صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۹
کد خبر: 12928
گزارشگر: 213
۱۵۸۲
۰
۰
۲
ادامه نوسانات بازارهای مالی در دی ماه

ریزش شدید قیمت طلا و سکه

ریزش شدید قیمت طلا و سکه
قیمت سکه در روزهای اخیر مانند اولین روز هفته میلیونی نبود، اما سکه امامی را به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی نزدیک کرد.
به گزارش آسیانیوز، قیمت طلا و سکه به دنبال کاهش قیمت دلار در بازار امروز کاهشی بود. قیمت حباب سکه بهار، ربع و سکه گرمی هم افزایش داشت. کارشناسان بر این باورند که اختلاف عرضه و تقاضا عامل افزایش حباب سکه است.


قیمت طلا و سکه که در روزهای گذشته الاکلنگی بود، امروز همگرا شد. امروز قیمت‌ها در بازار فلز زرد به شکل محسوسی کاهش داشت. هر چند این روند نزولی مانند اولین روز هفته میلیونی نبود، اما سکه امامی را به کف کانال ۱۹ میلیون تومانی نزدیک کرد.

تجارت نیوز نوشت به عقیده تحلیلگران، اصلاح نرخ سکه طلا با یک روز تاخیر نسبت به دلار در حال انجام است و روند کاهشی قیمت دلار، امروز در قیمت طلا و سکه خود را نشان داده است.

از سوی دیگر کارشناسان بازار روند ناهمسان قیمت طلا و سکه از یکدیگر طی روزهای گذشته را به میزان عرضه و تمایل به خرید سرمایه‌گذاران نسبت می‌دهند. آن‌ها معتقدند افرادی که در روزهای گذشته سکه خریده‌اند، چشم انتظار بازار دلار هستند تا قیمت بالا برود و به دنبال آن قیمت سکه بار دیگر به کانال ۲۲ میلیون تومانی بازگردد .


برخی معامله‌گران بازار هم می‌گویند در صورتی که قیمت دلار افت قابل توجهی را تجربه کند و سطوح حمایتی را از دست دهد، فشار فروش در بازار سکه به صورت قابل توجهی بیشتر خواهد شد.

حباب سکه بازار طلا را داغ کرد
از دیدگاه برخی معامله‌گران، تمایل به خرید طلا در بازار نسبت به سکه افزایش یافته است. قیمت طلا دیروز (دوشنبه 12 دی) تا محدوده یک میلیون و 850 هزار تومان رشد کرد. به نظر می‌رسد حباب بالای سکه تمایل به خرید طلا را افزایش داده است.

امروز تمامی قطعات سکه به غیر از سکه گرمی کاهش قیمت داشتند. بیشترین سهم هم مربوط به سکه امامی با ۵۴۸ هزار تومان کاهش قیمت بود. این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش با قیمت ۱۹ میلیون و ۳۵۵ هزار تومان در حال معامله است.

سکه بهار نیز با ۴ هزار تومان کاهش قیمت به ۱۹ میلیون و ۶ هزار تومان رسید. نیم سکه امروز ۳۰۰ هزار تومان ارزان شد و در لحظه نگارش این گزارش در کف کانال ۱۲ میلیون تومانی در حال معامله است. ربع سکه امروز ۱۰۰ هزار تومان ارزان شد و این کاهش قیمت، نرخ این قطعه از سکه را به ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رساند.

سکه گرمی ثابت ماند
سکه گرمی امروز بدون تغییر قیمت در محدوده روز گذشته مبادله شد. قیمت این قطعه از سکه در لحظه نگارش این گزارش ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

امروز بیشتر قطعات سکه رشد حباب داشتند و بیشترین سهم از این افزایش قیمت مربوط به سکه بهار با ۶۲۲ هزار تومان افزایش بود.

سکه امامی امروز ۱۴۱ هزار تومان و ربع سکه ۹۵ هزار تومان کاهش حباب داشتند. سایر قطعات سکه به غیر از امامی افزایش حباب محدودی داشتند و به نظر می‌رسد تا پایان وقت معاملات امروز به دلیل نوسان بالای قیمت در لحظه نگارش این گزارش، تغییر کند.

قیمت طلا امروز روند نزولی داشت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با کاهش ۲۳۶ هزار تومانی قیمت به نرخ ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش ۵۵ هزار تومانی قیمت با نرخ یک میلیون و ۷۹۵ هزار تومان معامله شد.

طلای دست دوم نیز با قیمت یک میلیون و ۷۷۲ هزار تومان در بازار معامله شد و نسبت به روز گذشته کاهش قیمت داشت. اختلاف طلای نو و دست دوم در حدود ۲۳ هزار تومان است. هر چند مالیات بر ارزش افزوده و مالیات کارتخوان طلافروشی نیز به این نرخ افزوده می‌شود./
https://www.asianews.ir/u/8zq
اخبار مرتبط
در حالی که محمد مخبر اعلام کرد مردم در بخش معیشت مشکلاتی دارند و تصمیم خوبی برای جلوگیری از نوسانات قیمت کالاهای اساسی گرفته شده؛ کارشناسان گفتند معنی این حرف افزایش نرخ دلار در بازار آزاد 3 تا 4 برابر است.
یک کارشناس بازارهای مالی با اشاره به وضعیت بازار ارز، می‌گوید: کسانی که در سال‌های گذشته دلارهای خود را فروختند، پشیمان هستند.
یزد - رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان از آزادی محکوم یک پرونده پرداخت مهریه که بدلیل عجز از پرداخت محکوم به در زندان بسر می برد، خبر داد
با توجه به فضای تورمی کشور که کمتر فردی حاضر است تا سرمایه خود را بصورت پول نقد نگه‌داری کند، کمپین‌هایی پیشنهاد دادند تا مردم پول نقد خود را به طلا و دلار تبدیل کنند.
رئیس کل بانک مرکزی، علت افزایش نرخ دلار را در افزایش نرخ بهره در بیش از ۹۰ کشور دنیا، نوسانات فصلی و ناآرامی‌های اخیر در کشور دانست.
اعلام نرخ بهره آمریکا قیمت طلا را در بازارهای جهانی کاهش داد و باید دید این کاهش قیمت در بازار ایران چقدر تاثیرگذار است؟
به اعتقاد برخی کارشناسان بازارهای مالی، از ابتدای سال قیمت دلار در کانال‌های بالاتر پیش بینی می‌شد و در نهایت قیمت دلار به سمت کانال‌های بالاتر حرکت می‌کند.
کارشناسان اقتصادی معتقدند فعالان بازار به دلایل بسیاری خود را برای ارقام بالاتر دلار در زمستان آماده می‌کنند.
به گفته کارشناسان، احتمال باقی ماندن تحریم های اقتصادی، موجب افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شده که در نتیجه، افراد با هدف در امان نگه داشتن ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار‌هایی مانند سکه و ارز می‌کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید