صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۶
کد خبر: 12702
گزارشگر: 213
۴۱۹
۰
۰
۴
چالش های جدید ایلان ماسک

حساب روزنامه نگاران در توییتر تعلیق شد

حساب روزنامه نگاران در توییتر تعلیق شد
روز پنج‌شنبه حساب کاربری چند روزنامه‌نگار به دلیل آنچه زیر پا گذاشتن قوانین این شبکه اجتماعی خوانده شد، به حالت تعلیق درآمد.
به گزارش آسیانیوز، ایلان ماسک، مالک جدید توییتر، روز پنج‌شنبه حساب کاربری چند روزنامه‌نگار را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین این شبکه اجتماعی به حالت تعلیق درآورد.

به نقل از تجارت نیوز، توییتر روز پنج‌شنبه حساب چند روزنامه‌نگار برجسته را که اخیراً درباره مالک جدیدش، ایلان ماسک مطالبی نوشته‌اند، به حالت تعلیق درآورد. ماسک در این باره توییت کرد که قوانین ممنوعیت انتشار اطلاعات شخصی برای همه کاربران از جمله روزنامه‌نگاران اعمال می‌شود.

به نقل از رویترز، ماسک که خود را طرفدار آزادی بیان مطلق معرفی می‌کند، با اشاره به قوانین توییتر مبنی بر ممنوعیت اشتراک‌گذاری اطلاعات شخصی در پاسخ به توییتی در مورد تعلیق حساب‌ها، نوشت: «همان قوانین افشاسازی که برای دیگران به کار برده می‌شود در مورد روزنامه‌نگاران نیز صادق است».

توییت ماسک به تعلیق حساب «ایلان جت» توسط توییتر در روز چهارشنبه اشاره داشت؛ حسابی که جت شخصی او را به صورت زنده با استفاده از داده‌های موجود در حوزه عمومی ردیابی می‌کند. ماسک تهدید کرده بود که اپراتور این حساب را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد و گفته بود پسرش به اشتباه توسط یک «دیوانه» تعقیب شده است.

مشخص نیست که آیا همه روزنامه‌نگارانی که حساب‌هایشان به حالت تعلیق درآمده بود، در مورد این حساب کاربری نظر داده یا اخباری را به اشتراک گذاشته‌اند اما ماسک روز پنجشنبه در توییتی نوشت: «انتقاد از من در تمام طول روز هیچ مساله‌ای ندارد، اما افشا کردن موقعیت مکانی من و به خطر انداختن خانواده‌ام، اصلا اینطور نیست.»

او روز پنجشنبه در توییتی اعلام کرد که حساب کاربری اشخاص افشاگر به مدت هفت روز تعلیق خواهد شد و پس از آن در یک نظرسنجی از کاربران توییتر درخواست شد تا در مورد زمان بازگرداندن حساب‌های تعلیق شده رای بدهند. او گفت که گزینه‌های زیادی را در نظرسنجی پیشنهاد کرده است و این کار را دوباره انجام خواهد داد. نتایج نشان می‌داد، حدود 43 درصد از کاربران به بازگرداندن فوری حساب‌ها رأی دادند که بیشترین سهم را در میان گزینه‌ها داشت. اما توییتر در این مورد اظهار نظری نکرد.

این تعلیق، بازتاب اقدامات آشفته توییتر از زمان روی کار آمدن ماسک است؛ اقداماتی از جمله اخراج سریع مدیران ارشد و هزاران کارمند، بررسی میزان هزینه برای سرویس اشتراک تیک آبی توییتر و بازگرداندن حساب‌های مسدود شده مثل حساب‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا.

الا اروین، رئیس بخش اعتماد و امنیت جدید ایلان ماسک، در این ماه به رویترز گفت: توییتر اکنون به شدت بر روی خودکارسازی برای تعدیل محتوا متکی است. در این راستا برخی از بررسی‌های دستی را حذف می‌کند و بیشتر از حذف کامل برخی سخنان از محدودیت‌های پخش محتوا حمایت می‌کند.

توییتر رقیب خود را معلق کرد
در میان حساب‌های روزنامه‌نگاران تعلیق شده، درو هارول، خبرنگار واشنگتن پست بود که در شبکه اجتماعی ماستودون نوشت که اخیراً درباره ماسک مطلبی گذاشته و لینک‌هایی از «داده‌های در دسترس عمومی که به‌طور قانونی به دست آمده» منتشر کرده است. توییتر همچنین حساب رسمی شبکه اجتماعی ماستودون را که به‌عنوان جایگزینی برای توییتر ظاهر شده است، به حالت تعلیق درآورد. ماستودون در این زمینه نظری نداشت.

سالی بازبی، سردبیر پست نیز گفت که تعلیق حساب هارول ادعاهای ماسک مبنی بر اینکه قصد دارد توییتر را به پلتفرمی تبدیل کند که به آزادی بیان اختصاص دارد، نقض می‌کند. با اینحال، هارول اواخر عصر پنجشنبه توانست در یک اسپیس توییتر با خبرنگاران همکار خود صحبت کند، خودِ ماسک برای مدت کوتاهی در این اسپیس شرکت کرد و گفت: «افشاگری کنی، تعلیق می‌شوی، پایان داستان.» در حالی که هارول این ادعا را که موقعیت مکانی ماسک را فاش کرده است، رد کرد و گفت که او فقط در مورد حساب ایلان جت پست گذاشته است./

https://www.asianews.ir/u/8tl
اخبار مرتبط
دسترسی به فیلترشکن حدود دو ماه است که برای کابران ایرانی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی شده است، اما قیمت فیلترشکن‌ها به تازگی افزایش عجیبی داشته و هزینه‌های بیشتری به کاربران تحمیل کرده است.
ایسنا نوشته است، مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه ناآرامی ها در ایران و عدم پاسخگویی در خصوص مکاتبات رسمی پیشین از سوی ایران، به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.
کارشناسان معتقدند با نزدیک شدن به سال ۲۰۲۳، جامعه کریپتو در مورد محدوده قیمت پایین احتمالی حدس و گمان ارائه کرده است.
روزنامه دیلی میل نوشت: ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، پس از آنکه اسناد این شرکت مبنی بر سانسور اخبار مربوط به لپ‌تاپ هانتر بایدن (فرزند جو بایدن) را منتشر کرد، در اسپیس توییتر با سوالی درباره امنیت جانی‌اش مواجه شد.
به گزارش حدود دو ماه از قطعی گسترده، کاربران ادعا می‌کنند، اختلالات اینترنت هر روز رو به افزایش است؛ درحالی که به تازگی یک استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات نیز این موضوع را تایید کرده است.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند و مدعی شدند که نمی خواهند تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود.
ایلان ماسک اکنون صاحب یکی از پرکاربردترین رسانه‌های اجتماعی به نام توئیتر است؛ بنابراین در حال حاضر باید از توئیتر چه انتظاری داشت؟
امکان دانلود اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ حتی از روی فروشگاه اینترنتی ماتیکت حذف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید