صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۱
کد خبر: 12995
گزارشگر: 213
۱۶۷۶۸
۲
۳
۱۳
آغاز فروش فوق العاده خودرو

جزئیات و زمان قرعه کشی ایران خودرو

جزئیات و زمان قرعه کشی ایران خودرو
برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو به مدت یک روز تمدید شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش آسیانیوز، تاریخ قرعه کشی طرح فروش فوری ایران خودرو ویژه مادران، خودروهای فرسوده و عادی مشخص شد.

تاریخ قرعه کشی فروش فوق‌العاده ایران خودرو
با توجه به اختلالات ایجاد شده در سایت‌های اینترنتی، برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو به مدت یک روز تمدید شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.

گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد: با توجه با اختلالات در سایت‌های اینترنتی، برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت و مراسم قرعه کشی یک شنبه ۲۵ دی‌ماه برگزار خواهد شد.

برمبنای این گزارش، گروه صنعتی ایران خودرو هم‌زمان با عرضه خودرو در بورس کالا، محصولات را از طریق قرعه کشی به سه گروه متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و طرح جایگزینی خودروهای فرسوده واگذار می کند که برنامه فروش امروز به دلیل اختلالات ایجاد شده در بستر اینترنت تمدید شده است.

قابل ذکر است، باوجود مشکلات فنی ایجاد شده، اغلب متقاضیان موفق به ثبت نام شده‌اند.

گفتنی است، در طرح فروش فوق‌العاده، چهار محصول سورن پلاس دوگانه سوز، پارس سال سفارشی ELX، پارس سال سفارشی با موتور XU۷P و راناپلاس عرضه شده است.

ایران خودرو شرط دارا بودن گواهینامه متقاضیان برای شرکت در طرح ویژه مادران را برداشت. بر این اساس مادران دارای دو فرزند و بیشتر می‌توانند در این طرح شرکت کنند. طرحی تشویقی که در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت اجرا شد. رایحه مظفریان، جامعه‌شناس می‌گوید این دست طرح‌ها موجب افزایش کودک همسری و ازدواج اجباری می‌شود.

کدام خودروها از لیست قرعه کشی حذف شد؟
بنابر اعلام مدیرعامل ایران‌خودرو، تا یکی دو ماه آینده خودروی بعدی که از قرعه کشی خارج می‌شود تارا است و هم اکنون سیستم اعلام خارج شدن خودرو ها وزارت صمت است.

خطیبی گفت: با افزایش عرضه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم به طوری که امسال حدود ۳۴ درصد افزایش عرضه به بازار خودرو داشته ایم.

به گفته مدیرعامل ایران خودرو آمار تولید خودرو به ۲۹۰ هزار دستگاه کامل توسط ایران خودرو در حوزه سواری و سنگین‌ رسیده است و با این روند افزایشی تولید شاهد خروج خودروها از قرعه کشی خواهیم بود.

او می گوید: تا یکی دو ماه آینده خودروی بعدی که از قرعه کشی خارج می شود تارا است و هم اکنون سیستم اعلام خارج شدن خودرو ها وزارت صمت است.

روز گذشته 18 دی ماه فروش فوق العاده ایران خودرو آغاز شد. اما کمی بعد خبر رسید که سایت این خودروساز از دسترس خارج شده و متقاضیان امکان ثبت‌نام خودرو را ندارند. بسیاری از متقاضیان برای جا نماندن از این طرح، مجبور به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های ایران خودرو شدند.

شب گذشته خبر رسید که فرصت ثبت‌ نام در طرح فروش فوق العاده این شرکت تمدید شده است. در ابتدا قرار بود زمان فروش فوق العاده از 18 تا 20 دی ماه باشد اما با اختلال پیش آمده مهلت ثبت نام یک روز تمدید شده و متقاضیان تا 21 دی ماه یعنی روز چهارشنبه فرصت دارند که برای ثبت‌ نام به سامانه www.ikco.ir مراجعه کنند.

این شرکت اعلام کرده مهلت ثبت‌نام در طرح فروش فوق‌العاده محصولات این شرکت یک روز تمدید خواهد شد. بر همین اساس متقاضیان تا 21 دی ماه فرصت دارند تا در این طرح فروش شرکت کنند./

منبع: تجارت نیوز

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/91j
اخبار مرتبط
در حالی که فعلا قیمت خودرو روند نزولی در پیش گرفته، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود.
به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار در همین کانال‌های فعلی کنترل یا کاهشی شود، در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؛ ولی باید دید این کاهش قیمت تا کی ادامه دار است؟
معاون استاندار تهران در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوا درخصوص مدارس و دانشگاه ها طرح زوج و فرد خودروها و دیگر تمهیدات اطلاعیه ای صادر کرد.
سخنگوی وزارت صمت ضمن تاکید بر افزایش سرعت فروش خودروهای وارداتی از روزهای آینده، از ثبت سفارش واردات ۲۷ هزار دستگاه خودرو خبر داد.
قرعه کشی خودرو ادامه دارد و متقاضیان طرح ویژه فروش ایران خودرو می‌توانند در موعد مقرر با مراجعه به سایت فروش اینترنتی ایران خودرو نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.
قیمت خودرو در حالی رو به افزایش شده که به صورت ساعتی در حال تغییر است.
یک کارشناس اقتصادی گفت: در حال حاضر هیچ عاملی برای کاهش قیمت خودرو در بازار وجود ندارد و قیمت خودروهای خارجی نیز پس از ورود به بازار ایران با جهش زیادی همراه شود.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
حسین صویلات
۱۴۰۱/۱۰/۲۲
0
0
1

عالی صویلات

بهنام
۱۴۰۱/۱۰/۲۷
0
0
0

کشک


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید