صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۵
کد خبر: 12967
گزارشگر: 213
۱۱۹۵
۰
۰
۱
تازه ترین دیدگاه های تام استندیج درباره یک سال آینده

پیش بینی های سیاسی و اقتصادی در سال ۲۰۲۳/ پایان جنگ اوکراین و ایده متاورس

پیش بینی های سیاسی و اقتصادی در سال ۲۰۲۳/ پایان جنگ اوکراین و ایده متاورس
در حالی که قیمت انرژی، اقتصاد و کمبود مواد غذایی در جهان، تماماً وابسته به سرانجام جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود؛براساس پیش بینی «تام استندیج» به بن بست رسیدن جنگ این دو کشور محتمل است.
به گزارش آسیانیوز، پیش‌بینی‌های تام استندیج(Tom Standage) روزنامه نگار انگلیسی در خصوص روندهای سیاسی و اقتصادی احتمالی که در سال 2023 شاهد آن خواهیم بود، در ادامه آمده است:

1. نگاه‌ها به اوکراین است.
قیمت حامل‌های انرژی، اقتصاد و کمبود مواد غذایی، تماماً وابسته به سرانجام جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود. پیشرفت‌های اخیر اوکراین می‌تواند تهدیدی برای کرملین باشد. با این وجود به بن‌بست رسیدن این مناقشه محتمل‌تر به نظر می‌آید.

2. آیا چین همچنان در اوج شکوفایی خود به سر می‌برد؟
اکونومیست نوشت با توجه به کاهش نرخ رشد جمعیت و بحران اقتصادی حال حاضر چین، اینکه چین همچنان در اوج رشد و شکوفایی اقتصادی خود به سر می‌برد یا خیر قابل بحث و بررسی است.

3. اقتصادهای بزرگ با خطر رکود روبرو خواهند شد
پیشروی رکود اقتصادی در ایالات متحده آمریکا به صورت نسبی آرام‌تر خواهد بود، این در حالیست که پیشروی رکود در اقتصاد اروپا به مراتب شدیدتر پیش‌بینی می‌شود. با این حال بحران، دامنه جهانی خواهد داشت. علی‌الخصوص برای کشورهای فقیر که در حال حاضر نیز تحت فشار قیمت‌های فزاینده فراورده‌های غذایی و افزایش قدرت دلار آمریکا هستند.

4. آیا ایده متاورس به سرانجامی خواهد رسید
آیا ایده کار و بازی در دنیای مجازی فراتر از بازی‌های کامپیوتری خواهد رفت؟ 2023 سالی برای پاسخ به این پرسش خواهد بود.

5. احتمال بروز ناگهانی تعارضات و اختلافات جدید در جهان
با توجه به تمرکز شدید جهان بر جنگ اوکراین، خطر درگیری در نقاط دیگر جهان افزایش می‌یابد، جهان باید در رابطه با تایوان، منطقه آبی جنوب چین و هیمالیا هوشیارتر باشد.

6. دوران شکوفایی دوباره گردشگری فرا رسیده است.
انبوهی از گردشگران به دنبال جبران دورانی که در قرنطینه از امکان سفر محروم بودند، امسال به سفر خواهند رفت. و این، جان تازه به صنعت گردشگری خواهد داد. درآمد صنعت گردشگری به سطح خود در سال 2019 یعنی 1.4 تریلیون دلار باز خواهد گشت. اما این رشد، مدیون افزایش تورمی قیمت‌هاست و نه رشد واقعی این صنعت./
https://www.asianews.ir/u/90s
اخبار مرتبط
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.
لاوروف، وزیر خارجه روسیه با اشاره به کتاب «پایان تاریخ و آخرین انسان» اثر فرانسیس فوکویاما، دانشمند آمریکایی، مدعی شد که سیاستی را با هدف ایجاد «پایان تاریخ» در حال دنبال شدن است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین، که در یک سفر غیرمنتظره وارد واشنگتن شد، در یک سخنرانی در کنگره آمریکا، مدعی شد پهپادهای ایرانی که صدها فروند آن به روسیه فرستاده شده، زیرساخت های حیاتی اوکراین را تهدید می کنند.
بنا بر اظهار نظر جوزپ بورل، نماینده عالی اتحادیه اروپا، در دنیای چندقطبی خطرناک‌تر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر که اکنون در آن زندگی می‌کنیم، روابط تجاری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است اما نمی توان آنها را از ژئوپلیتیک جدا کرد.
مواضع نماینده ویژه آمریکا در امور ایران طی چند هفته اخیر تغییر ملموسی پیدا کرده است، رابرت مالی که تا پیش از این متمرکز بر مذاکرات احیای برجام بود، در تغییری آشکار، لحن تهاجمی و مداخله‌جویانه تری پیدا کرده است.
کاهش تولید در برابر افزایش تقاضا به صورت خودکار منجر به پدیده ای کاملا قابل درک و فهم به نام شکاف تورمی می شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید