صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۱ / ۱۲:۵۲
کد خبر: 13048
گزارشگر: 213
۲۳۴۲
۱
۰
۴
اعتراض مقام کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار

مخالفت شدید با افزایش سن بازنشستگی

مخالفت شدید با افزایش سن بازنشستگی
نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: با اوضاعی که کارگران دارند و با توجه به مشکلاتِ جدیِ معیشتیِ آن‌ها، شنیدنِ چنین خبر افزایش سن بازنشستگی بسیار نگران کننده است.
به گزارش آسیانیوز، یک فعال کارگری گفت: مقایسه‌ی سن بازنشستگی در ایران با کشورهای دیگر درست نیست! اگر قرار است مقایسه‌ای صورت بگیرد باید تمام جوانب را دید. کارگران در شرایط خوبی کار نمی‌کنند به علاوه اینکه دستمزد به شدت پایین است و در بهترین حالت هم به خط فقر نمی‌رسد.

با افزایش سن بازنشستگی مخالفیم
به گزارش ایلنا، حبیب صادقزاده (نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی) با اشاره به زمزمه‌هایی که در خصوصِ افزایش سن بازنشستگی در برنامه‌ی هفتم توسعه شنیده می‌شود، گفت: با اوضاعی که کارگران دارند و با توجه به مشکلاتِ جدیِ معیشتیِ آن‌ها، شنیدنِ چنین خبری بسیار نگران کننده است. متاسفانه از یک طرف، با تبلیغ برای سرکوب مزدی مواجه هستیم و از طرفی دیگر می‌شنویم عده‌ای به دنبال افزایش سن بازنشستگی هستند.

وی ادامه داد: ما نمایندگانِ کارگری بیش از هر گروه دیگری نگرانیِ کارگران را در مورد افزایش سن بازنشستگی می‌شنویم و مطمئنیم مشکلات معیشتی در کنارِ چنین تصمیماتی آن‌ها را دلسرد خواهد کرد.

صادقزاده بیان کرد: برای اصلاح وضعیتِ صندوق‌ها نباید یکراست به سراغ کارگران رفت و از آن‌ها مایه گذاشت. دولت از خود شروع کند و بدهیِ کلانِ خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند.

وی تأکید کرد: مقایسه‌ی سن بازنشستگی در ایران با کشورهای دیگر درست نیست! اگر قرار است مقایسه‌ای صورت بگیرد باید تمام جوانب را دید. کارگران در شرایط خوبی کار نمی‌کنند به علاوه اینکه دستمزد به شدت پایین است و دربهترین حالت هم به خط فقر نمی‌رسد.

صادقزاده گفت: عده‌ای می‌گویند بعد از بازنشستگی افراد در پارک می‌نشینند، آیا برخی از با وجودِ نرخ تورم موجود و افزایش قیمت‌ها و فاصله‌ی اینها با دستمزد و مستمری می‌توانند شغلی نداشته باشند.

این فعال کارگری تصریح کرد: چنانچه در برنامه توسعه برای افزایش سن بازنشستگی تصمیمی گرفته شود با آن به مخالفت می‌کنیم. قرار نیست به راحتی و بدونِ دیدنِ جوانبِ کار برای آن تصمیم بگیرند./
https://www.asianews.ir/u/92y
اخبار مرتبط
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که در بازنگری در آیین نامه تعیین مشاغل سخت و زیان‌آور تغییرات بسیاری از جمله مصادیق حداقل حقوق و دستمزد مشخص خواهد شد.
بر اساس گفته گروهی از مسئولان میانگین سن بازنشستگی باید هر سال افزایش یابد و در غیر این صورت مشکلات زیادی برای بازنشستگان ایجاد می‌شود!
سرپرست اداره‌کل مستمری‌های سازمان تأمین اجتماعی از مشمولیت بازنشستگی برای خبرنگاران طبق بند ۳ ماده ۱۱ آیین‌نامه اجرایی مشاغل سخت و زیان‌آور خبر و قوانین اعمال سوابق قبلی بیمه ای خبر داد.
گاهی با فاصله‌ای که بین پرداخت‌های بیمه صورت می گیرد، زمان بازنشستگی و سوابق فرد دچار اختلال می‌شود؛ در این میان برخی از بیمه‌شدگان به دنبال خرید سوابق بیمه هستند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام خبر به پرداخت کسورات و معوقه های بازنشستگی، گفت: سامانه مربوط به توزیع طرح کالابرگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی گفت: میانگین حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.
یزد - کارگری که به بازنشستگی نائل می شود سلامت جسمی و روحی او از همه چیز مهمتر است چرا که پس از بازنشستگی می خواهد در کنار خانواده خود زندگی کند
سازمان تامین اجتماعی، به منظور تحقق عدالت در میان بیمه شدگان، سن بازنشستگی خاصی را برای مردان و زنان در زمان بازنشستگی ، تعیین کرده است
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
دانا
۱۴۰۲/۰۳/۱۳
0
0
0

خرید ۵ سال سابقه، بعد از بازنشستگی در تأمین اجتماعی رئیس محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر قالیباف نمایندگان محترم کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی درود بر شما پیشنهاد می‌شود قانونی وضع شود که بعد از بازنشستگی، خرید سابقه تا ۵ سال برای بازنشسته‌ها به‌صورت اختیاری امکانپذیر شود، که این امر بنا به درخواست شخص بصورت ماهیانه یا بصورت نقدی باشد . چراکه خیلی از بازنشسته‌های تأمین اجتماعی در دوران کار امنیت شغلی نداشته‌اند و کارفرماهایشان بعضی از سال‌ها را بیمه رد نمی‌کرده‌اند. همچنین برای بازنشسته های دیگر هم مفید میباشد بدلیل اینکه تا ۵ سال، سابقه بازنشستگی انها بالاتر میرود و ارتقا پیدا میکند و در نتیجه ۵ روز در ماه حقوقشان بالاتر میرود. به این ترتیب کمی از سختی‌هایی که کشیده‌اند تسکین پیدا می‌کند و هم خود سازمان تأمین اجتماعی سود میکند . از لحاظ روحی و فکری بالا رفتن سابقه سنوات بازنشستگی برای بازنشستگان تاثیر بسیار مثبتی دارد و میتواند روی برخورد و ارتباط انها با خانواده و جامعه تاثیر مثبت بگذارد. چون در تامین اجتماعی حداکثر سابقه بازنش


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید