صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۰
کد خبر: 13076
گزارشگر: 213
۶۰۲
۰
۰
۱
بورس مثبت شد

سبز شدن بورس تهران رکورد زد/شاخص کل سقف شکست

سبز شدن بورس تهران رکورد زد/شاخص کل سقف شکست
شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۲.۲۵ درصدی سقف خود در روزهای گذشته را شکست و به عدد ۱۶۸۰۰۰۰ واحدی رسید.
به گزارش آسیانیوز، بازار سهام امروز از ابتدا با تقاضای شدیدی روبه‌رو بود و این تقاضا تا ساعات پایانی بازار ادامه یافت و موجب رشد تمامی شاخص های بازار سهام شد.

 شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد ۲.۲۵ درصدی سقف خود در روزهای گذشته را شکست و به عدد ۱۶۸۰۰۰۰ واحدی رسید.

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش ۳ درصدی به حوالی سقف تاریخی خود در عدد ۵۲۰۰۰۰ رسید‌.

اقتصاد آنلاین نوشت ارزش معاملات خرد امروز ۱۰۳۰۰ میلیارد تومان بود که این عدد نسبت به روز معاملاتی قبل با رشد حدودا ۲۰۰۰ میلیارد تومانی روبه رو بوده است.

در بین صنایع بازار سهام بیشترین ارزش معاملات متعلق به گروه بانکها و موسسات اعتباری بوده است.

‌این اتفاق در حالی رخ داده که در هفته‌های گذشته گروه خودرو و قطعات همواره پرچمدار بیشترین ارزش معاملات در بین صنایع بازار سهام بود.

حقیقی‌ها امروز در بازار سهام کولاک به پا کردند و با تزریق بیش از ۱۰۰۰ میلیارد پول به بازار یک تنه باعث رشد بازار شدند.

همچنین سرانه خرید اشخاص حقیقی ۳۳.۵ میلیون تومان و سرانه فروش آن‌ها ۲۰.۶ میلیون تومان بوده است که نشان دهنده برتری قدرت خرید حقیقی‌ها نسبت به فروش آنها است.

در یک عملکرد دلچسب امروز ۶۶۰ نماد در بازار سهام به رنگ سبز و تنها ۵۹ نماد در محدوده منفی معامله شدند.

شاخص کل اکنون کاملا بالای مقاومت ۲ساله تثبیت کرده است و ادامه این روند در روزهای آتی می تواند کام سهامداران را شیرین‌تر کند./
https://www.asianews.ir/u/93p
اخبار مرتبط
شرکت بورس تهران در اطلاعیه‌ای زمان و شرایط عرضه اولیه سهام شرکت سیمان «اردستان» را اعلام کرد.
مدت‌ زیادی به دلیل شرایط نامناسب بازار سرمایه، عرضه‌های اولیه لغو شده بود اما با بهبود نسبی شرایط بازار قرار است در این هفته سهام شرکت صنایع فرو آلیاژ ایران عرضه شود.
رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: طبق قانون بودجه سال جاری، این سهام امسال به افرادی که به عنوان جامانده شناسایی شده‌اند، تخصیص می یابد.
به گفته کارشناسان، احتمال باقی ماندن تحریم های اقتصادی، موجب افزایش سطح انتظارات تورمی در جامعه شده که در نتیجه، افراد با هدف در امان نگه داشتن ارزش دارایی‌های خود در برابر تورم اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار‌هایی مانند سکه و ارز می‌کنند.
معاون حمایت و سلامت خانواده از محرومیت بیش از یک میلیون نفر از سهام عدالت خبر داد.
شنبه آینده (۱۹ آذر) ۲۱۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و تارا دستی و اتوماتیک در بورس کالا عرضه می شود که از این تعداد ۱۶۰۰ دستگاه پژو ۲۰۷ و ۵۰۰ دستگاه تارا است.
واردات خودرو به کشور در صورت تحقق می‌تواند حتی بر بازار و قیمت خودروهای گران‌قیمت نیز تاثیرگذار باشد، اما نخست باید دید این خودروها با چه قیمتی عرضه می‌شوند؟
معاون وزارت اقتصاد گفت: ارزش اسمی این سهام‌ها در تاریخی که واگذار شد حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان بود اما به‌نرخ روز الآن بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار میلیارد تومان است.
اهالی بورس تهران از ابتدای پاییز در هر ماه شرایط متفاوتی از بازار را تجربه کردند؛ در حالی که مهرماه همراه با ریزش‌های ناامیدکننده و مداوم بازار گذشت.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید