صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۷
کد خبر: 13094
گزارشگر: 213
۳۷۲
۰
۰
۲
از سوی موسسه بین‌المللی «آکسفام» صورت می گیرد

تلاش جهانی برای مالیات گرفتن از غول های ثروتمند+فیلم

تلاش جهانی برای مالیات گرفتن از غول های ثروتمند+فیلم
یک سازمان جهانی که در زمینه ریشه کنی فقر فعال است، خواستار اقدامی فوری شده تا نابرابری جهانی در توزیع ثروت که پس از دوران همه‌گیری کرونا افزایش زیادی پیدا کرده، متوقف شود.

به گزارش آسیانیوز، موسسه بین‌المللی «آکسفام» که در زمینه ریشه‌کنی فقر، گرسنگی و بی‌عدالتی فعالیت می‌کند، خواستار وضع مالیات‌های جدید برای ابَرثروتمندان شده است.

 

 

این سازمان خواستار اقدامی فوری شده تا نابرابری جهانی در توزیع ثروت که پس از دوران همه‌گیری کرونا افزایش زیادی پیدا کرده، متوقف شود.

ابرثروتمندان که یک درصدِ جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند، پس از آغاز همه‌گیری و تا پایان سال ۲۰۲۱، حدود دوسومِ ثروت جهانی معادل ۲۶ تریلیون دلار را به جیب زده‌اند؛ باقی این ثروت نیز میان ۹۹ درصد بقیه جهان تقسیم شده است./

گوینده : محمدرضا قاسمی / تدوینگر: اسماعیل گلرخ

منبع: ایسنا


https://www.asianews.ir/u/946
اخبار مرتبط
آدام اسمیت فیلسوف اسکاتلندی؛ پیشروی اقتصاد سیاسی در جهان است که از او به عنوان نظریه‌ پردازان اصلی نظام سرمایه‌ داری مدرن یاد می شود؛ شگفتی ایده‌های او در کتابش؛ «ثروت ملل» آمده است.
از زمان تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در اواخر ماه اکتبر، شرکت‌های زیادی تبلیغات خود را در توییتر متوقف کردند و مدعی شدند که نمی خواهند تبلیغات‌شان در کنار توییت‌های خشونت‌آمیز منتشر شود.
پدیده «ظهوریافتگی» درباره این است که چگونه اجزا یا موجودات نادان در کنار هم دارای هوشمندی می شود.
همچنانکه در ایام اخیر برخی به اصطلاح هنرمند یا بازیگران از ازدواج های معامله ای شرم و قبحی ندارند، یک فعال رسانه ای دلیل ازدواج سفید سحر قریشی و امیر تتلو را نیز افشا کرد و گفت ازدواج این دو بر سر معامله سنگین مالی با تکیه بر فضاهای مجازی بود است.
کوین ترود، کارافرین معروف، در نامه جدید دیگری که برای «آسیانیوز» ارسال کرده نوشته است: یک فرد موفق از اراده خود برای انجام کارهایی استفاده می کند که دیگران مایل به انجام آن نیستند؛ چرا که آنان دارای سرسختی ذهنی هستند!
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید