یکشنبه / ۸ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۵۹
کد خبر: 1274
گزارشگر: 49
۲۸۸
۰
۰
۲

بنگاههای کوچک را دریابیم

حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاری در زمینه آن می تواند به حل بسیاری از مشکلات کشور چه در زمینه اقتصادی، چه در زمینه اجتماعی و چه در زمینه سیاسی کمک کند
تولید مهمترین عامل توسعه اقتصادی هر کشوری محسوب می شود و حمایت از تولیدات داخلی و سرمایه گذاری در زمینه آن می تواند به حل بسیاری از مشکلات کشور چه در زمینه اقتصادی، چه در زمینه اجتماعی و چه در زمینه سیاسی کمک کند و از آنجاییکه بنگاه های کوچک در راستای اهداف و توسعه هرکشور می توانند نقش مهمی را ایفا کنند می بایست حمایت از اینگونه بنگاه هادر اولویت قرارگیرد و با توجه به موقعیت ایران و فشارهایی که به دلیل تحریم ها بر کشورمان وارد است با حمایت از این بنگاه هامی توان با افزایش تولیدات داخلی، هم نیازهای داخلی را بر طرف کرد و هم بسیاری از مشکلات دیگر از قبیل بیکاری و فقر را نیز از بین برد.
هر چند با وجود اهمیت فراوان شرکت های کوچک و متوسط در اقتصاد و اشتغال ، این شرکت ها در کشورمان با مشکلات متعددی روبرو هستند و از همه ی ظرفیت آنها استفاده نمی شودچرا که  به علت نبود محیط رقابتی و حمایت های قوی مالی ، که در اقتصاد های بسته و اغلب دولتی از این بخش می شود ، این بخش به شدت ناتوان شده است . اما نکته ای که نباید از نظر دور نداشت ، این است که جهان به سمت اقتصاد باز و ایجاد محیط رقابتی حرکت می کند و اگر این شرکت ها با یک روش علمی خود را آماده برخورد با چنین موقعیتی نکنند ، نمی توانند در محیط رقابتی باقی بمانند و ماندگاری در یک اقتصاد رقابتی و باز ، بستگی به عملکرد های کارآمد با تمرکز زیاد بر مشتری و رقابت دارد  بنابر این این شرکت ها باید هر چه سریعتر قواعد بازی رقابت و عوامل موثر بر رقابت پذیری را بیاموزند و از سوی دیگر دولت نیز می بایست  اهمیت ویژه ای  برای کسب کار های کوچک و متوسط قائل شود و مسائل مربوط به توسعه این بنگاه ها تواما با قوانین توسعه استراتژیک در نظر گرفته شود تسهیلاتی همچون سیاستهای مالیاتی ویژه برای حمایت از این بنگاههاو ارایه وامهای بلند مدت با نرخ بهره کم و موارد دیگر بپردازد همچنین انجام تبلیغات رایگان از سوی صدا و سیما و سایر رسانه های عمومی که مدتی است این امر توسط بسیاری از سلبریتیها در فضای مجازی انجام می شود بسیار پسندیده و ستودنی است چرا این عمل در شناسایی این بنگاهها و نوع فعالیت آنها برای عموم مردم براحتی قابل دسترس خواهد بود بدون آنکه تولید کننده مجبور باشد هزینه بالایی را جهت تبلیغات هزینه نماید و سخن آخر اینکه توسعه صنایع کوچک و تکنولوژی های متوسط ، می تواند به عنوان استراتژی مناسب برای کشورمان در شرایط حاضر موجود باشد و از طریق رفع فقر، افزایش درآمد ، ایجاد فرصتهای شغلی برای نیروی انسانی غیر ماهر ،انباشت سرمایه از طریق افزایش بازدهی ، بهبود بهره وری در بخش روستایی ، و همچنین از طریق جلوگیری از گسترش شهرنشینی و مهاجرت های بی رویه ، فرآیند توسعه کشور از ابعاد اقتصادی و اجتماعی کمک نموده و رشد اقتصادیا را تسریع بخشد.
 
شیرین نوری
پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید