صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
دوشنبه / ۲۶ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۸
کد خبر: 13080
گزارشگر: 213
۷۰۴
۰
۰
۲
آینده جنگ ها و آب و هوای جهان

مهم ترین موضوعات سال ۲۰۲۳ از نظر اکونومیست/کلیدهای عبور؛ جایگزین رمزهای عبور

مهم ترین موضوعات سال ۲۰۲۳ از نظر اکونومیست/کلیدهای عبور؛ جایگزین رمزهای عبور
نشریه اکونومیست ۱۰ موضوع مهم سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.

به گزارش آسیانیوز، نشریه اکونومیست ۱۰ موضوع مهم سال  ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.

مناطق احتمالی برای شروع جنگ دیگر

تمرکز شدید بر جنگ در اوکراین خطر درگیری در مناطق دیگر را افزایش می دهد. با حواس پرتی روسیه، درگیری‌ها در حیاط خلوت آن در حال وقوع است. چین ممکن است تصمیم بگیرد که هرگز زمان بهتری برای یورش به تایوان وجود نخواهد داشت. تنش های هند و چین ممکن است در هیمالیا شعله‌ور شود. و آیا ممکن است ترکیه سعی کند یک جزیره یونانی در دریای اژه را تصرف نماید؟

تغییر اتحادها:

در بحبوحه تغییرات ژئوپلیتیکی، اتحادها پاسخ می‌دهند. ناتو که با جنگ در اوکراین احیا شده است، پذیرای دو عضو جدید خواهد بود. آیا عربستان سعودی به توافق ابراهیم خواهد پیوست؟ دیگر اتحادهایی که اهمیت فزاینده‌ای دارند عبارتند از کواد و اکوس (دو گروه تحت رهبری آمریکا که قصد مقابله با ظهور چین را دارند) و I2U2 ، یک هیئت پایداری آب و هوا که هند، اسرائیل، امارات متحده عربی و ایالات متحده را به هم پیوند می‌دهد.

گردشگری تلافی‌جویانه پس از کووید:

از آنجایی که مسافران در گردشگری «انتقام‌جویانه» پس از قرنطینه شرکت می‌کنند، هزینه‌های مسافران تقریبا سطح 1.4 تریلیون دلاری خود در سال 2019 را به دست خواهد آورد، اما تنها به این دلیل که تورم قیمت‌ها را افزایش داده است. تعداد واقعی سفرهای توریستی بین‌المللی، با 1.6 میلیارد، همچنان کمتر از سطح قبل از همه‌گیری 1.8 میلیارد در سال 2019 خواهد بود. سفرهای تجاری با کاهش هزینه‌ها توسط شرکت‌ها، ضعیف باقی خواهند ماند.

بررسی واقعیت متاورس:

آیا ایده کار و بازی در دنیای مجازی فراتر از بازی‌های رایانه‌ای مطرح خواهد شد؟ در حالی که اپل اولین هدست خود را عرضه می‌کند و متا تصمیم می‌گیرد تا با کاهش قیمت سهامش، استراتژی خود را تغییر دهد، سال 2023 پاسخ‌هایی را ارائه خواهد داد. در همین حال، یک تغییر ساده‌تر و مفیدتر ممکن است ظهور «کلیدهای عبور» برای جایگزینی رمزهای عبور باشد.

سال نو و اصطلاحات تخصصی جدید:

هرگز در مورد کلید عبور چیزی نشنیده‌اید؟ نترسید زیرا در سال 2023 آنها مورد استفاده گسترده قرار خواهند گرفت. دیگر ارزهای دیجیتال جالب به نظر نمی‌رسند رمزنگاری کوانتومی داغ خواهد بود.

در نگاهی به گذشته، همه‌گیری کروناویروس پایان دوره ثبات نسبی و قابل پیش‌بینی در ژئوپلیتیک و اقتصاد را نشان داد. دنیای امروز بسیار ناپایدارتر است و در اثر فراز و نشیب رقابت قدرت های بزرگ، تحولات اقتصادی، تغییرات شدید آب و هوا، و تغییرات سریع اجتماعی و فناوری، دچار تشنج شده است. غیرقابل پیش‌بینی بودن یک روال جدید خواهد بود و هیچ راه گریز از آن وجود ندارد.


منبع : کانال سخنرانی ها

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/93t
اخبار مرتبط
رشد سریع جمعیت، سطوح بالای نابرابری‌ها و ناتوانی بخش زیرساخت‌های حیاتی دربرابر مخاطرات اقلیمی و توسعه غیرپایدار شهری منجر به مخاطرات اقلیمی در شهرها شده است.
محققان با استفاده از تفاوت در آب‌وهوا، جمعیت و روز هفته ابتدا تخمین می‌زنند که آیا روزهایی در همان ماه و سال و شهرستان که سطوح بالایی از آلودگی را تجربه کردند، به افزایش غیرمعمول در خودکشی افراد آن شهرستان منجر شده است یا خیر.
در حالی که نشریه اکونومیست پس از دو شهر جنگ زده، تهران را در سال 2022 ضعیف ترین شهر جهان طبقه بندی کرد، باید دید که چرا تهران این روزها شهری افسرده و عصبی شده است؟
در فهرست جدید اکونومیست که به نوعی نشان‌دهنده قدرت اقتصادی شهرهای جهان است، تهران در بعد از دمشق و طرابلس جنگ‌زده سومین شهر ضعیف دنیا از منظر اقتصادی و برای زیست شهروندانش به شمار می آید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید