صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۱:۳۴
کد خبر: 12817
گزارشگر: 213
۷۶۷
۰
۰
۲
گفت و گوها به پیشنهاد نخست وزیر عراق رخ می دهد

علت مذاکرات ایران و مصر

علت مذاکرات ایران و مصر
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: نخست وزیر عراق پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت ‎و گوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود، بیان کرد که از آن استقبال شد.

به گزارش آسیانیوز، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بیان اینکه نخست وزیر عراق تمایل و پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت ‎و گوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود و منجر به تقویت روابط تهران و قاهره شود، اظهار کرد: من از ایده نخست وزیر عراق استقبال کردم.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ضمن اشاره به شرکت در نشست بغداد۲ در اردن، گفت: در گفت‎ و گویی که با آقای السودانی، نخست وزیر عراق داشتیم وی ایده‎ هایی را مطرح کردند که عراق بتواند نقش منطقه‎‌ای خود را برای تقویت همکاری‎‌های منطقه‌ای ایفا کند.

امیرعبداللهیان، افزود که آقای السودانی قرار است که در این رابطه در هفته‌های آینده اقداماتی انجام دهد.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری گفت: قرار است که این موضوع را در راستای نقش منطقه‌ای عراق برای کمک به تقویت گفت ‎و گو و همکاری‌ها پیگیری کنیم.

در پی دعوت رسمی به عمل آمده از رئیس جمهور کشورمان جهت مشارکت در اجلاس بغداد ۲ در اردن، وزیر امور خارجه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در نشست بغداد۲ در اردن شرکت کرد.

امیرعبداللهیان روز سه شنبه گذشته وارد امان، پایتخت اردن شد و مورد استقبال مقام‌های این کشور قرار گرفت.

امیر عبداللهیان استیضاح می شود؟
الجریده کویت در گزارشی مدعی شد:شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران به علت نارضایتی از عملکرد وزارت خارجه، جمع آوری امضاء برای استیضاح حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران را آغاز کرده‌اند.

یک نماینده مجلس ایران تاکید کرد، شماری از نمایندگان جریان اصولگرای مجلس با اعلام اینکه عملکرد وزارت امور خارجه ایران، باعث شکسته شدن غرور این کشور شده و از ارزش آن در مجامع بین المللی کاسته است، جمع آوری امضاء برای استیضاح حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه را آغاز کرده‌اند.

همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته است ایران آماده چشم پوشی از همه شروط سابق خود در مقابل عقب نشینی امریکا از کلیه شروط قبلی خود و بازگشت همگان به توافقنامه هسته‌ای است./

منبع:دنیای اقتصاد


https://www.asianews.ir/u/8wn
اخبار مرتبط
وزیر خارجه عراق گفت: ما به قانون اساسی عراق پایبند هستیم و نباید ایران از خاک عراق مورد حمله قرار گیرد.
عراق مرزهایش را ۲۴ ساعت مانده به روز اربعین به روی زائران ایرانی بست.
رئیس جمعیت هلال احمر ایران گفت که در پی وقوع این انفجار ۳۰ نفر مصدوم شدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
در حالی که سفر زمینی زائران ایرانی به عراق منتفی اعلام شده است؛ بنا بر اعلام سازمان هلال احمر ۹ زائر ایرانی در کربلا جان باخته‌اند و ستاد اربعین درباره دلیل بسته شدن مرزهای عراق به روی زائران ایرانی توضیحاتی ارایه کرده است.
در حالی که مرکز رسانه‌ای امنیتی عراق روز سه‌شنبه، هشتم شهریور، خبر دادند که منطقه سبز بغداد هدف چهار موشک قرار گرفته است بیش از ده ها نفر نیز در درگیری های اخیر هدف گلوله قرار گرفتند.
در حالی که مقتدی صدر، روحانی شیعه عراق و رهبر جریان صدر اعلام کرده است که به طور دائم از سیاست کناره‌گیری می‌کند، یک مقام عراقی تاکید کرد که این اقدام آقای صدر ممکن است فراتر از یک تهدید باشد و وی درصدد باشد که نظام عراق را سرنگون کند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید