صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۰
کد خبر: 13148
گزارشگر: 213
۶۹۳
۰
۰
۲
افشاگری روزنامه آمریکایی

علت سفر پنهانی رئیس سازمان سیا به اوکراین

علت سفر پنهانی رئیس سازمان سیا به اوکراین
یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور از سفر هفته گذشته ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به کی‌یف و دیدارش با رئیس جمهور اوکراین خبر داد.

به گزارش آسیانیوز، روزنامه واشنگتن پست روز پنجشنبه به نقل از مقامات ایالات متحده نوشت که ویلیام برنز رئیس سازمان سیا هفته گذشته به کی‌یف رفت و با زلنسکی دیدار و گفت‌وگو کرد.

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور از سفر هفته گذشته ویلیام برنز رئیس سازمان سیا به کی‌یف و دیدارش با رئیس جمهور اوکراین خبر داد.

--------------

بیشتر بخوانید

پایان تاریخ نزدیک است!
-------------------------------------------
به نوشته این روزنامه آمریکایی، برنز در دیدارش با زلنسکی در مورد برنامه‌های نظامی احتمالی روسیه علیه اوکراین در مرحله آینده گفت‌وگو کرد.

تیتر برتر نوشت در ادامه گزارش آمده که زلنسکی در این دیدار مشتاق بود که میزان تعهد واشنگتن و غرب به حمایت از کشورش را بداند.

روزنامه واشنگتن‌پست آبان ماه گذشته نیز از سفر رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به اوکراین و دیدار با ولودیمیر زلنسکی خبر داد و بر تعهد واشنگتن به کمک‌رسانی به این کشور جنگ‌زده تأکید کرده است.

این در حالی است که چندی پیش یک سناتور روس هشدار داد که تصمیم امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز برای ارائه خودروهای جنگی پیاده نظام AMX-10 RC به نیروهای کی‌یف می‌تواند منجر به درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو شود.

ایسنا نوشت «الکسی پوشکوف»، سناتور روس در کانال تلگرام خود نوشت: «تصمیم ماکرون برای انتقال خودروهای رزمی پیاده نظام به اوکراین روند جنگ را تغییر نمی‌دهد، اما می‌تواند مقدمه‌ای برای ارائه سلاح‌های تهاجمی بیشتر به نیروهای کی‌یف باشد که این تهدیدی برای درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو است».

وی افزود: تصمیم ماکرون نشان دهنده روحیه رهبران اروپایی و میزان نفرت آنها از روسیه است.

پیشتر رئیس‌جمهور فرانسه طی تماسی تلفنی با همتای اوکراینی خود گفته بود که پاریس خودروهای زرهی یا تانک‌های AMX-10RC را در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد./

https://www.asianews.ir/u/95n
اخبار مرتبط
وزیر خارجه اوکراین در توییتی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.
گزارش جهانى ریسک ٢٠٢٣، ۱۰ ریسک اول پیش بینى شده در دوره هاى دو و ۱۰ ساله را به ترتیب زیر اولویت بندى کرده است.
روسیه و بلاروس رزمایش‌های مشترک نیروی هوایی را در شرایطی آغاز کرده‌اند که نگرانی‌ها از اینکه مسکو در حال فشار آوردن به بلاروس برای پیوستن به جنگ اوکراین بوده، افزایش یافته است.
نشریه اکونومیست ۱۰ موضوع مهم سال ۲۰۲۳ را اعلام کرده است.
یک تحلیلگر مسائل بین‌الملل گفت: در حالی که در دوران ترامپ شاهد بودیم که اروپا برای اجرایی کردن مکانیسم ماشه مقاومت کرد، بعد از جنگ اوکراین تنش در روابط ایران و اتحادیه اروپا بیشتر شد.
یک سناتور روس درباره ارسال خودروهای جنگی پیاده نظام فرانسه به اوکراین مقدمه‌ جنگ درگیری مستقیم بین روسیه و ناتو موضوعاتی را بیان کرد.
در حالی که قیمت انرژی، اقتصاد و کمبود مواد غذایی در جهان، تماماً وابسته به سرانجام جنگ اوکراین و روسیه خواهد بود؛براساس پیش بینی «تام استندیج» به بن بست رسیدن جنگ این دو کشور محتمل است.
شش مدیر اجرایی و اعضای هیئت مدیره صنایع هوایی قدس (QAI) که تولید کننده اصلی محصولات دفاعی ایرانی و مسئول طراحی و تولید هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) است را در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.
سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: ما شاهد تعمیق روابط دفاعی میان ایران و روسیه هستیم و این مسئله نگران‌کننده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید