صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۴
کد خبر: 13145
گزارشگر: 213
۶۱۴۰
۲
۸
۶
بر اساس آخرین اطلاعیه خودروساز

اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو چه زمانی اعلام می شود+جزئیات

اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو چه زمانی اعلام می شود+جزئیات
مراسم قرعه‌کشی 4 محصول ایران خودرو برای سه گروه متقاضی برگزار شد و بر اساس آمار، حدود 10 میلیون نفر در این طرح ثبت نام کردند.

به گزارش آسیانیوز، زمان اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو را در ادامه بخوانید.

نتایج قرعه کشی فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو فردا شنبه (یکم بهمن ماه) اعلام خواهد شد.مراسم قرعه‌کشی 4 محصول ایران خودرو برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده سه شنبه 27 دی برگزار شد و بر اساس آمار، حدود 10 میلیون نفر در این طرح ثبت نام کردند.

-----------

بیشتر بخوانید

علت انصراف از طرح فروش فوق العاده خودرو
---------------------------------
براساس اعلام ایران خودرو قرار بود نتایج قرعه‌کشی بعد از بررسی اطلاعات متقاضیان طی دو یا سه روز آینده اعلام خواهد شد که پیگیری ها نشان می دهد نتایج این قرعه کشی شنبه اول بهمن بر روی پایگاه اینترنتی این شرکت قرار خواهد گرفت.

به نقل از تجارت نیوز، در طرح فروش فوق‌العاده 4 محصول ایران خودرو شامل«سورن پلاس دوگانه سوز»، «پژوپارس سال با موتور XU7P»، «پژوپارس سفارشی (ELX) با موتور XU7P» و «رانا پلاس» برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده عرضه شده است.

چرا از قرعه‌کشی ایران‌خودرو استقبال شد؟
در این دوره قرعه‌کشی که ایران‌خودرو برگزار کرد، بار دیگر تعداد ثبت‌نامی‌ها رکورد زد و 11 میلیون نفر تنها برای خرید 20 هزار خودرو ثبت‌نام کردند. حال، این مساله مطرح می‌شود که علت این استقبال بی‌سابقه از یک طرح فروش چه بود؟

اختلاف فاحش قیمت خودرو در بازار نسبت به کارخانه در این طرح فروش ایران خودرو کافی بود تا خودرو به‌عنوان کالایی سرمایه‌ای حکم طلا بگیرد. چنین اتفاقاتی در حالی رقم می‌خورد که مسئولان وزارت صمت بارها وعده‌ داده‌اند که افزایش عرضه خودرو به بازار موجب کاهش میزان تقاضاهای کاذب شود و دیگر افراد خودرو را به‌عنوان کالایی برای سرمایه‌گذاری انتخاب نمی‌کنند.

رانت قیمت کارخانه و بازار برای چهار محصول که از ۱۷ دی ماه در طرح فروش ایران خودرو عرضه شدند، بین ۲۰۰ میلیون تا 400 میلیون تومان بود.

با توجه به اختلاف قیمت چشمگیر قیمت کارخانه و بازار آزاد، قرعه‌کشی خودرو طی سال‌های اخیر جولانگاه دلالان خودرو بوده است که به دنبال کسب سود از این رانت قیمتی هستند.

باید یادآور شد که همه افراد به‌دنبال خرید خودرو در طرح فروش ایران خودرو شرکت نکرده‌اند. در این میان، حتی افرادی که توانایی خرید خودرو ندارند و تنها شرایط ثبت‌نام را دارند، در قرعه‌کشی شرکت می‌کنند که پس از برنده شدن، اقدام به فروش حواله‌ها کنند تا سودی نصیب آن‌ها شود./

https://www.asianews.ir/u/95k
اخبار مرتبط
دوشنبه گذشته (۲۶ دی ماه) ۱۰ هزار دستگاه دناپلاس دستی در بستر بورس کالا با قیمت ۳۸۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معاملات شد.
در آخرین طرح فروش ایران خودرو نزدیک به ۳۵۲ هزار نفر بعد از ثبت نام انصراف دادند.
مراسم قرعه‌کشی ۴ محصول ایران خودرو برای سه گروه متقاضی عادی، طرح مادران و خودروهای فرسوده امروز برگزار می‌شود و بر اساس آمار، بیش از ۱۱ میلیون نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.
رییس جمهور صبح امروز درباره فروش خارج از ضابطه خودرو به برخی دستگاه‌ها تاکید کرد.
آنگونه که روابط عمومی ایران خودرو اعلام کرده است زمان قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو به روز سه شنبه 27 دی ماه موکول شده است؛ البته با یک شرط!
برنامه فروش فوق‌العاده چهار محصول ایران خودرو به مدت یک روز تمدید شده و تا چهارشنبه این هفته ادامه خواهد داشت.
در حالی که فعلا قیمت خودرو روند نزولی در پیش گرفته، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: تنها عامل اصلی نوسان قیمت خودرو در بازار کشور دلار شناخته می‌شود.
به نظر می‌رسد اگر نرخ دلار در همین کانال‌های فعلی کنترل یا کاهشی شود، در بازار خودرو تاثیر می‌گذارد و روند کاهش قیمت‌ها ادامه می‌یابد؛ ولی باید دید این کاهش قیمت تا کی ادامه دار است؟
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
yeghanelarijani@gmail.com
۱۴۰۱/۱۱/۰۱
0
0
1

خوب

محمدعارف قنبرزهی گرگیج
۱۴۰۱/۱۱/۰۳
0
0
0

درطرح فوق العاده ثبت نام داشتم پیامک برنده ارسال شده برام اما سایت شما قبول نمیکنه جهت تشکیل. ر نده


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید