صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
جمعه / ۳۰ دی ۱۴۰۱ / ۱۶:۵۷
کد خبر: 13151
گزارشگر: 213
۱۰۶۲
۰
۱
۲
براساس اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی

اسامی کالاهایی که مشمول کالابرگ و کوپن هستند/مردم چگونه می توانند یارانه نقدی دریافت کنند؟

اسامی کالاهایی که مشمول کالابرگ و کوپن هستند/مردم چگونه می توانند یارانه نقدی دریافت کنند؟
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اختیاری بودن طرح کالابرگ گفت: کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی می‌شود.

به گزارش آسیانیوز، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی گفت: عملیات اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی از چهارشنبه به صورت آزمایشی در استان هرمزگان آغاز شد.

وی با اشاره به اختیاری بودن این طرح افزود: طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول 10 گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارانی، قند و شکر) می‌شود.

مرتضوی بیان کرد: این طرح آزمایشی را ارزیابی می‌کنیم و چنانچه مطلوب باشد به سرعت در کل کشور آن را تعمیم خواهیم داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: کالابرگ الکترونیکی با قیمت پایه شهریور 1400 در نظر گرفته شده است و مابه‌التفاوت آن به‌صورت یارانه به مردم پرداخت می‌شود، همچنین در صورت افزایش قیمت کالاها، تمهیدات جبرانی پیش‌بینی شده است.

---------
بیشتر بخوانید

ادامه واریز یارانه‌های ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی در ۱۴۰۲

---------------------------------

تسنیم نوشت مردم و متقاضیان هم می‌توانند از فرصتی که تقریباً یک ماه زودتر از موعد مقرر واریز یارانه نقدی به حساب مردم است، آغاز شده است، استفاده کنند و هرچقدر که نیاز داشتند از این 10 قلم کالا خریداری کنند. مردم چنانکه به خرید کالا تمایل نداشتند، می‌توانند در پایان کار و در بیستم هر ماه یارانه نقدی را دریافت کنند.

این در حالی است که به نظر می‌رسد که اختلاف میان طرفداران کالابرگ و طرفداران یارانه نقدی را اینگونه برطرف کرده‌اند؛ به گونه ای که دولت هر ماه به روال سابق یارانه 300 و 400 هزار تومانی را به حساب سرپرست خانوار واریز می‌کند. افراد یک ماه فرصت دارند که در صورت نیاز کل این اعتبار را صرف خرید کالابرگ کنند، یا اینکه کل مبلغ را در کارت نگه دارند و در انتهای ماه از آن برداشت کنند. حالت سوم هم این است که افراد بخشی از این اعتبار را صرف خرید کالابرگ کنند و بخش دیگر را به صورت نقدی دریافت کنند.

به گفته وزیر تعاون سامانه‌ای تعریف شده است که سرپرست خانوار می‌تواند با کد دستوری اعلام‌شده میزان اعتبار خود را مشاهده کند./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/95q
اخبار مرتبط
در حالی که طرح توزیع کالابرگ به تازگی آغاز شده است، گفته می شود مردم می توانند بین یارانه نقدی و کالابرگ انتخاب کنند.
در حالی که شیوه جدید پرداخت یارانه‌ها اعلام شده است، از اردیبهشت ماه تاکنون، مجلس تاکید دارد که دولت باید یارانه نقدی را حذف کند و به جای آن کالابرگ بدهد.
یارانه‌های ۳۰۰ هزار تومانی و ۴۰۰ هزار تومانی که از ماه‌های ابتدایی امسال کلید خورد، در سال آینده نیز ادامه پیدا می‌کند.
سخنگوی ستاد هدفمندی درباره خبر ارسال پیامکی مبنی بر قطع یارانه افراد توضیحاتی داده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن اعلام خبر به پرداخت کسورات و معوقه های بازنشستگی، گفت: سامانه مربوط به توزیع طرح کالابرگ الکترونیکی در دستور کار قرار گرفته است.
وزیر تعاون گفت: افرادی که تحت هر شرایطی یارانه خود را دریافت نکردند، می‌توانند به سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها مراجعه و ثبت نام و یارانه خود را دریافت کنند.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید