صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۹
کد خبر: 12841
گزارشگر: 213
۶۱۴۰۳
۳
۱۸
۱۹
قرعه کشی خودرو ادامه دارد

اعلام زمان ثبت‌نام در طرح فـروش ویژه ایران خودرو

اعلام زمان ثبت‌نام در طرح فـروش ویژه ایران خودرو
قرعه کشی خودرو ادامه دارد و متقاضیان طرح ویژه فروش ایران خودرو می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.
به گزارش آسیانیوز، متقاضیان طرح ویژه فروش ایران خودرو می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو به نشانی esale.ikco.ir نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.

بورس کالا یکشنبه ۴ دی میزبان عرضه ۲ هزار دستگاه خودروی پژو ۲۰۷ دستی سفید است. درصد پیش پرداخت سفارش خرید در این عرضه ۱۰۰ درصد است.

برای خرید خودرو از بورس کالا هر کد ملی (خریداران حقیقی) صرفا مجاز به ثبت سفارش بر روی یکی از کد‌های عرضه شده در تاریخ عرضه و صرفا برای یک دستگاه خودرو بوده و خریداران باید شرایط سنی ۱۸ سال تمام را داشته باشد و اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو شده اند امکان ثبت سفارش ندارند.

خریداران جهت ادامه مراحل خرید باید همزمان با تسویه در بورس کالا (حداکثر تا پایان مهلت مجاز تسویه در بورس) با مراجعه به آدرس esale.ikco.ir اقدام به ایجاد و تکمیل پروفایل شخصی کرده و در زمان مقرر که طی پیامک (تکمیل وجه هزینه‌های متعلقات قانونی) اطلاع رسانی می‌شود. علاوه بر انتخاب یکی از نمایندگی‌های مجاز، بیمه گر مورد نظر خود را در سایت انتخاب و نسبت به واریز وجه هزینه‌های جانبی اقدام کنند.

هزینه‌های جانبی شامل بیمه و شماره گذاری و هزینه ثابت جمعا به مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان به علاوه ۱۳ درصد بابت مالیات و عوارض قانونی که براساس مبلغ معامله محاسبه و توسط خریدار باید پرداخت شود. بدیهی است در صورت عدم واریز هزینه‌های فوق حداکثر تا ۵ روز تقویمی پس از ارسال پیامک (تکمیل وجه متعلقات قانونی) به نسبت زمان تاخیر خریدار در واریز وجوه تکمیلی زمان تحویل خودرو تغییر خواهد کرد.

طرح فروش پژو ۲۰۷i در بورس کالا ۴ دی ۱۴۰۱ با قیمت قدیم
بر اساس این بخشنامه ۱۰۰ درصد بهای خودرو در هنگام ثبت خرید باید پرداخت شود و زمان تحویل هم ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ مشخص گردیده است.

متقاضیان خرید این خودرو در بورس کالا باید توجه داشته باشند که در پایان معامله باید مبلغ ۴ میلیون و ۳۷۱ هزار و ۳۱۰ تومان را به عنوان هزینه های شماره گذاری و بیمه بپردازند. همچنین بر اساس مبلغ نهایی معامله، مالیات ۱۳ درصدی هم باید توسط مشتری پرداخت شود.

در این شرایط فروش اعلام شده است که پژو ۲۰۷i دنده ای سقف فلزی قابل عرضه، به پیشرانه TU۵ و جعبه دنده ۵ سرعته دستی مجهز بوده و ترمز کاسه برای محور عقب آن در نظر گرفته شده است. همچنین این خودروها فاقد فرمان کمکی برقی هستند و صرفاً با جعبه فرمان هیدرولیکی به مشتریان تحویل داده می شوند و رینگ فولادی بر روی آن ها نصب است.

قوانین جدید عرضه خودرو در بورس کالا
منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در نامه‌ای به شرکت‌های ایران خودرو، سایپا، بهمن موتور و آرین پارس موتور اعلام کرد: نظر به عرضه محصولات آن شرکت در بورس کالا، لازم است در راستای تنظیم بازار، اقدامات ذیل برای هر گونه عرضه محصولات در بورس کالا رعایت شود:

۱. حداقل عرضه هر محصول در هر دوره به تعداد ۲ هزار دستگاه در هر محصول برای دو شرکت بزرگ خودروساز و برای سایر شرکت‌های خصوصی حداقل به میزان ۵۰۰ دستگاه است.

۲. شرکت‌های خودروساز موظفند لیست خریداران محصولات طی ۴۸ ماه گذشته را پیش از هر عرضه به بورس کالا اعلام کنند تا کلیه افراد لیست تجمیع شده مذکور و همچنین خریداران دوره‌های پیش در بورس کالا (که اطلاعات آن‌ها نزد سازمان بورس محفوظ است) از شمول خرید در هر عرضه جدید خارج شوند.

۳. خودروسازان موظفند تعهدات قانونی ابلاغی (نظیز طرح جوانی و …) را متناظر با عرضه‌ها در بورس کالا انجام دهند.

۴. خودروسازان موظفند برنامه‌ریزی لازم در خصوص عرضه در بورس را مطابق مجوز‌های فروش اعطا شده به گونه‌ای انجام دهند که خدشه‌ای در تعهدات پیشین ایشان ایجاد نشود و یا تعهدات معوق جدید ایجاد نشود.

۵. هر گونه عرضه خودرو فراتر از مجوز اخذ شده و یا مشتقات مالی وابسته به خودرو اعم از گواهی سپرده، معاملات سلف و سلف موازی استاندارد و یا هر نوع اوراق بهادار و یا پشتوانه دارایی (ABS) مبتنی بر خودرو در بورس کالا با توجه به آنکه بر تعهدات آتی هر خودروساز تأثیر می‌گذارد، مستلزم اخذ مجوز از وزارت صمت است./

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
https://www.asianews.ir/u/8xc
اخبار مرتبط
قیمت خودرو در حالی رو به افزایش شده که به صورت ساعتی در حال تغییر است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.
طرح زمستانی پلیس راهور فراجا در حالی از صبح امروز شروع به کار کرد که پلیس راهور گفت امیدواریم ایمنی خودروها به سمتی پیش رود که در سال ۱۷ هزار کشته نداشته باشیم.
در حالی که خودروهای وارداتی قرار است هفته آینده وارد کشور شود، رئیس پلیس راهور یر حسینی با واردات این خودروها مخالفت کرده کرده و گفته وارد کردن خودروهای فاقد استاندارد یورو 65 با آلایندگی بالا به نفع کشور و مردم نیست.
معاون عملیات سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر از مرگ چهار تن درپی وقوع تصادف میان پراید و پژو ۴۰۵ در جنوب کشور خبر داد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
احمد
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
0
0

فقط باید بگم خاک بر سر ایران خودرو و سایپا

محمد
۱۴۰۱/۱۰/۱۰
0
0
0

هم ایران خودرو هم بورس خیلی بیشعور وبی شرف هستین فقط کسایی که میلیاردر هستند میتونند از بورس خریداری کنند نه من وامثال من که کل داراییشون به ۱۰میلیون نمیرسه من که تکلیف خودمو میدونم،میدونم که اگه خودرو بشه ۳۰میلیون بازهم توان خریدن ندارم،فقط معجزه خدا بتونه کاری کنه برام،وگرنه از شما وامثال شما ناامیدم فقط میتونم بگم واقعا متاسفم براتون متاسف. 09145942949

نبهثرن
۱۴۰۱/۱۰/۱۳
0
0
0

تو رو یه کاری کنید ما هم بتونیم یه ماشین بخریم


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید