صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۸ آذر ۱۴۰۱ / ۰۶:۱۳
کد خبر: 12747
گزارشگر: 213
۷۹۲
۰
۰
۱
خرده فرمایش های ضد و نقیض آمریکا درباره توافق هسته ای

رویکرد تازه ایالات متحده در احیای برجام

رویکرد تازه ایالات متحده در احیای برجام
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است؛ این در حالی است که رابرت مالی چندی پیش در این باره چرخش موضع داشت و از اعتراضات حمایت کرد.

به گزارش آسیانیوز، نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است.

لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌‌‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیامی برای تهران به همراه دارد مبنی بر اینکه ما خشونت علیه زنان را محکوم می‌کنیم. وی در ادامه اظهارات خود افزود: «مساله توافق هسته‌‌‌ای به طور کامل جدای از مساله اعتراضات در ایران است.»

این در حالی است که در آبان ماه امسال، مواضع نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی چند هفته اخیر تغییر ملموسی پیدا کرد.

رابرت مالی که تا پیش از این متمرکز بر مذاکرات احیای برجام بود و سایر نقش های کارگزاری مربوط به جایگاه شغلی خود را معطوف به احیای توافق و اتخاذ مواضع معتدل و میانه رویی کرده بود، در تغییری آشکار، لحن تهاجمی و مداخله‌جویانه تری پیدا کرده است.

دنیای اقتصاد نوشت بن بست مذاکرات احیای برجام، تشدید جنگ اوکراین و همکاری های نظامی ایران و روسیه، اعتراضات در ایران و تغییر فضای داخلی آمریکا با احتمال پیروزی جمهوری خواهان در کنگره باعث شده تا شاهد چرخش مالی در ارتباط با اهداف ماموریت نقشی در ارتباط با ایران باشیم.

اینکه تغییر نقش کارگزاری نماینده ویژه آمریکا در امور ایران حامل چه پیام ها و پیامدهایی در ارتباط با مساله مذاکرات احیای برجام است، پرسشی است که می تواند چشم انداز رویکرد واشنگتن در ارتباط با تهران در دوگانه تعامل یا تقابل را مشخص کند./

https://www.asianews.ir/u/8us
اخبار مرتبط
رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست.
اعلام نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را در بازارهای جهانی کاهش داد و باید دید این کاهش قیمت در بازار ایران چقدر تاثیرگذار است؟
کارشناسان اقتصادی معتقدند فعالان بازار به دلایل بسیاری خود را برای ارقام بالاتر دلار در زمستان آماده می‌کنند.
بانک مرکزی در این 12 ماه زیر سایه اخبار برجام نشسته بود و هر گاه دلار عزم افزایش قیمت داشت، خبر پایان مذاکرات هسته‌ای را منتشر می‌کرد و گفته می شد توافق به زودی حاصل می‌شود.
زمانی که گزارش‌های ادعای حملات قریب‌‌الوقوع موشک‌‌های بالستیک و پهپادهای ایران به اهدافی در عربستان سعودی داده شد، فرماندهی مرکزی ایالات متحده هواپیماهای جنگی مستقر در منطقه را به پرواز درآورد و این نمایش قدر‌ت، اهمیت روابط با عربستان را می‌رساند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که محرک اصلی آغاز صعود بزرگ بازار سرمایه نرخ تورم و جهش قیمت ارز (کاهش ارزش پول ملی) بوده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید