صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
یکشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۷
کد خبر: 13165
گزارشگر: 2
۵۳۱
۰
۰
۳
خرید سرویس خواب

انتخاب بهترین تخت خواب | نکات ضروری که باید بدانید

انتخاب بهترین تخت خواب | نکات ضروری که باید بدانید
انتخاب تخت خواب مناسب؛ عاملی مهم برای آرامش شما در زمان خواب

اگر شب‌ها خواب راحتی ندارید و به‌دلایل مختلف بارها از خواب بیدار می‌شوید، یکی از مهم‌ترین دلایل آن تخت خواب شما است. انتخاب تخت خواب مناسب عامل مهمی در سلامت شما به‌شمار می‌رود. بسیاری از افرادی که برای خوابشان از تخت‌های غیر استاندارد استفاده می‌کنند، به‌مرور زمان با مشکلات ناحیه ستون فقرات مواجه می‌شوند. بنابراین شما برای اهمیت سلامت خود و داشتن خوابی مناسب، باید تخت خوابتان را با دقت انتخاب کنید و از ویژگی‌های یک تخت خواب استاندارد به‌طور کامل آگاه باشید.

 

ویژگی‌های یک تخت خواب مناسب چیست؟

 

تولیدکنندگان سرویس‌های تخت خواب، متناسب با شرایط مصرف‌کنندگان، ویژگی‌های متفاوتی را در ساخت آن ها ایجاد می‌کنند. با این حال برای انتخاب بهترین تخت خواب استانداردهای کلی وجود دارند که می‌توان با آگاهی از آن‌ها مناسب‌ترین تخت را خریداری کرد. قیمت سرویس خواب، نوع تخت خواب، ابعاد آن، نوع تشک تخت، جنس پایه‌های تخت و ... از جمله عواملی هستند که باید در هنگام خرید تخت خواب مناسب به آن‌ها توجه شود.

 

انتخاب بهترین تخت خواب به بودجه شما بستگی دارد

 

اصلی‌ترین عاملی که در خرید تخت خواب مناسب شما تاثیر دارد، بودجه شما برای خرید آن است. متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، تخت‌های مناسب را بررسی کرده و بهترین آن را خریداری کنید. اندازه تخت خواب، جنس تشک، یک نفره یا دو نفره بودن تخت خواب و جنس تخت از جمله مهم‌ترین عواملی هستند که در قیمت تخت خواب تاثیر دارند. شما در فروشگاه ایران دکور متناسب با بودجه‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید انواع مختلفی از تخت‌خواب‌ها را خریداری کنید.

 

ارتفاع تخت باید استاندارد باشد

 

هنگام خرید تخت خواب مناسب حتما باید به ارتفاع تخت دقت داشته باشید. اگر ارتفاع تخت بیش از حد کم باشد، علاوه بر این که باعث جمع‌شدن زانوها شده و به سلامت پای شما آسیب می‌رساند، مرتب کردن آن نیز کار سختی است. از سوی دیگر اگر ارتفاع تخت بسیار بالا باشد امکان افتادن شما از روی تخت وجود دارد. بهترین اندازه ارتفاع تخت ۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر است. ارتفاع تخت‌های بزرگسال با تخت‌های کوچک متفاوت است و در هنگام خرید تخت برای کودکان باید به ارتفاع مناسب برای آن‌ها دقت کنید. برای کودکان تخت‌هایی با ارتفاع ۲۰ تا ۳۰ سانتی‌متر و زاویه ۹۰ درجه این تخت‌ها، تخت‌های مناسبی هستند.

تخت خواب یک نفره

ارتفاع تعداد طبقات تخت هم عامل مهمی در انتخاب تخت به‌شمار می‌رود. ارتفاع استاندارد تخت‌های دو نفره بین ۷۵ تا ۱۷۰ سانتی‌متر و ارتفاع بین طبقات هم بین ۳۵ تا ۹۸ سانتی‌متر متغیر است. به دلیل جلوگیری از بروز آسیب‌های احتمالی، برای کودکان زیر ۶ سال از تخت‌های دو طبقه استفاده نکنید.

 

تخت خواب مناسب وزن کمی دارد

 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای انتخاب بهترین تخت خواب، وزن کم آن برای حمل و نقل و جابه‌جایی است. اجزای تخت خواب‌های سبک معمولا به‌راحتی از یکدیگر جدا می‌شوند و امکان جابه‌جایی را تا حد بسیاری زیادی تسهیل می‌کنند. تخت خواب‌های ایران دکور به‌دلیل سبکی وزن و راحتی در حمل و نقل، بهترین گزینه برای شما هستند که قصد انتخاب بهترین تخت خواب را دارید.

 

نوع جنس تخت؛ عامل مهمی در خرید این آیتم

 

تخت خواب‌ها به‌صورت فلزی، چوبی، ام دی اف و ترکیب فلز و ام دی اف ساخته می‌شوند. در هنگام انتخاب تخت خواب موردنظرتان باید به جنس تخت خواب دقت زیادی داشته باشید. تخت‌های چوبی و ام دی اف به دلیل پوشش بیرونی آن‌ها با روغن جلا، عموما بوی نامطبوعی دارند که ممکن است شما را آزار دهد. زائده‌های فلزی موجود در محل برش و جوشکاری تخت‌های فلزی، باعث کاهش زیبایی تخت شما و آسیب رساندن به تشک و ملحفه تخت می‌شوند؛ به‌همین دلیل پیش از خرید تخت خواب حتما قسمت‌های مختلف تخت را به‌دقت بررسی کنید.

 

سایز تخت عامل مهمی در انتخاب آن است

 

با توجه به این که آپارتمان‌ها غالبا فضای کمی را برای چیدمان وسایل در اختیار شما قرار می‌دهند، انتخاب تختی با سایز مناسب از مهم‌ترین نکات خرید آن است. تخت خواب‌های بزرگ با این که خواب راحتی را برای شما به ارمغان می‌آورند، اما باعث اشغال فضای زیادی از اتاق شما می‌شوند و در صورتی که با دیگر ابعاد چیدمان شما تناسب نداشته باشند، زیبایی دکوراسیون داخلی شما را از بین می‌برند.

 

به طراحی تخت دقت کنید

 

طراحی برخی از تخت‌ها به‌گونه‌ای است که هیچ‌گونه فضایی را زیر تخت ندارند. دقت کنید که یک تخت خواب مناسب هرگز به‌صورت کامل با زمین مماس نمی‌شود. مماس بودن تخت با زمین زیبایی دکوراسیون خانه شما را نیز از بین می‌برد. همچنین جنس و اندازه پشتی تخت و عرض تخت خواب هم در انتخاب و خرید آن موثر است. عرض تخت مناسب باید برای تخت خواب یک نفره ۹۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر و برای تخت‌های دو نفره ۱۳۵ تا ۱۵۰ سانتی‌متر باشد. فروشگاه ایران دکور انواع مختلفی از طراحی‌های زیبای تخت خواب را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

انتخاب نوع تشک؛ از مهم‌ترین عوامل انتخاب تخت خواب مناسب

 

شما باید متناسب با بودجه‌ای که برای خرید تخت خواب درنظر گرفته‌اید، تشکی را برای تخت خود استفاده کنید که به سلامت شما آسیبی نرساند. به‌ویژه در تخت خواب دو نفره انتخاب تشک مناسب بسیار مهم است. وزن شما، قد شما و استحکام و جنس تشک تخت، عامل مهمی در انتخاب آن به‌شمار می‌رود. سایزهای کویین، کینگ، فول سایز و دو نفره اندازه‌های استاندارد تشک تخت‌ها هستند و باید در هنگام خرید به این سایزها توجه داشته باشید.

 

تخت مناسب تختی است که پایه محکمی داشته باشد

 

تختی که شما بر روی آن می‌خوابید باید بتواند وزن شما و همچنین وزن مداوم تشک را تحمل کند. اگر قصد خرید تخت‌های جک‌دار را دارید، باید به استحکام قطعات جک دقت زیادی داشته باشید. پیش از خرید تخت حتما از کیفیت و استاندارد پایه‌های تخت و قطعات جک برای تخت‌های جک‌دار مطمئن شوید.

تخت خواب دو نفره

بهترین تخت خواب باید متناسب با شرایط شما انتخاب شود

 

ویژگی‌های عمومی معرفی شده برای انتخاب تخت، به شما در خرید تخت مناسب کمک زیادی می‌کنند. اما انتخاب بهترین تخت خواب برای شما به وضعیت مالی، سلیقه و متراژ اتاق خواب شما بستگی دارد. بنابراین بهترین تخت خواب برای شما تخت خوابی است که علاوه بر داشتن ویژگی‌های یک تخت استاندارد، با شرایط شما کاملا منطبق باشد.

اگر به‌دنبال مرجعی برای خرید بهترین تختخواب و سرویس خواب می‌گردید، ما به شما فروشگاه اینترنتی ایران دکور را پیشنهاد می‌کنیم. ایران دکور یکی از برترین مراجع خرید اینترنتی انواع آیتم‌های مبلمان و دکوراسیون است که طیف وسیعی از برندهای تخت خواب را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای خرید و یا آگاهی از ویژگی‌های محصولات این فروشگاه کافی است به صفحه اصلی این سایت مراجعه کرده و از طریق منو دسته‌بندی محصولات مورد علاقه خود را مشاهده و بررسی کنید.

https://www.asianews.ir/u/964
اخبار مرتبط
همه انسان‌ها برای حفظ شادابی و سلامتی، نیازمند خواب کافی هستند. یکی از مهم‌ترین عواملی که در خواب هر فرد تاثیرگذار است، تخت خواب و تشک است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید