر جنگ زده، تهران را در سال 2022 ضعیف ترین شهر جهان طبقه بندی کرد، باید دید که چرا تهران این روزها شهری افسرده و عصبی شده است؟
آلارم مازوت‌‌‌سوزی در اطراف تهران به صدا درآمد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون همای تهران در شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۵۵ یعنی شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد.
در فهرست جدید اکونومیست که به نوعی نشان‌دهنده قدرت اقتصادی شهرهای جهان است، تهران در بعد از دمشق و طرابلس جنگ‌زده سومین شهر ضعیف دنیا از منظر اقتصادی و برای زیست شهروندانش به شمار می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید