صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
جمعه / ۱۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۵
کد خبر: 12960
گزارشگر: 213
۸۲۵
۰
۰
۰
مدیران اجرایی و اعضای هیئت مدیره صنایع هوایی قدس

آمریکا «تحریم های صنایع دفاعی» را علیه ایران اعمال کرد

آمریکا «تحریم های صنایع دفاعی» را علیه ایران اعمال کرد
شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره صنایع هوایی قدس (QAI) که تولید کننده اصلی محصولات دفاعی ایرانی و مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
به گزارش آسیانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چند فرد حقیقی و حقوقی در ایران را تحریم کرد.

وبگاه خزانه‌داری آمریکا امروز جمعه 6 ژانویه (16 آذر) با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند نهاد ایرانی خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه‌‌داری آمریکا در این زمینه آمده است: امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده (OFAC) شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره صنایع هوایی قدس (QAI) که تولید کننده اصلی محصولات دفاعی ایرانی و مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است رادر لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

مطابق با این بیانیه، آمریکا مدعی است که تهران پهپادهای ساخت این شرکت را برای استفاده روسیه از آنها در جنگ اوکراین برای مسکو ارسال کرده است.


مهر نوشت بر اساس این بیانیه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران که یک سازمان کلیدی و مسئول نظارت بر برنامه‌های موشکی بالستیک ایران است را هم در فهرست تحریم‌های یکجانبه این کشور قرار می‌دهد.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا، درباره تحریم ایران اعلام کرد: ما فوراْ علیه افراد و سازمان‌های حامی برنامه‌‌های پهپادی و موشکی ایران اقدام خواهیم کرد تا مانع دسترسی روسیه به سلاح جهت ادامه جنگ بی‌دلیلش علیه اوکراین شویم. اتکای کرملین به تامین‌کنندگانی مانند ایران که آخرین گزینه هستند، ناامیدی آنها را در مواجهه با مقاومت شجاعانه اوکراین و موفقیت ائتلاف جهانی ما در اختلال زنجیره تامین نظامی روسیه و محروم کردن این کشور از جایگزینی تسلیحات استفاده شده در میدان نبرد را نشان می‌دهد./
https://www.asianews.ir/u/90l
اخبار مرتبط
رکود اقتصادی و فشارهای اقتصادی در سال ۲۰۲۲، فشار بر دولت‌های دارای بدهی بالا را بیشتر کرده است.
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار در همین کانال‌های فعلی کنترل یا کاهشی شود، در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؛ ولی باید دید این کاهش قیمت تا کی ادامه دار است؟
قیمت خودرو در حالی رو به افزایش شده که به صورت ساعتی در حال تغییر است.
دبیر انجمن سیمان گفت: تامین برق کارخانجات سیمان به نصف رسیده و در زمینه گازرسانی هم فقط 20 درصد نیاز کارخانجات پاسخ داده می‌شود.
پژوهشگر استراتژیک گفت: ادعاها و اظهارات آمریکایی‌ها درباره برجام ناشی از فشار افکار عمومی غرب و آمریکا است تا بایدن وارد مذاکره با ایران نشود!
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یک توئیت مدعی شد آخرین مورد، امید جمعی برای برگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین رفته است!
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد که به تعهدات برجامی بازگردد، اظهارداشت: امیدواریم سفر کارشناسان آژانس، موجب حل شدن این مسائل شود و برجام به نتیجه برسد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است؛ این در حالی است که رابرت مالی چندی پیش در این باره چرخش موضع داشت و از اعتراضات حمایت کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید