صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۱ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۵
کد خبر: 12783
گزارشگر: 213
۸۵۴
۰
۰
۱
ادعای رئیس جمهوری اوکراین درخصوص پهبادهای ایرانی

علت حضور غیرمنتظره زلنسکی در کاخ سفید

علت حضور غیرمنتظره زلنسکی در کاخ سفید
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، مدعی شد پهپادهای ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، زیرساخت های حیاتی اوکراین را تهدید می کنند.

به گزارش آسیانیوز، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره روز چهارشنبه وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، مدعی شد پهپادهای مرگبار ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، تهدیدی برای زیرساخت های حیاتی اوکراین شده‌اند.

به گزارش «انتخاب»، او در بخشی از سخنرانی خود گفت: «وقتی روسیه نمی‌تواند به شهرهای ما با توپخانه برسد، سعی می کند آنها را با حملات موشکی نابود کند. علاوه بر این روسیه در این سیاست، یک متحد هم پیدا کرده و آن ایران است. پهپادهای مرگبار ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، تهدیدی برای زیرساخت های حیاتی ما شده‌اند.»

او گفت: «اگر ما همین حالا آنها را متوقف نکنیم، حتما در آینده آنها به سایر متحدان شما حمله خواهند کرد. ما باید این کار را انجام دهیم.»

به نقل از انتخاب، رئیس جمهوری اوکراین ساعاتی پیش از این سخنرانی با رئیس جمهوری آمریکا دیدار کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با زلنسکی در کاخ سفید گفت: «آمریکا هرگز از حمایت خود از آزادی اوکراین در برابر حمله وحشیانه روسیه دست برنخواهد داشت و به همراه متحدان و شرکای خود به ارسال کمک به این کشور ادامه خواهد داد.»

بایدن با بیان اینکه روسیه با حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی اوکراین در تلاش است از زمستان به عنوان یک سلاح علیه مردم این کشور استفاده کند، افزود: «آمریکا و متحدانش به ارسال کمک‌های اضطراری خود برای زنده نگه داشتن زیرساخت‌های اوکراین ادامه خواهند داد.»

رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین تصریح کرد: «آمریکا یک بسته کمک امنیتی جدید به ارزش یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه می‌کند.»

ولودیمیر زلنسکی نیز در این کنفرانس خبری مشترک از حمایت‌های آمریکا و جامعه جهانی از کشورش در برابر تجاوز روسیه قدردانی کرد و گفت: «برای چگونگی افزایش فشارها بر روسیه، به رئیس‌جمهوری آمریکا پیشنهادهای خود را ارائه کردم. توان نظامی اوکراین در ماه‌های آینده افزایش خواهد یافت، اما مردم اوکراین باید به سلامت از زمستان کنونی عبور کنند.»

او تاکید کرد: «ارائه سامانه‌ موشکی پاتریوت از سوی آمریکا به اوکراین، قدرت دفاعی اوکراین را در برابر تجاوزهای روسیه در حد چشمگیری افزایش خواهد داد.»

جو بایدن نیز ضمن تایید این موضوع گفت: «ارسال سامانه‌های موشکی پاتریوت از سوی آمریکا به اوکراین به افزایش تنش‌ها منجر نخواهد شد، زیرا این سامانه یک سامانه دفاعی است.»

همچنین در این دیدار بایدن بر حمایت از اوکراین تاکید کردو گفت: آمریکا ۱.۸۵ میلیارد دیگر به این کشور کمک نظامی می‌کند‎./


پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8vq
اخبار مرتبط
بنا بر اظهار نظر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، در دنیای چندقطبی خطرناک‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، روابط تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما نمی توان آنها را از ژئوپلیتیک جدا کرد.
شکست‌های اخیر ارتش کرملین و از دست دادن اراضی اشغالی قابل توجه در هفته‌های اخیر، نخبگان سیاسی روسی را در توانایی و صلاحیت پوتین برای اداره اوضاع دچار تردید کرد.
جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، در مصاحبه‌ای که شامگاه یکشنبه پخش شد گفت که در صورت تهاجم نظامی چین به تایوان، واشینگتن به دفاع از این جزیره برمی‌خیزد.
اولینا زلنسکا در مصاحبه با نشریه ووگ، درباره روابط عاطفی با رئیس‌جمهوری اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، صحبت کرد.
مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد مغز انسان قادر است به‌طور ناخودآگاه جعل عمیق(دیپ فیک) را تشخیص دهد که ممکن است به تولید ابزاری برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست کمک کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید