صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۲۳ آذر ۱۴۰۱ / ۲۳:۲۷
کد خبر: 12675
گزارشگر: 213
۹۱۸
۰
۰
۱
با ۲۹ رأی موافق

حذف ایران از «کمیسیون مقام زن» در سازمان ملل

حذف ایران از «کمیسیون مقام زن» در سازمان ملل
قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید.
به گزارش آسیانیوز، ساعاتی پیش قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل به تصویب رسید و عضویت ایران در این کمیسیون به اتمام رسید.

قطعنامه حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. بولیوی، چین، قزاقستان، نیکاراگوئه، نیجریه، عمان، روسیه و زیمبابوه به اخراج ایران از کمیسیون مقام زن رای منفی دادند.

در مقابل کشورهای آرژانتین، اتریش، بلژیک، بنین، بلغارستان، کانادا، شیلی، کلمبیا، کرواسی، جمهوری چک، دانمارک، فتلاند، فرانسه، یونان، گواتمالا، اسرائیل، ایتالیا، ژاپن، لتونی، لیبریا، لیبی، مونته‌نگرو، نیوزیلند، پاناما، پرو، پرتغال، کره جنوبی، بریتانیا و آمریکا به این قطعنامه رای مثبت دادند.

به نقل از تجارت نیوز، کشورهای بنگلادش، کنگو، ساحل عاج، گابن، هند، اندونزی، مکزیک، موریتانی، تایلند، جزایر سلیمان، تونس و تانزانیا از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

واکنش ایران به حذف از کمیسیون مقام زن سازمان ملل
نماینده ایران در سازمان ملل گفت: جمهوری اسلامی ایران پیش نویس قطعنامه E/2023/L.4 برای پایان دادن به عضویت ایران در کمیسیون مقام زن را قاطعانه رد و به شدت محکوم می کند و از اعضای اکوسوک تقاضا دارد که به این پیش نویس رای منفی بدهند.

به گزارش ایسنا، سعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل روز گذشته در جلسه بررسی پیش‌نویس قطعنامه E/2023/L.4 تحت عنوان «پایان دادن به عضویت جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن برای باقی دوره 2022-2026 عضویت آن» ذیل دستورکار 19(a) پیشرفت زنان در شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل (اکوسوک) نیویورک، به تشریح مواضع کشورمان در مخالفت با پیش نویس مذکور پرداخت./
https://www.asianews.ir/u/8st
اخبار مرتبط
ابراهیم رئیسی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل با بر شمردن جنایت‌های داعش از جمله به بردگی گرفتن زنان کُرد و ایزدی و مسیحی گفت که نقش بی‌نظیر حکومت ایران در نابودی گروه داعش «کفایت می‌کند که نشان دهد جمهوری اسلامی در جایگاه دفاع از حقوق بشر است».
رئیس جمهور بامداد دوشنبه ۲۸ شهریور (به وقت تهران) در حالی برای شرکت در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تهران را به مقصد نیویورک ترک کرد، که این سفر را فرصت خوبی برای انجام جهاد تبیین دانست.
به گفته بیورن اندرسون، مدیر منطقه‌ای صندوق جمعیت سازمان ملل متحد، وقتی به سیر بحران‌های بشردوستانه در آسیا و اقیانوسیه نگاه می‌کنیم، چراغ‌ها به رنگ قرمز چشمک می‌زنند؛ این بحران‌ها یک موضوع مشترک دارند: جمعیت‌ها با موانع بیشتری برای دسترسی به خدمات اولیه مواجه می شوند.
در حالی که برخی خبرها در کشور از نزدیک شدن به توافق احیای برجام و مذاکره با آمریکا نشان دارند، مقامات آمریکایی و اسرائیلی روز شنبه گفته‌اند که دولت جو بایدن در روزهای اخیر تلاش کرده که به اسرائیل اطمینان دهد که با احیای توافق هسته‌ای و دادن امتیازات جدید با ایران موافقت نکرده است!
پس از پنج روز، تازه‌ترین دور مذاکرات احیای برجام در وین پایان یافت و مذاکره‌کنندگان ایران و اروپا به زودی این شهر را ترک می‌کنند؛ در حالی که منابع اتحادیه اروپا می‌گویند متن پیش‌نویس توافق، نهایی شده و حالا ایران باید تصمیم بگیرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید