صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۰۲:۵۷
کد خبر: 12787
گزارشگر: 213
۴۳۳۶
۰
۲
۷
هشت‌ماهگی یوزپلنگ آسیایی

آخرین وضعیت «پیروز» ایران و بازیگوشی اش در پردیسان تهران/توله یوز زیبا در حصار بزرگراه های یک شهر آلوده+ویدئو

آخرین وضعیت «پیروز» ایران و بازیگوشی اش در پردیسان تهران/توله یوز زیبا در حصار بزرگراه های یک شهر آلوده+ویدئو
ویدئویی از تحرک و بازیگوشی های «پیروز» توله یوز ایرانی که اکنون در پارک پردیسان نگهداری می‌شود، منتشر شده است.

«پیروز» توله یوز ایرانی که اکنون در پارک پردیسان نگهداری می‌شود، ۸ ماهه شده است.

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که با وجود افت شاخص کیفیت هوا و آلودگی های مستمر در روزهای بسیاری از سال در تهران، امید است که وضعیت ادامه حیات توله یوز ایرانی که در یک پارک شهری محصور در غلظت آلاینده های این روزهای پایتخت است، با اختلال مواجه نشود.

هشت‌ماهگی پیروز و بازی‌ گوشی های او  در یک ویدئو به تصویر کشیده‌ شده است که در ادامه می بینید:

 

 

پیروز یوزپلنگی آسیایی و فرزند «ایران» و «فیروز» است که در 11 اردیبهشت 1401 متولد شد و به نماد یوزپلنگ ایرانی تبدیل شده‌است. این یوز تنها توله باقی‌مانده از 3 فرزند «ایران» است. پیروز، چالش‌های بسیاری را پشت سر گذاشته و حالا به یک نماد برای معرفی یوز پلنگ ایرانی بدل شده است.

تصویربردار و تدوینگر: اسماعیل گلرخ
منبع: ایسنا
پروانه توکلی

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/8vt
اخبار مرتبط
رشد سریع جمعیت، سطوح بالای نابرابری‌ها و ناتوانی بخش زیرساخت‌های حیاتی دربرابر مخاطرات اقلیمی و توسعه غیرپایدار شهری منجر به مخاطرات اقلیمی در شهرها شده است.
محققان با استفاده از تفاوت در آب‌وهوا، جمعیت و روز هفته ابتدا تخمین می‌زنند که آیا روزهایی در همان ماه و سال و شهرستان که سطوح بالایی از آلودگی را تجربه کردند، به افزایش غیرمعمول در خودکشی افراد آن شهرستان منجر شده است یا خیر.
در حالی که نشریه اکونومیست پس از دو شهر جنگ زده، تهران را در سال 2022 ضعیف ترین شهر جهان طبقه بندی کرد، باید دید که چرا تهران این روزها شهری افسرده و عصبی شده است؟
معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست درباره به آخرین وضعیت دو توله یوز کشف شده در توران و احتمال انتقال آن‌ها به تهران گفت: این اتفاق در حیات وحش و طبیعت کشوری که درحال توسعه است، اعتبارات و امکانات آن برای حفاظت کشور ضعیف است و فرهنگ‌سازی کافی درباره حفاظت از تنوع زیستی آن انجام نشده، رخ می‌دهد.
یک ویدیوی تکان دهنده که برگرفته از مستند قدیمی آمریکایی درباره حجم فراوان آب در دریاچه ارومیه است، اخیرا به بهانه خشک شدن این دریاچه مهم بازنشر می شود.
همچنانکه گزارش های متعدد محیط زیستی ایران در سال های اخیر، از احتمال بیابانی شدن و خشکسالی وسیع در بخش های بسیاری از مناطق کشور حکایت کرده اند، رسانه‌ها از نارضایتی مردم همدان و شهرکرد نسبت به عدم پای‌بندی دولت به جدول زمان‌بندی مدیریت آب خبر داده‌اند.
به دنبال پیشینه نامه نگاری های سازمان هایی از قبیل محیط زیست و اجرای احکام قوه قضائیه و درج گزارش های «آسیانیوز» در خصوص غیر قانونی بودن خلع ید محوطه گردشگری چالدره، این منطقه در نهایت توسط اداره منابع طبیعی غرب مازندران تسخیر و سرمایه‌گذار این مجموعه گردشگری خلع ید شد.
اسماعیل کهرم، کارشناس محیط زیست گفت: اندام های جنسی یوزپلنگ ها کاملا مشخص و از روز اول واضح هستند؛ با همه این ها، برای ادامه نسل، هر دو جنس لازم است. اینکه توله یوزها «نر» باشند
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید