صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
کد خبر: 12728
گزارشگر: 213
۱۰۱۶
۰
۰
۴
معتبرترین مراکز ارائه دهنده وقت سفارت، ویزا و دعوت نامه

بررسی اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

بررسی اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا
پارت ویزا به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده وقت سفارت، وقت ویزا و ارائه دهنده بیمه مسافرتی و انواع دعوت‌نامه برای مسافران منطقه شنگن و کانادا، به بررسی اقتصاد گردشگری کشورهای اسکاندیناوی و ایتالیا پرداخته است.

بررسی اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

اقتصاد گردشگری جهان پس از افول در عصر کرونا، آماده یک جهش از سال 2022 میلادی است. میزان کمک درآمد صنعت گردشگری به تولید ناخالص داخلی کشورها روند صعودی دارد سهم گردشگری از اقتصاد جهانی در سال 2021 میلادی به 1.9 تریلیون دلار رسیده است. فناوری اطلاعات و دنیای اپ‌ها، نقش ژرف و شگرفی در رونق گردشگری جهان و معرفی مقصدهای مختلف به طیف‌های گسترده‌ای از توریست‌ها از کوله‌پشتی گردها تا لاکچری‌گردها داشته و به نظر می‌رسد باید منتظر شیوه‌های نوآورانه درامد از صنعت گردشگری جهان در قرن 21 باشیم.

در این گزارش، پارت ویزا به عنوان یکی از معتبرترین مراکز ارائه دهنده وقت سفارت، وقت ویزا و ارائه دهنده بیمه مسافرتی و انواع دعوت‌نامه برای مسافران منطقه شنگن و کانادا، به بررسی اقتصاد گردشگری کشورهای اسکاندیناوی و ایتالیا پرداخته است.

با پارت ویزا همراه باشید.

اقتصاد گردشگری اسکاندیناوی و ایتالیا
منطقه اسکاندیناوی یکی از خاص‌ترین مناطق جهان است. منطقه‌ای سردسیر در شمال اروپا که سالها‌، پاتوق شماره یک تحصیل مجانی ایرانیان در قاره اروپا بوده و هم‌اکنون در فهرست بهترین مقصدهای تحصیلی دانشجویان ایرانی در مقطع ارشد و دکتر است. دست و دل بازترین کشورهای اروپایی در اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان دکترا و پسا دکترا، دانشگاه‌های معتبر کشورهای اسکاندیناوی مثل سوئد و نروژ است. برای دریافت وقت سفارت سوئد کلیک کنید.

کشورهای اسکاندیناوی در حوزه صنعتی، خلاقیت و نوآوری، پیشروان و نام‌آوران قرن بیستم میلادی بودند و به نظر می رسد همین مسیر را در قرن بیست و یکم نیز دنبال کنند. محفل پناهندگی، مهاجرتی و تحصیلی و اشتغال خوبی برای شرقی‌ها بوده و در سه دهه پایانی هزاره دوم میلادی، شاهد بالندگی صنعتی و رفاه قابل توجه این مناطق در قیاس با سایر نقاط قاره سبز بودیم.

گردشگری اگر چه بخش عمده درآمد کشورهای اسکاندیناوی را به خود اختصاص نمی‌دهد، اما به دلیل شرایط فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حاکم بر این کشورها به خصوص در دو دهه اخیر، شاهد افزایش درآمد سالانه این کشورها از صنعت گردشگری هستیم.
سوئد و نروژ و فنلاند، به دلیل فرصت‌های تحصیلی و ظرفیت‌های ممتاز برای پذیرش مهاجران و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران به خصوص استارتاپ‌ها، با خیل درخواست‌های اخذ ویزا مواجه شده که بخش قابل توجهی از آن به متقاضیان آسیایی به خصوص خاورمیانه‌ای ها مربوط است.
اقتصاد گردشگری در ایتالیا به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری در جهان، قابل قیاس با درآمد گردشگری کشورهای اسکاندیناوی نیست. با این حال، هم سوئد و نروژ و هم ایتالیا، برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری و افزایش درآمد خود از کیک جهانی خوشمزه گردشگری در دستور کار دارند که در ادامه به مرور اجمالی آن می‌پردازیم.

کدام کشورها بیش‌ترین درآمد را از صنعت گردشگری دارند؟
طبق گزارش شورای جهانی سفر و گردشگری، سهم ایران از میزان درآمد گردشگری جهان همچنان کم تر از 1 درصد است. این در حالی است که کشور ترکیه، بیش از 10 برابر ایران از صنعت گردشگری، درآمد دارد. درآمد یک استان ترکیه به نام آنتالیا، 2 برابر درآمد نفتی ایران است.
طبق شاخص های رقابتی در صنعت توریسم، کشور ترکیه در فهرست 50 کشور برتر جهان است. اما همواره در فهرست 20 مقصد گردشگری برتر جهان قرار داشته است.

در فهرست پردرآمدترین کشورهای توریستی و گردشگری در جهان در سال 2021 میلادی، آمریکا با بیش از 206 میلیارد دلار درآمد در جایگاه نخست قرار دارد. پس از آن، کشورهای اسپانیا با 60 میلیارد دلار، تایلند با 50 میلیارد دلار، چین با 44 میلیارد دلار و فرانسه با 42 میلیارد دلار درآمد در رتبه‌های بعد قرار دارند.
با این حال ایتالیا، مقصد تاریخی و جذاب گردشگری اروپا، همواره در فهرست 20 مقصد مهم گردشگری جهان بوده است. بخش قابل توجهی از درآمد صنعت گردشگری جنوب اروپا، نصیب ایتالیا می شود. بخشی هم به اسپانیا سرازیر می شود که همواره یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری برای طیف های مختلفی از توریست ها در جهان است.
تنها در تابستان 2022 میلادی، درآمد گردشگری ایتالیا از 17 میلیارد یورو عبور کرد.از سال 2000 میلادی، درآمد گردشگری ایتالیا روند صعودی داشته و به نظر می رسد با پایان همه گیری کرونا، به رشد خود ادامه دهد.

تنها در سال 2021 میلادی، کشورهای جنوب شرق آسیا بیش از 140 میلیارد دلار درآمد از بخش گردشگری داشتند. جنوب شرق آسیا یکی از بهترین مقصدهای توریستی در قاره کهن بوده و سالانه ده ها میلیون توریست از نقاط مختلف جهان رهسپار این منطقه می شوند. تایلند و اندونزی و سنگاپور، مقصدهای برجسته گردشگری در جنوب شرق آسیا هستند. در سال 2020، قریب به 3 میلیون گردشگری از کشور 5.5 میلیون نفری سنگاپور بازدید کردند.
سنگاپور یکی از پیشرفته ترین کشورهای آسیا و جهان، دارای 3 دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان است.

بررسی وضعیت اقتصادی سوئد
کشور خوش‌نام سوئد برای ایرانیان، از پیشگامان توسعه صنعتی خلاقیت محور و درآمد دانش بنیان در شمال اروپا است. اقتصاد کاملا صادرات محور داشته و بسیاری از ساکنان کره زمین، با محصولات برندهای صاحب‌نام این کشور، از H&M و IKEA تا VOLVO و SKYPE و SPOTIFY و SKANSKA و SAAB آشنا هستند.

اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

ارزش نهایی صادرات کالا در سوئد در سال 2021 میلادی از مرز 1.6 تریلیون کرون گذشت. بیش‌ترین میزان صادارت سوئد، سالانه به نروژ، آلمان و ایالات متحده است. سهم سوئد از بازار جهانی صادرات کالا با افزایش 9 درصدی در روزگار شیوع کرونا مواجه شد که نشان از موفقیت بازاریابی صنعتی و تاثیرگذاری کالاهای خوش ساخت و کیفیت سوئدی در بازار جهانی در دوران کرونا داشت.
سوئد در فهرست 10 کشور برتر جهان از نظر ارزش گذرنامه و سهولت در کسب و کار و شفافیت مالی قرار دارد. لذا انتخاب خوبی برای سرمایه‌گذاری کوچک و متوسط است. این EXPORT COUNTRY به قول سوئدی‌ها، به همه چیز نگاه صادرات محور دارد. وضعیتی که سبب شده تا شاهد سرازیر شدن مهاجران و محققان و پژوهشگران صنعتی و خدماتی از نقاط مختلف جهان به این سرزمین قطبی باشیم تا از ظرفیت های علمی و فناوری آن استفاده کنند.
یکی از دلایل پیشگامی سوئدی‌ها در عرصه اقتصادی و صنعتی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر در سطح استانداردهای جهانی است. سوئد، چندین دانشگاه در فهرست 100 دانشگاه برتر جهان دارد که دانشگاه اوپسالا، از این جمله است. کشوری که هر ساله به پیشگامان عرصه علم و فرهنگ، جایزه نوبل را اعطا می کند، کشوری خلاق با احترام به خرد جمعی و کار مشارکتی است.

اقتصاد گردشگری سوئد

اقتصاد گردشگری سوئد در دوران کرونا به دلیل عدم اجبار در واکسیناسیون عمومی و قرنطینه صحیح، به نسبت مدل چینی، به شدت آسیب دید. اما یک مقصد گردشگری مهم برای سفرهای تجاری و تفریحی (نیمه نخست سال) است. گردشگری در غول اقتصادی اسکاندیناوی، شامل 3 بخش: گردشگری داخلی، صادرات گردشگری (توریست ها در سوئد) و واردات گردشگری (گردشگری سوئدی ها در خارج) است.

اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

واردات گردشگری سوئد در سال 2022 به 63 میلیارد کرون و صادرات گردشگری سوئد در این سال به 47 میلیارد کرون رسید. تقریبا هر 10 کرون معادل 1 دلار آمریکا است. صادارت گردشگری و واردات گردشگری بر وضعیت اقتصادی سوئد تاثیر دارد.

رشد گردشگری سوئد از سال 2016 تا 2020 سالانه به طور متوسط 2 درصد بوده است. در این بازه زمانی، سهم گردشگری از تولید ناخالص داخلی سوئد ها بین 2.4 تا 2.7 درصد بود.
تاثیر صنعت سفر و گردشگری در اقتصاد سوئد در سال 2021 میلادی به حدود 283 میلیارد کرون رسید که 40 میلیارد کرون نسبت به سال 2020 میلادی افزایش یافت. اگر دوران پاندمی را کنار بگذاریم، درآمد سوئدی های خوش سفر و خوش مکان برای گردشگران در دو دهه اخیر، روند صعودی داشته باشت.
یکی از دلایل اصلی افزایش درآمد گردشگری در سوئد را باید ثبات اقتصادی، برندینگ گردشگری و ظرفیت‌های علمی و اقتصادی این کشور دانست که سبب سرازیر شدن خیل عظمیی از گردشگران و دانشجویان و سرمایه گذاران و پژوهشگران و خانواده آن‌ها به این نقطه از قاره سبز می‌شود. برای دریافت وقت سفارت نروژ کلیک کنید.
مخصوصا که اقتصاد دانش بنیان و دیجیتالی سوئد سبب شده تا دسترسی به مقصدهای گردشگری و خرید بلیط بازدید از این مکان‌ها و اطلاع رسانی درباره آن‌ها به زبان‌های گوناگون برای گردشگران مشتاق سفر به سوئد، آسان و سریع باشد.
موضوعاتی که می تواند درس های گردشگری سوئد برای کشورهای مختلف جهان از جمله ایران باشد.

اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

ویزای گردشگری و تحصیلی سوئد
اخذ ویزای سوئد در ایران، هم‌چنان در کانون توجه گردشگری و سرمایه گذاران و مشتاقان تحصیل قرار داشته است. سوئد، کارگزار رسمی ندارد و برای دریافت ویزای سوئد باید به سفارت این کشور در تهران مراجعه کرد. اما پیش از آن باید وقت اینترنتی از سایت Misgrationsverket.se گرفت. برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد و ویزای گردشگری سوئد و ویزای تجاری سوئد، پارت ویزا آماده ارائه بهترین خدمات در کم‌ترین زمان با قیمت رقابتی از سال 2023 میلادی به هموطنان است.

بررسی وضعیت اقتصادی نروژ
کشور برندهای سرشناس مثل: STATOIL, TELENOR, DNB, NORWEGIAN AIR که از نفرین طلای سیاه، رو سفید بیرون آمد. کشور پادشاهی قطبی که نفت نتوانست اقتصادش را تک محصولی کند. پادشاهی نفت خیز نروژ را باید یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان دانست. جایی که با 5 میلیون و اندی ساکن، یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است. مقصد تحصیلی همیشه رایگانی برای دانشجویان ایرانی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا بوده و دست و دل بازترین بورس های جهان را در اختیار دانشجویان دکترا و پسا دکترا قرار می دهد.
مدیریت درست درآمد نفتی و سرمایه گذاری کلان نروژ در سراسر جهان سبب شده تا نروژ‌ی‌ها برای سالیان دراز، خیالشان باید درآمدهای سرشاز از سرمایه گذاری های هوشمندشان راحت باشد. یکی از بالاترین سطوح رفاه در جهان مختص نروژ است و یکی از برترین صندوق های بازنشستگی دولتی را در اختیار دارد.
صندوق بازنشستگی دولت نروژ بزرگ صندوق در جهان است و ارزش آن در سال‌های اخیر از 1000 میلیارد دلار فراتر رفته است. مقایسه کنید با جمعیت 5 میلیون و اندی نروژ امروز و سهم هر فرد نروژی از این صندوق را بسنجید.
ارزش بازار صندوق بازنشستگی نروژ از سال 2014 میلادی از تولید ناخالص داخلی نروژ پیشی گرفته است. اگر چه نروژ کشور نفت خیز است، اما قابل قیاس با اقتصاد کشورهای حاشیه خلیج فارس نیست. چون اقتصادی دانش بنیان و پویا دارد و برندهای سرشناسی در دنیای کالا و خدمات، آن را نمایندگی می کنند.

اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

طبق پیش بینی وزارت اقتصاد نروژ، بیکاری ثبت شده این کشور در سال 2023 میلادی، 2 درصد خواهد بود. البته با فرض مصون بودن از آسیب‌های درازمدت نبرد شکست خورده روسیه در اوکراین. سرمایه گذاری جدید نروژ برای تولید مواد اولیه باتری های نسل جدید و علاقه شرکتهای نروژی به سرمایه گذاری در انرژی پاک و هوش مصنوعی و کنار گذاشتن پول نقد از جریان اقتصاد تا 2030، نشان از گام‌های جدی برای پویایی اقتصاد نروژ در یک دهه آینده می دهد.

وضعیت گردشگری نروژ
از دلایل رونق گردشگری نروژ می‌توان به رشد اقتصادی آن اشاره کرد. اقتصاد قدرتمند نروژ باعث افزایش درآمدهای گردشگری محلی این کشور شده است. مشارکت صنعت گردشگری در درآمدهای سالانه کشور نروژ همواره روند صعودی داشته است.
درآمد نروژ از صنعت گردشگری در سال 2019، به 316 میلیارد کرون نروژ رسید که در سال کرونا یعنی 2020 به 189 میلیارد کرون کاهش یافت اما در سال 2021 این رقم به 223 میلیارد کرون نروژ رسید. پیش بینی می شود درآمد گردشگری نروژ تا سال 2030 روند صعودی داشته باشد.

کاهش ارزش کرون نروژ در سال ۲۰۱۳ باعث شد صنعت هتلداری و گردشگری نروژ تبدیل به مقصدی مقرون به‌صرفه‌تر برای گردشگران شود. مثل کاهش ارزش لیر ترکیه از سال 2020 به این سو که سبب عزیمت شمار قابل توجهی از گردشگران سراسر جهان به ترکیه شده است.

اقتصاد گردشگری کشورهای سوئد، نروژ و ایتالیا

 با این حال به دلیل سرمای نروژ، گردشگری در این کشور، فصلی است و بیشتر گردشگران از اوایل ماه می تا اواخر سپتامبر از این کشور دیدن می‌کنند. اکثرا گردشگران نروژ را آلمانی ها، سوئدی ها، دانمارکی ها و انگلیسی ها تشکیل می دهند که کشورهای نزدیک به نروژ هستند.

ویزای گردشگری و تحصیلی نروژ
ویزای نروژ، ویزای شنگن است. عین ویزای سوئد، با داشتن ویزای نروژ می توان به بیش از 20 کشور اروپایی تردد کرد. برای تحصیل رایگان در کلیه رشته های انگلیسی زبان در دانشگاه های نروژی در مقطع ارشد و دکترا، بایستی ویزای تحصیلی گرفت.
پارت ویزا آماده ارائه بهترین خدمات دریافت ویزای تحصیلی نروژ، ویزای گردشگری و ویزای تجاری نروژ در اسرع وقت برای هموطنان دارای تمکن بالای خوب است. برای دریافت ویزای غیر مهاجرتی نروژ، بایستی مدارک درخواست ویزای نروژ را از طریق کارگزار رسمی VFS GLOBAL تسلیم کرد.

وضعیت اقتصادی ایتالیا
در سال 2022 میلادی شاهد تاثیر منفی درگیری اوکراین در چشم انداز اقتصادی کشورهای منطقه یورو به ویژه ایتالیا بودیم. ایتالیا سریع تر از کشورهای اروپایی در حال پیر شدن است و اقتصادش در سال 2021 میلادی به نسبت سال قبل، 2 درصد کوچک شده است. سومین اقتصاد بزرگ یورو هم‌چنان بخشی از درامد های خوبی را مدیون صنعت گردشگری خوش‌نام است. با این حال جورجیا ملونی نخست وزیر جدید ایتالیا پیش بینی کرده که اقتصاد کشور در سال 2023 دچار رکود شود. برای دریافت وقت سفارت ایتالیا کلیک کنید.
با این حال، ایتالیا همواره در فهرست 10 صادر کننده برتر جهان قرار داشته و یکی از بهترین مقصدهای گردشگری و تحصیلی در قاره اروپا به شمار می رود.
مهم‌ترین صنایع ایتالیا شامل تولید انواع و اقسام وسایل نقلیه موتوری، ماشین و ابزار آلات، مواد غذایی، مد و لباس، مواد شیمیایی و پلاستیکی، جنگ‌افزار و سرامیک هستند. از جمله مهم‌ترین محصولات کشاورزی آن می‌توان به گندم، ذرت، چغندرقند، برنج، انگور و زیتون اشاره کرد. تولید فراوان هلو، کیوی و گلابی، ایتالیا رابه یکی از بزرگترین تولیدکنندگان میوه در جهان تبدیل کرده‌ است.
کشور گردشگری و فشن، پایتخت گوچی و فراری و لامبورگینی و مزراتی و فیات و آلفا رومئو، میزان بیش از 27 میلیون گردشگری از سراسر جهان در سال 2021 میلادی بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 6.7 درصدی را تجربه کرد. این یعنی کاهش همه گیری کرونا، سبب عزیمت خیل عظیمی از گردشگران به یکی از پایتخت های توریستی قاره سبز شده است.
تعداد گردشگرانی که در سال 2021 از ایتالیا دیدن کردند، 42 درصد از تعداد گردشگرانی در آغاز کرونا یعنی سال 2019 میلادی عازم این کشور شدند، بیش تر بود. بیش‌ترین تعداد گردشگران خارجی ایتالیا را گردشگران ثروتمند خوشگذران ایتالیایی تشکیل می‌دهند.
فرانسه به عنوان همسایه غربی ایتالیا، نقش مهمی در درآمدهای ایتالیا از صنعت گردشگری دارد. ایتالیا به دلیل آن‌که یکی از قطب های صنعتی و تحقیقاتی اروپا به شمار می رود، سالانه پذیرای هزاران دانشجو و محقق و کارآفرین ایرانی است. اگر در سال 2023 میلادی به دنبال مقصد گردشگری و تحصیلی و سرمایه گذاری و وارداتی هستید، ایتالیا گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

ویزای گردشگری و تحصیلی ایتالیا
برای درخواست ویزای گردشگری و تجاری ایتالیا بایستی به کارگزاری رسمی سفارت ایتالیا در تهران مراجعه کرد. پارت ویزا آمادگی اخذ همه نوع ویزای تحصیلی، تجاری و گردشگری ایتالیا برای هموطنان با تمکن مالی مناسب است. با ویزای ایتالیا هم می توانید در 25 کشور منطقه شنگن تردد کنید.

مخاطب گرامی
اگر قصد سرمایه گذاری در کشورهای اسکاندیناوی یا ایتالیا دارید یا قصد دریافت ویزای تحصیلی و گردشگری و تجاری سوئد، نروژ، فنلاند و ایتالیا و سایر کشورهای منطقه شنگن دارید، کارشناسان مجرب پارت ویزا در طول شبانه روز آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند. با پارت ویزا، اروپا گردی آسان و سریع را با بهترین قیمت در سال 2023 میلادی تجربه کنید./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/8ua
اخبار مرتبط
مردم تاجیکستان ایرانیان را هموطن خودشان می پندارند و هرگردشگر ایرانی در این کشور خود را در خانه خویش احساس می‌کند
«یلدا / چله» به‌عنوان نوزدهمین عنصر میراث‌فرهنگی ناملموس کشورمان مشترک با افغانستان به ثبت جهانی رسید؛ همچنین «نواختن عود» نیز در پرونده‌ای مشترک، به نام ایران و سوریه ثبت جهانی شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید