صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۶
کد خبر: 13103
گزارشگر: 306
۳۸۹
۰
۰
۱
در دانشگاه فرهنگیان یزد انجام گرفت

معارفه مسؤول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد

معارفه مسؤول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد
یزد - در آیینی با حضور سیدمهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، ضمن تجلیل از خدمات محمدحسن تولایی، مرتضی جمالی به عنوان مسؤول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری معرفی شد
اسیانیوز / یزد ؛  در آیینی با حضور سید مهدی میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، محمدمهدی حرزاده معاون آموزشی نهاد کشور، حسین صادقی مدیر کل امور دفاتر نهاد کشور، محمدکاظم رحیمی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش استان، منصور دهقان منشادی مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان و مسؤولان نهاد رهبری دانشگاه های استان، ضمن تجلیل از خدمات محمدحسن تولایی مسؤول پیشین دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه، مرتضی جمالی به عنوان مسوول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان یزد، معرفی شد.
دهقان منشادی مدیر امور پردیس های استان ضمن تشکر از زحمات مسؤول پیشین نهاد و خیر مقدم به مسؤول جدید نهاد استان بر نقش موثر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه نظیر: حاکمیت ارزش های اسلامی انقلابی و توسعه محیطی معنوی اسلامی در دانشگاه اشاره و آمادگی این دانشگاه را در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص اعلام نمود.
میراحمدی معاون منابع انسانی نهاد کشور با بیان پیچیده بودن عرصه تعلیم و تربیت اظهار داشت: عرصه تعلیم و تربیت عرصه بسیار سخت و پیچیده ای است و کسانی که این مسئولیت را برعهده می گیرند؛ اعم از مدیران، معلمان، دانشجویان و روحانیون به نظر من جز آن محیط های سخت و پیچیده است.
وی افزود: این اتفاقات اخیر نشان داد که ما از کجا لطمه می خوریم و حتماً دقت کرده اید دانش آموزی که هنوز هویت دانشجویی پیدا نکرده و در محیط دانشگاه و مخصوصا در ایام کرونا، در یک برزخی قرار گرفت و آن کلمات زشت و رفتار زشت حاصل شد. دارالشفاء و طبیب حاذق آن بیماری های فرهنگی به دستان معلم است.  
میراحمدی با اشاره به آیه ۳۸ سوره بقره گفت: خداوند می فرماید؛ ما با آغاز خلقت بشر روی زمین "قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِیعًا" گفتیم که آدم و حوا هبوط پیدا کنند و پس از فرود به آنها گفته شد که "فَإِمَّا یَأْتِیَنَّکُمْ مِنِّی" منتظر باشید تا راهنما برای شما آید " فَمَنْ تَبِعَ هُدَایَ فَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ" و هرکه از این راهنمایی من تبعیت و پیروی کند اوست که دیگر باکی نخواهد داشت.
معاون منابع انسانی نهاد کشور با اشاره به شروع جریان تبلیغ و تعلیم از زمان هبوط حضرت آدم و حوا و احیای آن در نظام جمهوری اسلامی؛ گفت: جریان تبلیغی و تعلیمی، یک جریانی است که با هبوط آدم و حوا شروع شد و این از برکات نظام است که خیلی از سنت ها در جمهوری اسلامی ایران احیا شد و خیلی از اتفاقات بعد از تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاد و یکی از آن ها این است که خدای متعال راهنمایانی چون پیامبران، رسولان و امامان را برای هدایت بشر آفریده است اما کار تبلیغ اختصاص به آن ها ندارد، چون بعضا گفته می شود این کار برای پیامبرهاست و به شما چه ربطی دارد؟
وی در ادامه با بیان اهمیت تبلیغ اظهار داشت: خداوند می فرماید"یَا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ" ای پیامبر ابلاغ کن و در ادامه می فرماید اگر این کار را نکنی، تبلیغ رسالت و ادای وظیفه نکرده‌ای "  وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ " و این سخت بودن کار تبلیغ را، بیان می کند.  اگر کسی می‌خواهد چراغ باشد، باید منتظر سنگ خوردن و شکسته شدن باشد.
وی ادامه داد؛ خدای متعال در قرآن می فرماید: حضرت نوح شب و روز دعوت می کرد و آنها به جای اینکه به وی توجه کنند، فرار می کردند و پشت می کردند و " جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ " انگشت های خود را داخل گوش هایشان می گذاشتند " وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ " و لباس هایشان را نیز بر چهره خود می انداختند؛ یعنی هم چشم هایشان نبیند و هم گوش هایشان نشنود.
میراحمدی با اشاره به اهمیت بررسی سه واژه معلم، مربی و مبلغ؛ معلمی را در حوزه آموزش؛ مربی را در حوزه پرورش و مبلغ را زمینه ساز آموزش و پرورش دانست.
شایان ذکر است: سخنرانی محمود زارع جمال آبادی نماینده استادان و اعضای هیات علمی، سخنرانی نمایندگان دانشجومعلمان پردیس های استان و اهدای ابلاغ و تقدیر نامه از سایر برنامه های این جلسه بود.

سید محمد جواد عرفانفر

 

معارفه مسؤول جدید دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان یزد

https://www.asianews.ir/u/94f
اخبار مرتبط
یزد - رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به آیات سوره الرحمن معلمی را عبادت برشمرد
یزد - با هدف تبیین و نشر معارف و باورهای صحیح دینی با بهره گیری از ظرفیت های علمی، آموزشی و فرهنگی تبلیغی موسسه، مقابله با جریان ها و فرق انحرافی و پاسخگویی به شبهات اعتقادی و دینی، تفاهم نامه همکاری فی ما بین دانشگاه فرهنگیان یزد و موسسه معارف امامت اهل بیت (ع) استان، با حضور منصور دهقان منشادی و سیدمحمد حسینی امضا شد
یزد - پردیس های دانشگاه فرهنگیان یزد از ۳ شهید گمنام استقبال کرد
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید