صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۳ دی ۱۴۰۱ / ۰۲:۱۳
کد خبر: 12810
گزارشگر: 213
۴۶۶
۰
۰
۲
روزنامه آمریکایی خبر داد

دستگاه های استارلینک وارد ایران شدند؟

دستگاه های استارلینک وارد ایران شدند؟
روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال مدعی شد ۲۰۰ دستگاه استارلینک به ایران وارد شده است.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال حدود ۲۰۰ دستگاه دریافت کننده اینترنت ماهواره‌ای استارلینک برای کمک به دور زدن محدودیت‌های اینترنت در ایران، طی چند محموله به داخل این کشور قاچاق شده است.

انتخاب به نقل از بی بی سی نوشت: این روزنامه موفق شده با گروهی از فعالان ایرانی-آمریکایی مقیم کالیفرنیا گفتگو کند که همزمان با آغاز حوادث اخیر و اعمال محدودیت‌های شدید بر اینترنت در ایران، تلاش کرده‌اند با خریداری و ارسال دستگاه‌های اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به ارتباط با دنیای خارج کمک کنند.

این فعالان به وال استریت ژورنال گفته‌اند برای گمراه کردن ماموران گمرک، تجهیزات استارلینک را گاهی در جعبه لوازم خانگی مثل مایکروویو قرار می‌دهند و از مسیرهای آبی خلیج‌فارس و یا مسیرهای زمینی از مرز عراق وارد ایران می‌کنند. آنها گفته‌اند تنها در یک مورد ماموران با شناسایی این دستگاه در مرز، مانع از ورود آن شدند.

یکی از این افراد به وال استریت ژورنال گفت برای این نقل و انتقال پرمخاطره، گاهی مبلغی معادل قیمت خود دستگاه (۶۰۰ دلار) یا حتی بیشتر به قاچاق‌برها پرداخت می‌شود. در عین حال این گروه برای هزینه اشتراک ماهانه ۱۱۰ دلاری خدمات اینترنتی استارلینک از افراد و موسسات داخل آمریکا کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کنند.

گروهی که وال استریت ژورنال موفق به گفتگو با آنها شده می‌گوید تا کنون ۴۰ دستگاه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را با موفقیت وارد ایران کرده، و در حال حاضر ۴۰ دستگاه دیگر را هم برای ارسال به این کشور در دست تهیه و آماده‌سازی دارد. اما آنها می‌گویند تنها گروهی نیستند که تجهیزات استارلینک به ایران می‌فرستند و در مجموع تا به امروز حدود ۲۰۰ دستگاه وارد این کشور شده است.

شرکت استارلینک سه روز پیش در توییتی اعلام کرد که در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر در سراسر جهان از خدمات اینترنت ماهواره‌ای این شرکت استفاده می‌کنند، اما به نوشته وال استریت ژورنال، این شرکت حاضر نشده درباره فعالیتش در ایران پاسخی به خبرنگار این روزنامه بدهد./

منبع: تجارت نیوز

https://www.asianews.ir/u/8wh
اخبار مرتبط
درخواستی از شرکت اسپیس ایکس به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ( FCC) ارسال شده که به موجب آن ماهواره‌های نسل دوم استارلینک می‌توانند فیلترینگ را برای همیشه در جهان منسوخ کنند.
دسترسی به فیلترشکن حدود دو ماه است که برای کابران ایرانی تبدیل به یکی از نیازهای اساسی شده است، اما قیمت فیلترشکن‌ها به تازگی افزایش عجیبی داشته و هزینه‌های بیشتری به کاربران تحمیل کرده است.
ایسنا نوشته است، مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بسترسازی برای توسعه ناآرامی ها در ایران و عدم پاسخگویی در خصوص مکاتبات رسمی پیشین از سوی ایران، به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد.
روزنامه دیلی میل نوشت: ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر، پس از آنکه اسناد این شرکت مبنی بر سانسور اخبار مربوط به لپ‌تاپ هانتر بایدن (فرزند جو بایدن) را منتشر کرد، در اسپیس توییتر با سوالی درباره امنیت جانی‌اش مواجه شد.
به گزارش حدود دو ماه از قطعی گسترده، کاربران ادعا می‌کنند، اختلالات اینترنت هر روز رو به افزایش است؛ درحالی که به تازگی یک استارتاپ ارائه‌دهنده خدمات نیز این موضوع را تایید کرده است.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند و مدعی شدند که نمی خواهند تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود.
امکان دانلود اپلیکیشن های اینستاگرام و واتساپ حتی از روی فروشگاه اینترنتی ماتیکت حذف شده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید