صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۹ دی ۱۳۹۸ / ۱۸:۲۵
کد خبر: 1276
گزارشگر: 49
۲۳۸۳
۰
۰
۲

هشتگ مدیا؛ دانشگاه اینستاگرام

هشتگ مدیا؛ دانشگاه اینستاگرام
وقتی استانداردهای دیجیتال مارکتینگ جابجا شدند
استارت‌آپ دیجیتال مارکتینگ هشتگ مدیا با راه‌اندازی کمپین‌های بزرگ در اینستاگرام موفق شده به یکی از بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های فعال در فضای مجازی تبدیل شود. این تیم حرفه‌ای تمام جوانب را می‌سنجد و کیفیت کمپین‌هایش با هیچ رقیبی در داخل کشور قابل مقایسه نیست. ارج نهادن مخاطب، که تمام سرمایه یک استارت‌آپ دیجیتال مارکتینگ است، باعث شده تا هشتگ مدیا مسیری متفاوت از سایر رقبایش داشته باشد. سینا فرحی و امیر تشکر، بنیان‌گذارهای هشتگ‌مدیا به درستی نیازهای مخاطب را درک کرده‌اند و نتیجه‌اش را از وفاداری آنها به کمپین‌های‌شان می‌گیرند. اما ارج نهادن مخاطب در هشتگ مدیا به چه شکلی است؟ 
جوایز استثنایی 
زمانی که با دقت به کمپین‌های هشتگ مدیا نگاه کنیم، متوجه تفاوت‌هایی کلیدی بین این استارت‌آپ با سایر رقبایش خواهیم شد. در بخش جوایز، حتی برنامه‌های تلویزیونی هم توان تامین چنین هدایای نفیسی برای قدردانی از همراهی مخاطبان‌شان ندارند. در 4 کمپین اخیر هشتگ مدیا سه دستگاه خودرو 206، پارس و کوئیک به استارت‌آپ‌کنندگان اهدا شده است. جوایز نفیس دیگری مثل 100 میلیون تومان پول نقد، 110 میلیون تومان پول نقد، چندین جهیزیه کامل، ده‌ها آیفون 11پرو، ده‌ها سکه بهار آزادی، چندین دستگاه پلی‌استیشن، چندین دستگاه گوشی هوشمند، صدها جایزه یک میلیون تومانی، سفرهای زیارتی و سیاحتی به مقاصد مختلف تاکنون به شرکت‌کنندگان اهدا شده است. با مرور جوایز برنامه‌های تلویزیونی و همچنین کمپین‌های مشابه در اینستاگرام و در بستر اینترنت، متوجه این موضوع خواهیم شد که چرا اقبال عمومی به هشتگ مدیا قابل مقایسه با هیچ رسانه‌ای نیست.
هشتگ مدیا
خوش‌قولی
یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آداب معاشرت خوش‌قول بودن است. زمانی که وعده‌ای داده می‌شود باید در اسرع وقت آن را ادا کرد و هشتگ مدیا به بهترین نحو این کار را انجام می‌دهد. جوایز نقدی و غیرنقدی اغلب در کم‌تر از چند ساعت به دست برندگان می‌رسد و حتی زمانی که سه دستگاه خودرو به عنوان جایزه در نظر گرفته شد، هشتگ مدیا در کم‌تر از 22 ساعت سوئیچ اتومبیل‌ها را طی مراسمی به برندگان تحویل داد. در این فاکتور هم کم‌تر رقیبی می‌تواند ادعا کند چنین سرعتی دارد و هشتگ مدیا یکه‌تاز این عرصه است.
کیفیت بصری بی‌نظیر
تصوری که اغلب مردم از لایو اینستاگرام دارند با تصوری که مخاطبان هشتگ مدیا از لایو دارند کاملا متفاوت است. دیگران در بهترین حالت دوربین موبایلی را کاشته‌اند و به صحبت می‌پردازند. اما در هشتگ مدیا اینچنین نیست و حتی برای لایو اینستاگرام از 4 یا 5 دوربین کاملا حرفه‌ای و مختص تلویزیون بهره برده می‌شود. با وجود اینکه این کمپین‌ها در بستر اینستاگرام برگزار می‌شوند، شاهد این موضوع هستیم که چیزی از کیفیت کار کاسته نشده و اتاق فرمان حرفه‌ای، صدابردارهای مجهز، باکس تدوین آنلاین و کارگردان مجرب در پیش‌برد لایو دخیل هستند. در بسیاری از برنامه‌های تلویزیونی نهایتا 2 یا 3 دوربین استفاده می‌شود. دلیل اینکه برنامه‌های هشتگ مدیا با تلویزیون مقایسه می‌شود این است که در فضای مجازی هیچ رقیبی پیدا نمی‌شود که در کفه دیگر ترازو مقابل این استارت‌آپ قابلیت عرضه اندام داشته باشد و حتی نیمی از کیفیتی که هشتگ مدیا ارائه می‌کند را به مخاطب ارائه کند. 
دکور منحصر به فرد و اجرای برنامه لایو با 3 استودیو به صورت همزمان، در پربازدیدترین صفحات بین‌المللی اینستاگرام هم دیده نمی‌شود. مدت‌هاست تلویزیون‌ها به دلیل افت مخاطب قید حضور خواننده‌های مطرح را برای اجرای تیتراژ زده‌اند، اما هشتگ مدیا که موفقیتش باعث شده هر روز به نسبت قبل پیشرفت کند، با یکی از مطرح‌ترین خواننده‌های کشور برای خواندن ترانه‌ای مناسبتی به توافق رسیده است. گامنو، خواننده معروف که پیش‌تر تیتراژ خندوانه (پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی) و قانونی مورفی (یکی از فیلم‌های پرفروش سال) را اجرا کرده، تیتراژ هشتگ مدیا را می‌خواند. چنین موضوعی در فضای مجازی بی‌سابقه است. زمانی که حسن ریوندی به استودیوی هشتگ مدیا آمد مقابل دوربین‌ها اعلام کرد که چنین امکانات پیشرفته و حرفه‌ای را هیچ جا ندیده و گمان نمی‌کرده یک استارت‌آپ خصوصی دیجیتال مارکتینگ بتواند تا این اندازه به تجهیزات پیشرفته دسترسی داشته باشد. 
حضور هنرمندان قابل اعتماد
هشتگ مدیا موفق شده با شبکه‌ای بزرگ از هرمندان مطرح کشور ارتباط برقرار کند. از جمله چهره‌هایی مثل رامبد جوان، بهنام تشکر، نسرین مقانلو، میلاد کی مرام، محمدرضا احمدی، علی صادقی، مرجانه گلچین، نیوشا ضیغمی، علیرضا بیرانوند، شقایق فرهانی، حسام ناصری، نیما شاهرخ شاهی، ارسلان قاسمی، بهروز تشکر، حسن تفتیان ، فرزاد فرخ، پازل بند، سینا درخشنده، حسن ریوندی و ده‌ها چهره دیگر همراه و حامی هشتگ‌مدیا هستند. اغلب برنامه‌های تلویزیونی توان روی صحنه آوردن این هنرمندان را ندارند؛ چراکه برای هنرمندان حضور در این برنامه‌ها چندان جذاب نیست و حالت تکراری پیدا کرده است، اما حضور در هشتگ مدیا یک تجربه نو و بکر است که بسیاری از هنرمندان علاقه‌مند هستند آن را تجربه کنند.
رکورد جذب مخاطب
500هزار نفر در کمپین‌های هشتگ مدیا استارت‌آپ کرده‌اند. همین جمله ساده و صریح، به خوبی نشان می‌دهد با چه جامعه آماری بزرگی مواجه هستیم و زمانی که می‌گوییم کمپین‌های هشتگ مدیا با اقبال عمومی روبرو شده، از چه چیزی صحبت می‌کنیم. نگاهی به آمار استارت‌آپ‌کنندگان در برنامه‌های بسیار پرمخاطبی مثل فوتبال 120 و فوتبال برتر به ما نشان می‌دهد که فضای مجازی آماده است تا رکوردهایی که منحصرا در اختیار صداوسیما بود را جابجا کند. 
پربیننده‌ترین استارت‌آپ
لایوهای اینستاگرامی هشتگ مدیا را 15هزار نفر به صورت همزمان تماشا می‌کنند و 24 ساعت بعد از پایان لایو هم این تعداد مدام افزایش پیدا می‌کند. همچنین میان‌برنامه‌هایی که در زمان پخش لایوهای هشتگ مدیا می‌بینیم بسیار متفاوت است. این میان‌برنامه‌ها با دکورهای فکر شده و ظریف و حضور حدود 15 نفر در لوکیشن‌هایی با زیبایی بصری ساخته می‌شوند. اهالی رسانه به خوبی می‌دانند که ساخت میان‌برنامه با حضور تعداد زیاد بازیگر کاری بسیار دشوار است که هشتگ مدیا به خوبی از پس اجرای آن برآمده است. 
جابجایی استانداردها
همه چیز در هشتگ مدیا بسیار درست برنامه‌ریزی شده. همانطور که در زمان برگزاری دیدار الکلاسیکو، کارشناسان به فوتبالیست‌ها توصیه می‌کنند از این بازی به عنوان یک کلاس آموزشی با بالاترین کیفیت بهره ببرند، کمپین‌سازها و استارت‌آپ‌های فعال در عرصه دیجیتال مارکتینگ باید با نت‌برداری و رونویسی از اقدامات حرفه‌ای هشتگ مدیا و مقایسه آن با چیزی که خودشان هم‌اکنون ارائه می‌دهند، به سمت حرفه‌ای‌تر شدن پیش بروند. در واقع کیفیتی که هشتگ مدیا ارائه می‌دهد، سطح خواسته مخاطبین و استاندارد برنامه‌سازی و تولید محتوا در اینستاگرام را بالا برده است.
ایجاد اشتغال 
هشتگ مدیا در کم‌تر از یک سال موفق شده برای بیش از 100 نفر به صورت مستفیم و غیرمستقیم اشتغال‌زایی کند. ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم کاری بسیار پرهزینه است که هشتگ مدیا موفق شده با ایده‌های بکر و نابش به بهترین نحو آن را اجرا کند.
روابط عمومی مثمر ثمر
روابط عمومی و تیم PR فوق‌العاده هشتگ مدیا حضور مستمری در فضای رسانه‌ای کشور دارد. گزارش‌هایی از کمپین‌های این استارت‌آپ در رسانه‌های مکتوب کشور شده و ارتباط هشتگ مدیا با رسانه‌ها به طور کل بسیار مثبت است. همچنین این استارت‌آپ رابطه بسیار خوبی با مخاطبانش دارد و تیم پشتیبانی هشتگ مدیا 24 ساعته آماده خدمات رسانی به کاربران است. اقدامات جالبی مثل چاپ تمبر یادبود هم از کارهای روابط عمومی هشتگ مدیا است.
چرا باید از هشتگ مدیا حمایت کرد؟
چنین استارت‌آپ‌هایی که مخاطبین را به سمت صفحات مجاز که چارچوب‌های نظام را رعایت می‌کنند می‌برند باید حمایت شوند. این یک فکت بی چون و چرا است. چراکه چنین کاری در سطح کلان بسیار پرهزینه است و ایده‌های فوق‌العاده‌ای که این جوان‌ها پیاده می‌کنند می‌تواند به پیشبرد اهداف ممکلت کمک کند. مسئولان امر باید توجه داشته باشند اعتمادسازی وسیعی که توسط هشتگ مدیا صورت گرفته، کار ساد‌ه‌ای نیست و نباید از کنار آن عبور کرد.
قابل رقابت با شبکه‌های ماهواره‌ای
دکور جذاب، کیفیت تصویر عالی، محتوای اقناع‌کننده و تمام مواردی که در سطور بالاتر شرحش رفت، در سال‌های اخیر در انحصار شبکه‌های ماهواره‌ای بوده که با جادوی تصویر سعی بر القای عقاید نادرستشان به جوان‌های ایرانی دارند. محتوای باکیفیتی که هشتگ مدیا ارائه می‌دهد تنها در شبکه‌های ماهواره‌ای و بازوهای مجازی‌شان دیده می‌شود و می‌دانیم که به صداوسیما در فضای مجازی اقبال چندانی وجود ندارد. در این شرایط، لازم است از استارت‌آپ‌های رسانه‌ای خصوصی که با هزینه شخصی در چارچوب قوانین نظام برنامه‌سازی می‌کنند حمایت مضاعفی صورت بگیرد.
 
سینا جعفری
https://www.asianews.ir/u/1a7
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید