صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۱۸ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۰
کد خبر: 12979
گزارشگر: 213
۷۲۴
۰
۰
۲
در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شد

ادامه واریز یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در ۱۴۰۲

ادامه واریز یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در ۱۴۰۲
یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش آسیانیوز،براساس لایحه بودجه بودجه سال ۱۴۰۲ و برنامه های سازمان هدفمندی یارانه ها، میزان یارانه نقدی برای سال آینده تغییری نمی‌کند.

برهمین مبنا، یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.

در بودجه سال گذشته بیش از ۷۳ هزار میلیارد تومان برای یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی و همچنین یارانه معیشتی مربوط به بنزین پیش‌بینی شده بود.

همچنین طیبه حسینی، سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه هفته گذشته درباره حواشی پیرامون قطع یارانه ها گفت: سازمان هدفمندی یارانه پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد ارسال نکرده و این پیام‌ها جعلی است و تنها با قصد کلاهبرداری به افراد ارسال می‌شود.

به گفته او، با توجه به جعلی بودن این‌ پیامک‌ها به افراد توصیه می‌شود که به هیچ عنوان وارد لینک نشوند.

حسینی با اشاره به بحث کالابرگ گفت: توزیع کالابرگ در استان هرمزگان به‌طور آزمایشی قرار است انجام شود و انتخاب دریافت کالابرگ یا یارانه نقدی کاملا اختیاری است.

سخنگوی ستاد هدفمندی یارانه ادامه داد: اجرای طرح کالابرگ در تمامی استان‌ها منوط به طرح آزمایشی استان هرمزگان است، اما واریز یارانه نقدی کماکان ادامه دارد.

او با بیان اینکه عدم انتخاب کالابرگ به معنای قطع یارانه نیست، گفت: تنها با تغییر در دهک بندی یارانه افراد قطع می‌شود.

حسینی گفت: بررسی درخواست‌های یارانه بگیران با وزارت تعاون است، چنانچه پس از بازبینی افراد دهک یک تا ۹ شناخته شوند، یارانه نقدی به آنها تعلق می‌گیرد.

جزئیات پرداخت یارانه به دهک‌ها
به نقل از تجالرت نیوز، حسن حیدری کارشناس و تحلیلگر مسائل اقتصادی و ارزی و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص مساله پرداخت یارانه به صورت نقدی یا تغییر شکل پرداخت یارانه به صورت کالایی گفت: به هر حال هر کدام از شیوه‌های پرداخت یارانه به مردم یا به عبارت بهتر به دهک‌های کم‌برخوردار جامعه اگر به صورت درست و کارشناسی مورد بررسی قرار بگیرد دارای مزیت‌ها و معایبی است که بررسی و رصد همه‌جانبه آنها می‌تواند مشخص کند، بهتر است دولت کدام رویکرد را برای تخصیص یارانه به مردم اجرا کند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: اگر دولت مطابق سال‌های گذشته قصد داشته باشد یارانه را به صورت نقدی به مردم بپردازد از این جهت مطلوب است چرا که وجه نقد حق انتخاب را به افراد می‌دهد در صورتی که اعطای کالابرگ به مردم از این جهت مزیت دارد که بخشی از تورم موجود یا تورمی که ممکن است افزایش یابد را پوشش می‌دهد.

حیدری در این باره تصریح کرد: مساله مهم این است که وقتی نرخ تورم بالا برود یارانه نقدی نمی‌تواند خلاء موجود بین قیمت ثابت خود با تورم‌هایی که به افزایش قیمت کالا منتهی می‌شوند را پوشش دهد به این خاطر اعطای کالابرگ از این جهت بر واریز یارانه به صورت نقدی برتری دارد./

https://www.asianews.ir/u/914
اخبار مرتبط
سخنگوی ستاد هدفمندی درباره خبر ارسال پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد توضیحاتی داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام خبر به پرداخت کسورات و معوقه های بازنشستگی، گفت: سامانه مربوط به توزیع طرح کالابرگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر تعاون گفت: افرادی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکردند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت نام و یارانه خود را دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی گفت: باید مصرف را مدیریت کنیم و در این زمینه علاوه بر اصلاح الگوی مصرف باید سیستم خودروها نیز تغییر کند.
مدیر عامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی گفت: در حال حاضر هم در حوزه بنزین و هم نفت‌گاز تولید و مصرف متوازن نیست، 102 میلیون لیتر در روز تولید بنزین و 103.2 میلیون لیتر مصرف می‌کنیم.
۲ هزار و ۱۵۰ کارت خرید ۳ میلیون تومانی به زنان سرپرست خانوار دهک درآمدی ۱ تا ۳ در سطح شهرستان‌های استان تهران توزیع می شود.
ایامی نه چندان دور که خانوارهای ایرانی برنج را به طور سالیانه یکجا خریداری می کردند، به جایی رسیده که دیگر توان خرید حتی 10 کیلوگرم برنج در بین بسیاری از اقشار جامعه وجود ندارد.
تشکیل صف‌های طولانی پمپ بنزین از روز گذشته، حکایت از آن داشت که تعدادی از جایگاه‌های سوخت از شب گذشته بنزینی عرضه نمی‌کنند.
استفاده از اعتبار کالا برگ الکترونیکی از طریق همه کارت‌های بانکی به نام سرپرست خانوار، امکان‌پذیر خواهد بود و افراد می‌توانند از گروه کالایی اعلام شده، خرید خود را انجام دهند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید