صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۱:۴۷
کد خبر: 12860
گزارشگر: 213
۷۵۵
۰
۰
۲
امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در مسقط:

پیام رئیس‌جمهور را به سلطان عمان می رسانم

پیام رئیس‌جمهور را به سلطان عمان می رسانم
امیر عبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره علت سفر خود به عمان گفت: حامل پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سلطان عمان هستم.

به گزارش آسیانیوز، امیرعبداللهیان در جمع خبرنگاران در مسقط گفت: همواره مقامات عمان در نزدیک کردن دیدگاه‌ها نقش سازنده‌ای را ایفا کرده‌اند

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تشریح اهداف سفر خود به عمان گفت: حامل پیام رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به سلطان عمان هستم.

به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب در هنگام ورود به فرودگاه مسقط در جمع خبرنگاران در تشریح سفر خود به عمان و ارتباط آن با گفت‌وگوهای منطقه‌ای تسریح کرد: تهران و مسقط همواره رایزنی‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی در ارتباط با موضوعات مورد علاقه داشته است و عمان در ارتباط با مسائل متنوعی چه در ارتباط با ایران و چه در ارتباط با بحران‌های منطقه‌ای مرکز گفت‌وگوهای منطقه‌ای بوده است و همواره نقش خیرخواهانه‌ای از سوی مقامات این کشور در این ارتباط انجام شده است.

این دیپلمات عالی‌رتبه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: در جریان این سفر و دیدار با مقامات عمان ضمن مرور موضوعات مرتبط با روابط دو جانبه، مسائلی که بایستی شتاب بیشتری به تحقق آن داده شود را نیز دنبال می‌کنیم و رایزنی و گفت‌وگو در ارتباط با بحران یمن، افغانستان و اوکراین نیز از دیگر موضوعات مورد توجه در جریان این رایزنی است.

وی همچنین گفت: در جریان این سفر حامل پیام آقای رئیسی رئیس‌جمهور به سلطان عمان هستم و در گفت‌وگویی که روز چهارشنبه با سلطان عمان خواهیم داشت، این پیام را تسلیم می‌کنم و همچنین درخصوص برخی از موضوعات مورد تاکید روسای دو کشور نیز رایزنی و گفت‌وگو خواهیم کرد.

امیرعبداللهیان در پاسخ به این سوال که با توجه به نقش عمان در جریان مذاکرات رفع تحریم‌ها برای نزدیک‌تر کردن دیدگاه های کشورهای حاضر در این مذاکرات؛ آیا عمان اخیرا پیشنهاد تازه‌ای در این ارتباط ارائه کرده است یا نه؟ تصریح کرد: همواره مقامات عمان در نزدیک کردن دیدگاه‌های طرفین برای رسیدن به گام نهایی توافق نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا کرده‌اند.

وزیر خارجه افزود: در دیداری که در جریان نشست بغداد ۲ در اردن با وزیر خارجه عمان در هفته گذشته داشتیم در این ارتباط گفت وگو کردیم و فردا این گفت‌وگوها در چارچوب سوابقی که بین دو کشور در این ارتباط وجود دارد و تلاش‌هایی که مقامات عمان در ماه‌های اخیر و هفته‌های گذشته در این ارتباط داشته‌اند، تداوم خواهد داشت./

https://www.asianews.ir/u/8xv
اخبار مرتبط
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه گفت: نخست وزیر عراق پیشنهادی مبنی بر اینکه گفت ‎و گوهای ایران و مصر در سطوح امنیتی و سیاسی آغاز شود، بیان کرد که از آن استقبال شد.
پژوهشگر استراتژیک گفت: ادعاها و اظهارات آمریکایی‌ها درباره برجام ناشی از فشار افکار عمومی غرب و آمریکا است تا بایدن وارد مذاکره با ایران نشود!
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یک توئیت مدعی شد آخرین مورد، امید جمعی برای برگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین رفته است!
وزیر خارجه عراق گفت: ما به قانون اساسی عراق پایبند هستیم و نباید ایران از خاک عراق مورد حمله قرار گیرد.
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد که به تعهدات برجامی بازگردد، اظهارداشت: امیدواریم سفر کارشناسان آژانس، موجب حل شدن این مسائل شود و برجام به نتیجه برسد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است؛ این در حالی است که رابرت مالی چندی پیش در این باره چرخش موضع داشت و از اعتراضات حمایت کرد.
رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید