صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۰۰:۱۵
کد خبر: 13044
گزارشگر: 213
۱۱۲۴
۰
۰
۰
احتمال برپایی مجلس یادبود ابولفضل خطیبی در روز دوشنبه

مراسم گرامیداشت شاهنامه‌پژوه برجسته لغو شد

مراسم گرامیداشت شاهنامه‌پژوه برجسته لغو شد
مراسم گرامیداشت ابوالفضل خطیبی، شاهنامه‌پژوه برجسته که قرار بود روز شنبه برگزار شود، لغو شده و به تعویق افتاد.
به گزارش آسیانیوز، این مراسم که قرار بود با همکاری قطب علمی فردوسی و شاهنامه با همکاری انجمن پایندان، خردسرای فردوسی و کارگروه حماسی انجمن ترویج، صبح روز شنبه (۲۴ دی‌ماه) در کتابخانه قطب علمی فردوسی و شاهنامه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی برگزار شود، به دلیل سرمای هوا، شرایط نامساعد جوّی و تعطیلی دانشگاه، لغو شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام، این نشست احتمالا روز دوشنبه ساعت ۱۱ برگزار می‌شود و اطلاعیه جدید روزهای آینده منتشرخواهد شد.

ابوالفضل خطیبی (زاده ۲۵ اردیبهشت ۱۳۳۹ در گرمسار) نویسنده، شاهنامه‌شناس و پژوهشگر زبان و ادب فارسی . عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و مشاور علمی گروه فرهنگ‌نویسی بود که ۲۱ دی‌ماه به دلیل عمل ناموفق پیوند کبد در ۶۲ سالگی از دنیا رفت.

«شاهنامه، ابوالقاسم فردوسی: طبع انتقادی» به کوشش جلال خالقی مطلق و ابوالفضل خطیبی، «برگزیده مقاله‌های نشر دانش درباره شاهنامه»، «تقدیرباوری در منظومه‌های حماسی فارسی (شاهنامه و ویس‌ورامین)»، هلمر رینگرن، ترجمه ابوالفضل خطیبی، «یادداشتهای شاهنامه، بخش سوم» با همکاری جلال خالقی مطلق و محمود امیدسالار، «به فرهنگ باشد روان تندرست: مقاله‌ها و نقدهای نامه فرهنگستان دربارهٔ شاهنامه»به کوشش احمد سمیعی گیلانی و ابوالفضل خطیبی، به مناسبت همایش هزاره شاهنامه در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، «جشن‌نامه دکتر فتح‌الله مجتبائی» به کوشش علی‌اشرف صادقی و ابوالفضل خطیبی، «فرامرزنامه بزرگ، از سراینده‌ای ناشناش در اواخر قرن پنجم هجری»به کوشش ماریولین فان زوتفِن و ابوالفضل خطیبی، «شبرنگ‌نامه: داستان شبرنگ پسر دیو سپید با رستم» از سراینده‌ای ناشناس احتمالاً در قرن ششم هجری، به کوشش ابوالفضل خطیبی و گابریله فَن دِن بِرخ و «آیا فردوسی محمود غزنوی را هجو گفت؟ هجونامهه منسوب به فردوسی: بررسی تحلیلی، تصحیح انتقادی و شرح بیت‌ها» از جمله آثار اوست./
https://www.asianews.ir/u/92v
اخبار مرتبط
به بهانه درگذشت نابهنگام ابوالفضل خطیبی، شرق‌شناس و شاهنامه‌پژوه صاحبنام و محروم ماندن زبان فارسی از دانشنمدی دیگر، گفت و گویی با وی درباره تصحیح جلد هفتم شاهنامه جلال خالقی مطلق و نسخه فلورانس، در آسیانیوز بازنشر شده است.
ابوالفضل خطیبی، عضو هیئت علمی و معاون گروه فرهنگ‌نویسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی و معاون سردبیر مجله«نامه ایران باستان» درگذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید