صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۱۹ دی ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۶
کد خبر: 12987
گزارشگر: 213
۴۹۵
۰
۰
۲
اطلاعیه بانک مرکزی درباره شرایط تسهیلات

ادامه پرداخت وام ۱۸ درصدی

ادامه پرداخت وام ۱۸ درصدی
سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در شبکه بانکی با ‎نرخ سود مصوب قانونی و ۱۸ درصد همچنان ادامه دارد.

به گزارش آسیانیوز، بر اساس قوانین جدید بانک مرکزی تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی ملزم به رعایت سود سپرده جدید هستند و توقف وام 18 درصدی واقعیت ندارد.

سخنگوی بانک مرکزی توقف پرداخت وام ۱۸ درصدی از سوی بانک مرکزی را تکذیب کرد.

سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در شبکه بانکی با ‎نرخ سود مصوب قانونی همچنان ادامه دارد.

امروز 19 دی 1401 برخی رسانه‌ها از توقف پرداخت وام 18 درصدی در بانک‌ها و آغاز پرداخت وام 25 درصدی خبر دادند.

مصطفی قمری وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد: در پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان در شبکه بانکی با ‎نرخ سود مصوب قانونی همچنان ادامه دارد و بانک‌ها نیز بر رعایت سود ‎تسهیلات بانکی متعهد هستند.

از ابتدای سال تاکنون به یک میلیون و 570 هزار متقاضی، وام ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن، مبلغ 139 هزار و 218 میلیارد تومان پرداخت شده است.

بانک‌های متخلف پلمب می‌شوند
شعب بانک‌های دولتی و خصوصی که خود را ملزم به رعایت قوانین جدید سود سپرده بانکی نکنند از سوی بانک مرکزی تنبیه شده و تعطیل می‌شوند.

بر اساس اطلاعات دریافتی از بانک مرکزی پلمب شعب متخلف بانکی در حوزه نرخ سود از امروز آغاز شده و در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت.

از امروز با دستور بانک مرکزی، شعب متخلف بانکی در حوزه نرخ سود سپرده و تسهیلات بانکی پلمب شدند.
بعد از افزایش غیرقانونی نرخ سود سپرده و تسهیلات در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی، بانک مرکزی به صورت جدی وارد عمل شد.

بانک مرکزی ابتدا در بخشنامه‌ای خطاب به بانک‌های عامل، این اقدام را غیرقانونی دانست و با تأکید بر لزوم پایبندی بانک‌ها در خصوص نرخ مصوب سپرده‌های بانکی از اعمال اقدامات تنبیهی و انتظامی برای بانک‌ها و مؤسسات اعتباری متخلف خبر داد.

بعد از ابلاغ مجوز انتشار اوراق گواهی سپرده با سود 23 درصدی، برخی بانک‌ها به خصوص بانک‌های دولتی نرخ سود سپرده‌های بانکی را افزایش دادند. بر اساس این گزارش در برخی شعب، نرخ سود سپرده در بانک‌های دولتی، هم اکنون تا 25 درصد هم افزایش یافته است.

گفتنی است نرخ سود تسهیلات بانکی نیز در شعب بانک‌های دولتی و خصوصی افزایش یافته و به حدود 24، 25 درصد رسیده است! برخی از بانک‌های خصوصی هنگام پرداخت تسهیلات، نرخ سود را به مشتریان 24 درصد اعلام می‌کنند. این نرخ پیش از این 18 درصد بود./

https://www.asianews.ir/u/91b
اخبار مرتبط
«آلیشیا کرن» رئیس کمیته روابط خارجی در مجلس عوام انگلیس از تمامی شهروندان این کشور خواست، در سریع‌ترین زمان ممکن ایران را ترک کنند.
به گفته منابع مطلع بانکی، طی روزهای آتی درباره نرخ سود بانکی تصمیم گیری می شود.
در حالی که دارندگان مجوز کسب‌وکارهای خانگی می‌توانند وام 150 میلیون تومانی دریافت کنند؛ ولی کارفرمایان می‌توانند از وام 4 میلیاردی بهره بگیرند.
بازار اجاره آپارتمان در تهران پدیده تازه‌ای را به مشتریان معرفی کرده است که طی آن، مالک، واحد خود را به صورت روزانه و در بازه‌های زمانی کمتر از یک سال، به متقاضیان اجاره می‌دهد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد آذر و دی ماه سال گذشته در مناطقی از تهران امکان خرید آپارتمان‌هایی با سطح قیمتی ۷۰۰ میلیون تومان وجود داشت؛ اما در حال حاضر محدوده قیمتی این خانه ها به یک میلیارد تومان رسیده است.
بانک مرکزی در بخشنامه‌ای اعلام کرد به بانک‌ها این اختیار داده شده تا در صورت سررسید و عدم پرداخت مطالبات مستقیم بانک از مشتری، بدهی از حساب‌های انفرادی، اموال و اسناد او و ضامنش نزد بانک برداشت شود.
سهامداران سهام عدالت یک میلیون تومانی حدود ۲ میلیون تومان و سهامداران ۵۳۲ هزار تومانی در حدود یک میلیون و یکصد هزار تومان سود سهام عدالت دریافت خواهند کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید