صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۳:۵۵
کد خبر: 12861
گزارشگر: 213
۴۰۳
۰
۰
۱
توفان بوفالو در تعطیلات کریسمس

کولاک مرگبار و بی سابقه در آمریکا/تعداد قربانیان به ۷۰ نفر نزدیک شد

کولاک مرگبار و بی سابقه در آمریکا/تعداد قربانیان به ۷۰ نفر نزدیک شد
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشت: توفان آخر هفته که به گفته فرماندار نیویورک، به‌عنوان «کولاک ۲۲» و «کولاک قرن» در تاریخ ثبت خواهد شد تا به حال سبب کشته شدن حداقل ۴۸ کشته در سراسر ایالات متحده است.

به گزارش آسیانیوز، تازه ترین اخبار حکایت از کشته شدن نزدیک به ۷۰  نفر در کولاک بوفالویی آمریکا دارند.

به گفته مقامات ایالات متحده، درحالی‌که ده‌ها هزار نفر همچنان بدون برق باقی مانده‌اند، تلفات کولاک ویرانگر زمستانی که بخش زیادی از ایالات متحده را در یخبندان عمیق فرو برده است، به دست‌کم ۲۸ نفر رسیده است.

به گزارش الجزیره، در جریان یک کنفرانس خبری روز دوشنبه، مارک پولونکارز، مدیر اجرایی اِری‌کانتی گفت که حداقل ۲۸ نفر بر اثر توفان در غرب ایالت نیویورک جان خود را از دست داده‌‌اند.

به اذعان وی، این کولاک کم‌سابقه تعطیلات آخر هفته کریسمس منطقه را تحت تاثیر قرار داده است. پولونکارز به خبرنگاران گفت که کل این کانتی که شامل شهر بوفالو است و حدود ۹۵۰هزار نفری که در آن زندگی می‌کنند، در وضعیت اضطراری باقی مانده‌اند.

وی افزود که ممنوعیت رانندگی همچنان برای بوفالو وجود دارد؛ زیرا شهر در بیشتر مناطق غیرقابل عبور است. وی گفت: «این وضعیت وحشتناکی است.» او توضیح داد که مرگ‌ومیر ناشی از توفان در طول شب افزایش یافته است.

کولاک قرن در آمریکا

 مارک سی پولونکارز تصریح کرد که از ابتدای توفان و کولاک ۲۸مورد مرگ ناشی از توفان در کانتی او بوده است. او گفت که ۱۴نفر از کشته‌شدگان در بیرون پیدا شدند و سه نفر در یک وسیله نقلیه بودند.

چهار نفر دیگر به دلیل نداشتن وسایل گرمایشی جان خود را از دست دادند و سه نفر در هنگام برداشتن برف از منازل و مشاغل بیرون‌بر جان خود را از دست دادند. پولونکارز با اشاره به توفان سه روزه‌ای که ده‌ها سال پیش باعث کشته شدن ۳۰نفر شد، گفت: «این توفان وحشیانه‌تر و بدتر از کولاک سال ۷۷بود.»

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، توفان آخر هفته –که به گفته کتی هوچول فرماندار نیویورک، به‌عنوان «کولاک ۲۲» و «کولاک قرن» در تاریخ ثبت خواهد شد - اکنون مسوول کشته شدن حداقل ۴۸کشته در سراسر ایالات متحده است. کتی هوچول تصریح کرد که تلاش‌های پیچیده‌تر، برای نجات جان افراد، مربوط به کسانی بود که در خودروهای خود گیر افتاده بودند.

او ادامه داد که در برخی موارد، برف‌روب‌ها و خودروهای نجات به دام افتاده بودند. در این شرایط جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده دوشنبه شب اعلامیه فاجعه اضطراری برای ایالت را تصویب کرد. در نیاگاراکانتی، کلانتر آنجا گفت که یک مرد ۲۷ساله در لاکپورت بر اثر مسمومیت با مونوکسیدکربن پس از اینکه برف سنگین دودکش را

مسدود کرد، جان خود را از دست داد. بسته شدن راه دودکش باعث برگشت مونوکسیدکربن به خانه شده بود.


لغو سریالی پروازها
به نقل از دنیای اقتصاد، شرکت هواپیمایی «ساوت‌وست» که حدود ۷۰درصد پروازهای خود را لغو کرد، بیشترین آسیب را در روز دوشنبه داشت. به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، هزاران مسافر روز دوشنبه در فرودگاه‌های ایالات متحده سرگردان شدند.

به اذعان این روزنامه، موجی از پروازهای لغوشده - که بسیاری از آنها توسط خطوط هوایی ساوت‌وست انجام می‌شد-برنامه‌های تعطیلات را خراب کرد و خانواده‌ها را از بازگشت به خانه در یکی از شلوغ‌ترین و پر استرس‌ترین سفرهای سالانه بازداشت.

لغو و تاخیر، یک روز پس از کریسمس باعث شد مردم در طبقات فرودگاه بخوابند، ساعت‌ها در صف خدمات مشتریان بایستند یا اینکه ساعت‌ها روی آسفالت‌ها منتظر بمانند. این مشکلات احتمالا تا اواخر این هفته ادامه خواهد داشت. در این راستا از دوشنبه شب، حدود ۲۶۰۰پرواز ایالات متحده که برای سه‌شنبه برنامه‌ریزی شده بود، از قبل لغو شده بودند که ۶۰درصد از کل پروازهای جنوب غربی را شامل می‌شود.

فرانسیس اوبا که در بین مسافران ناامید روز دوشنبه در فرودگاه بین‌المللی بالتیمور-واشنگتن بود، گفت: «تنها چیزی که ما می‌خواهیم این است که به خانه برگردیم.»

او و خانواده‌اش روز دوشنبه از یک سفر دریایی هشت روزه در باهاما بازگشتند؛ اما متوجه شدند که پرواز جنوب غربی آنها به کلمبوس، اوهایو، لغو شده است. اوبای ۶۰ساله گفت که شرکت هواپیمایی بدون هیچ توضیحی، پرواز آنها را به روز چهارشنبه تغییر داده است.

اوبا که صاحب یک کسب‌وکار فروش لوازم بهداشتی است، گفت که او پنج ساعت تلاش کرده بود تا پرواز دیگری پیدا کند؛ اما حتی نتوانسته بود به نماینده خدمات مشتریان خطوط هوایی دسترسی پیدا کند و برای همین ناامید است که پرواز روز چهارشنبه قطعی باشد./

https://www.asianews.ir/u/8xx
اخبار مرتبط
برف و باران اسیدی پس از آلودگی هوا، علاوه بر مخاطرات جدی برای سلامتی انسان؛ می‌توانند مستقیماً درختان و جنگل‌ها را از بین ببرند و چرخه فتوسنتز را نابود کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید