صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۶
کد خبر: 13093
گزارشگر: 306
۲۵۰
۰
۰
۱

توصیه‌های هلال‌احمر برای نجات افراد دچار سرمازدگی

توصیه‌های هلال‌احمر برای نجات افراد دچار سرمازدگی
یزد - معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان به بیان توصیه‌هایی در هنگام مواجهه با افراد دچار سرمازدگی پرداخت
آسیانیوز / یزد ؛ سید محمد دریایی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: توصیه هلال احمر در هنگام مواجهه با فردی که ‌دچار سرمازدگی شده است در صورت تشخیص و نیاز با اورژانس تماس بگیرید.
وی در ادامه افزود: فرد را از نظر برقراری راه هوایی- تنفس- گردش خون بررسی کنید. چنانچه فرد هوشیاری کامل دارد و مشکلی در بلع مایعات ندارد، با احتیاط کامل به او نوشیدنی گرم (بجز نوشیدنی‌های کافئین دار و الکل دار) بدهید و گرم کردن فرد سرمازده را تا رسیدن نیروهای کمکی ادامه دهید.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: چنانچه فرد بیمار غیر هوشیار و بدون تنفس است، بلافاصله احیای قلبی ریوی را آغاز کنید. از قراردادن فرد بیمار در معرض سرما جلوگیری کنید و لباس های خشک را جایگزین لباس های مرطوب و خیس وی کنید.
دریایی خاطر نشان کرد: می‌توانید از پوشش‌هایی همچون "کلاه- دستکش- جوراب"، استفاده کنید. سپس فرد را درون یک پتوی خشک بپیچید و در صورتی که وسایل گرمایشی در اختیار دارید، ضمن حفاظت از شخص و مراقبت از او می‌توانید این وسایل را به شخص نزدیک کنید.
وی متذکر شد: مراقب باشید که وسایل گرمایشی بیش از حد به شخص نزدیک نباشد، چون ممکن است به دلیل بی احتیاطی باعث سوختگی فرد شود. (استفاده مستقیم از سیستم های گرمایشی روی پوست، جهت جلوگیری از سوختگی فرد بیمار، توصیه نمی‌شود).

سید محمد جواد عرفانفر

 

توصیه‌های هلال‌احمر برای نجات افراد دچار سرمازدگی  ، سید محمد دریایی معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد

https://www.asianews.ir/u/945
اخبار مرتبط
یزد- با افت دما و استفاده بیشتر از وسایل گرم‌کننده، خطر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن افزایش یافته‌است. معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان یزد معتقد است با رعایت چند نکته اساسی این خطر از شما دور خواهد شد
یزد - رحیم ممبینی جانشین رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در سفری دو روزه همراه با هیات دولت به استان یزد سفر کرد و پس از حضور در شورای برنامه‌ریزی و توسعه ، نشست طلایه‌داران توسعه و شورای معاونین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد از چند واحد تولیدی و مجموعه گردشگری در این استان دیدن کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید