صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۷
کد خبر: 12862
گزارشگر: 213
۱۰۳۷
۰
۰
۲
بنا بر اظهارات سخنگوی وزارت صمت

خودروهای وارداتی چه زمانی به فروش می رسند؟/شرایط و نام خودروها

خودروهای وارداتی چه زمانی به فروش می رسند؟/شرایط و نام خودروها
سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر افزایش سرعت فروش خودروهای وارداتی از روزهای آینده، از ثبت سفارش واردات ۲۷ هزار دستگاه خودرو خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، سخنگوی وزارت صمت اعلام کرد که فروش خودروهای وارداتی از هفته سوم دی ماه انجام می شود.

سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر افزایش سرعت فروش خودروهای وارداتی از روزهای آینده، از ثبت سفارش واردات ۲۷ هزار دستگاه خودرو خبر داد.

امید قالیباف گفت: ثبت سفارش خودرو تا پایان هفته آینده به ۴۰ هزار دستگاه خواهد رسید و همزمان عرضه و فروش خودروها به صورت تحویل فوری و سه ماهه از هفته سوم دی ماه در بورس کالا برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی وزارت صمت تاکید کرد: روند ورود خودرو نیز سرعت بیشتری خواهد گرفت و هدف‌گذاری واردات ۱۰۰ هزار دستگاه تا پایان سال محقق خواهد شد.

گفتنی است که شنبه هفته جاری ( ۳دی ماه ) نخستین شناور حامل محموله خودروهای وارداتی در بندر «لنگه» پهلودهی و کار ترخیص نخستین خودروهای وارداتی به کشور پس از پنج سال وقفه، آغاز شد.

این محموله شامل ۲۲ خودرو و ۶ نمونه محصولات کیا از جمله سراتو، ریو، پیکانتو، پگاس، سونت (شاسی بلند) و اسپورتیج (شاسی بلند) است که از کره جنوبی، وارد بندرگاه بنادر و دریانوردی غرب استان شد. قرار است این محموله برای ترانزیت به گمرک شهریار تهران بارگیری شود.

به نقل از سایت طلا، وزارت صمت اعلام کرده است که برای واردات ٢٠٠ هزار دستگاه خودرو ظرف شش ماه آینده برنامه‌ریزی شده که در سه ماهه باقیمانده تا پایان امسال ۱۰۰ هزار دستگاه و به همین تعداد هم در سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲ خودرو از طریق واردات تامین می‌شود.

تحویل خودروها در دو بازه سه و شش ماهه خواهد بود که البته این زمان با توجه به ساخت خودرو، حمل آن تا رسیدن به کشور و طی مسیر فرآیند واردات و ترخیص، طبیعی است./

https://www.asianews.ir/u/8xw
اخبار مرتبط
قرعه کشی خودرو ادامه دارد و متقاضیان طرح ویژه فروش ایران خودرو می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.
قیمت خودرو در حالی رو به افزایش شده که به صورت ساعتی در حال تغییر است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.
در حالی که خودروهای وارداتی قرار است هفته آینده وارد کشور شود، رئیس پلیس راهور یر حسینی با واردات این خودروها مخالفت کرده کرده و گفته وارد کردن خودروهای فاقد استاندارد یورو 65 با آلایندگی بالا به نفع کشور و مردم نیست.
خودرو وارداتی چانگان UNI-T به‌زودی به صورت وارداتی در داخل کشور عرضه می‌شود و کشف قیمت این محصول در بورس کالا انجام خواهد شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید