صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
کد خبر: 12999
گزارشگر: 213
۷۵۸
۰
۰
۱
در ادامه موضع گیری اتحادیه اروپا

آلمان خواستار تروریستی خواندن سپاه پاسداران شد/ادعای «آنالنا بائربوک»

آلمان خواستار تروریستی خواندن سپاه پاسداران شد/ادعای «آنالنا بائربوک»
وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

به گزارش آسیانیوز، مقام آلمانی مدعی شد که موانع قانونی پیش از وضع تحریم‌ها باید برطرف شود و در همین راستا با اتحادیه اروپا برای روشن شدن وضعیت تماس گرفته‌ایم. سپاه پاسداران در حال حاضر در اتحادیه اروپا به عنوان یک سازمان تحت تحریم است.

وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

نقل از خبرگزاری رویترز، «آنالنا بائربوک» در ادامه مواضع ضدایرانی خود گفت: «از ماه اکتبر تحریم‌هایی را علیه ده‌ها نفر از مسئولان ایرانی اعمال کرده‌ایم؛ اموال آنها را مسدود، تجارت آن‌ها را دشوار و تحرکاتشان را محدود کرده‌ایم».

به نقل از ایلنا، در همین حال، «شتفن هبشترایت» سخنگوی دولت آلمان نیز گفت که برلین و متحدانش فشار بر ایران را افزایش می‌دهند.

این در حالی است که چندی پیش نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که لندن سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران را که در جریان ناآرامی‌های اخیر ایران هفت نفر مرتبط با انگلیس را بازداشت کرده بود به عنوان گروه تروریستی اعلام خواهد کرد.

در این گزارش آمده است که طی چند هفته آینده این موضوع اعلام خواهد شد.

این اقدام به این معنا است که عضویت در این گروه، شرکت در جلسات آن و حمل لوگوی آن در مکان‌های عمومی، جرم تلقی می‌شود.

این اولین بار نیست که آمریکا و متحدان آن که در ترور فرماندهان مقاومت نقش مستقیم داشتند، دست به چنین اقدامات ضد ایرانی‌ می‌زنند.

ایران پیش‌تر در اقدامی متقابل فرماندهی ستاد نیروهای مرکزی آمریکا(سنتکام) را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.
/
https://www.asianews.ir/u/91n
اخبار مرتبط
نشریه تلگراف انگلیس مدعی شد که انگلستان اقدامی را علیه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در دست انجام دارد.
پژوهشگر استراتژیک گفت: ادعاها و اظهارات آمریکایی‌ها درباره برجام ناشی از فشار افکار عمومی غرب و آمریکا است تا بایدن وارد مذاکره با ایران نشود!
رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با یک توئیت مدعی شد آخرین مورد، امید جمعی برای برگشت سریع و متقابل به اجرای کامل برجام را از بین رفته است!
رییس شورای راهبردی روابط خارجی با بیان اینکه ایران آمادگی دارد که به تعهدات برجامی بازگردد، اظهارداشت: امیدواریم سفر کارشناسان آژانس، موجب حل شدن این مسائل شود و برجام به نتیجه برسد.
نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد که توافق هسته‌ای جدای از مساله اعتراضات در داخل ایران است؛ این در حالی است که رابرت مالی چندی پیش در این باره چرخش موضع داشت و از اعتراضات حمایت کرد.
دولت نیوزیلند در همراهی با آمریکا و متحدان این کشور ۲۲ مقام ایرانی از جمله فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده نیروی انتظامی را تحریم کرد.
رویترز نوشت دولت کانادا در پی اجرای حکم محسن شکاری یکی از بازداشت‌شدگان در جریان ناآرامی‌های اخیر، مقامات ارشد قوه قضائیه، زندان‌ها، برخی مقامات و چهره‌ها در رسانه‌های دولتی را تحریم کرد.
مجله اشپیگل آلمان روز شنبه بدون افشای منابع خود ادعا کرد که برلین و هشت کشور دیگر عضو اتحادیه اروپا در حال برنامه ریزی برای گسترش تحریم‌ها علیه ایران هستند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید