صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۲ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۱۵
کد خبر: 12794
گزارشگر: 213
۱۲۰۷
۰
۰
۲
موج گرانی در بازار با دلاری شدن قیمت ها

خودرو داخلی گران تر می شود/جهش قیمت «ماشین های خارجی» پس از ورود به کشور

خودرو داخلی گران تر می شود/جهش قیمت «ماشین های خارجی» پس از ورود به کشور
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

به گزارش آسیانیوز،  قیمت خودرو همچنان با نوسانات زیادی به کار خود ادامه می‌دهد؛ در میان هیاهوی موج جدید گرانی خودرو، این مساله مطرح می‌شود که بازار و قیمت‌ها در هفته‌های آینده به چه سمت و سویی می‌روند؟

آشفتگی و سردرگمی در بازار خودرو همچنان ادامه‌دار است. قیمت خودرو از آبان‌ماه با افزایش چشم‌گیری همراه شد که هنوز هم ادامه دارد.

البته باید اشاره کرد که سرعت افزایش قیمت برخی از خودروها بیشتر بود. اما در نهایت همه خودروها، چه در بازار خودروهای داخلی و چه در بازار خودروهای خارجی، جهش قیمت را تجربه کردند.

عرضه قطره‌چکانی
عماد جعفری، کارشناس صنعت خودرو، در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد.

او افزود: این روزها حتی میزان تقاضا در بازار نیز کاهش یافته است. اما نکته قابل توجه این است که فروشنده‌ها نیز برای فروش خودروهایشان دست نگه داشته‌اند و عملا در بازار خرید و فروشی صورت نمی‌گیرد.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: گرچه خودروسازان به صورت ماهانه آمارهایی مبنی بر افزایش تولید محصولات خود منتشر می‌کنند، اما عرضه خودرو همچنان قطره‌چکانی است و به همین دلیل قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند. با این روندی که بازار خودرو در کشور طی می‌کند، به نظر می‌رسد قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.

همچنین سعید موتمنی، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت بازار مناسب نیست و ثبات ندارد. قیمت‌ها به صورت روزانه با افزایش قابل توجهی همراه می‌شوند.

او افزود: بازار خودروهای خارجی نیز در همین وضعیت قرار دارد و خودروها بدون توجه به اخبار واردات با افزایش قیمت همراه می‌شوند.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: تا زمانی که عرضه خودرو به بازار به صورت قطره‌چکانی انجام بگیرد و دلار به جهش قیمتی خود ادامه دهد، بازار خودرو به روند صعودی خود ادامه می‌دهد.

بازار خودرو دلاری است
کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو، به تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر همه بازارهای کشور متاثر از نوسانات قیمتی دلار هستند و هم‌گام با افزایش نرخ ارز، خودرو و دیگر بازارها نیز با افزایش قیمت همراه می‌شوند. این پدیده موجب شده تا خودرو تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شود و مردم برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو مراجعه کنند. البته باید یادآور شد که سایه سنگین رکود بر سر بازار خودرو است و به نظر می‌رسد شرایط رکودی نیز ادامه داشته باشد.

او افزود: در شرایط فعلی هیچ عاملی در بازار خودرو وجود ندارد که باعث کاهش قیمت شود. به نظر می‌رسد بازار به روند افزایش قیمت خود ادامه بدهد.

سایه سنگین تورم بر سر بازار
در این میان، امیرحسن کاکایی، کارشناس صنعت خودرو، اظهار کرد: این اتفاقات ناگهانی که خودرو با جهش قیمت قابل‌ توجهی همراه شد، به دلیل مسائل کلان اقتصادی در کشور است و ارتباطی با عرضه و تولید خودرو ندارد.

کاکایی ادامه داد: اقتصاددانان در ابتدای سال پیش‌بینی تورم بین 40 تا 60 درصدی را داشتند؛ اکنون که در نهمین ماه سال هستیم، شاهد تورم 40 درصدی در صنعت و بازار خودرو بودیم. اگر اقتصاددانان درست پیش‌بینی کرده باشند، تا پایان سال قیمت خودرو مجددا با افزایش بیشتری همراه می‌شود.

این کارشناس صنعت خودرو توضیح داد: اگر ادعای دولت در رابطه با تورم درست باشد، تورم 40 درصدی تا پایان سال بیشتر نمی‌شود و روند بازار در همین نقطه متوقف می‌شود. به نظر می‌رسد پیش‌بینی اقتصاددانان درست باشد و بازار افزایش قیمت بیشتر را تجربه کند. مگر اینکه اتفاق خاصی در بحث اقتصاد کلان پدید آید. در شرایط فعلی حجم نقدینگی در کشور بالا رفته و کارشناسان معتقدند افزایش حجم نقدینگی موجب تورم بیشتر می‌شود./

https://www.asianews.ir/u/8w1
اخبار مرتبط
طرح زمستانی پلیس راهور فراجا در حالی از صبح امروز شروع به کار کرد که پلیس راهور گفت امیدواریم ایمنی خودروها به سمتی پیش رود که در سال ۱۷ هزار کشته نداشته باشیم.
در حالی که خودروهای وارداتی قرار است هفته آینده وارد کشور شود، رئیس پلیس راهور یر حسینی با واردات این خودروها مخالفت کرده کرده و گفته وارد کردن خودروهای فاقد استاندارد یورو 65 با آلایندگی بالا به نفع کشور و مردم نیست.
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار تن درپی وقوع تصادف میان پراید و پژو ۴۰۵ در جنوب کشور خبر داد.
خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور عرضه می‌شود و کشف قیمت این محصول در بورس کالا انجام خواهد شد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از کشته و زخمی شدن هموطنان در در پی تصادف یک تریلی کمرشکن با هفت خودرو دیگر در جنوب تهران خبر داد.
واردات خودرو به کشور در صورت تحقق می‌تواند حتی بر بازار و قیمت خودروهای گران‌قیمت نیز تاثیرگذار باشد، اما نخست باید دید این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟
در حالی که هفته گذشته فروش فوق ‌العاده ایران خودرو؛ از سوم تا ششم آذر ماه همراه با قرعه کشی انجام شد، از روز گذشته مسایلی پیرامون تقلب در نتایج این قرعه کشی مطرح شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید