صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
دوشنبه / ۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۱:۰۹
کد خبر: 13173
گزارشگر: 213
۲۴۲۵۸
۱
۴
۶
اظهارات عضو کمیسیون تلفیق بودجه درخصوص حقوق بازنشستگان

افزایش پرداختی های مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲/زیاد شدن دریافتی ها در لایحه بودجه

افزایش پرداختی های مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲/زیاد شدن دریافتی ها در لایحه بودجه
میزان دریافتی مستمری بگیران در سال ۱۴۰۲ در لایحه بودجه افزایش یافت.

 به گزارش آسیانیوز، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ کشور در گفتگو با خبرنگاران گفت: دریافتی معلولان و دیگر مستمری بگیران دو سازمان بهزیستی و کمیته امداد در لایحه بودجه سال آینده ۳۸ درصد افزایش یافته است.
علی بابایی کارنامی با اشاره به برخی ایراد‌های این لایحه افزود: از ایراد‌ها، یکی کاهش نمودار‌های پشتیبانی از گروه معلولان و دیگر مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد است. به ویژه در تبصره‌های ۱۴ و ۱۶ و دیگر تبصره‌ها، آن کمک‌هایی که باید و شاید، درخور معلولان و دیگر مستمری بگیران گرامی باشد؛ در لایحه بودجه دیده نمی‌شود.

وی گفت: با کمیسیون تلفیق و دیگر کمیسیون‌های وابسته مجلس در حال گفتگو و چانه زنی هستیم تا بتوانیم درصد کمک‌ها به مستمری بگیران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کشور را افزایش دهیم.

حقوق مستمری بگیران روستایی اعلام شد
حقوق مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با افزایش ۴۰ درصدی همراه شد.

مدیرکل تعهدات قانونی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش ۴۰ درصدی مستمری و واریز حقوق ماهانه کلیه مستمری بگیران این صندوق بیمه‌ای خبر داد که تا پایان سال ۱۴۰۰ مشمول بهره‌مندی از مزایای مستمری شده‌اند.

به نقل از دنیای اقتصاد، مصطفی شریعتی افزود: برهمین اساس مبلغ مستمری دی ماه مستمری بگیران صندوق پس از اعمال افزایش ۴۰ درصدی به همراه معوقات مربوطه از ابتدای سال ۱۴۰۱ ، به حساب کلیه مستمری بگیران واریز شد. برای اولین بار در روز گذشته بالغ بر ۴ هزار و سیصد و هفتاد میلیارد ریال به حساب ۱۵۱.۴۸۲ نفر از مستمری بگیران صندوق واریز شد. بر این اساس میزان حقوق حداقل بگیران صندوق بیش از ۱۹۰ درصد و در سایر گروه‌ها به صورت میانگین بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داده شده است./

پروانه توکلی
https://www.asianews.ir/u/96b
اخبار مرتبط
مستمری‌بگیران صندوق‌های کشوری و لشگری به افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها در سال ۱۴۰۲ انتقاد دارند.
علی اکبر عیوضی، دبیر کانون بازنشستگان کارگری استان تهران گفت: معوقات دو ماه دیگر بازنشستگان سایر سطوح باقی مانده همراه مستمری‌ها به حساب‌شان واریز می‌شود.
نایب رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار آذربایجان شرقی گفت: با اوضاعی که کارگران دارند و با توجه به مشکلاتِ جدیِ معیشتیِ آن‌ها، شنیدنِ چنین خبر افزایش سن بازنشستگی بسیار نگران کننده است.
در آذرماه سال جاری، مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در روز بیستم به حساب آنان واریز شد؛ این پرداختی با شرایط ترتیب حروف الفبا تا پایان ماه انجام گرفت.
یکی از اصلی‌ترین مطالبات بازنشستگان کارگری، اجرای باقیمانده متناسب‌سازی سال قبل است.
سخنگوی اقتصادی دولت با میانگین رشد ۲۰ درصد حقوق و دستمزد کارکنان برای سال ۱۴۰۲ موافقت کرد.
معاون امور فنی صندوق بازنشستگی گفت: میانگین حقوق بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۱ به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان رسید و با مصوبه اخیر ترمیم حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری، به ۹ میلیون و ۲۴۱ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ناشناس
۱۴۰۱/۱۲/۰۱
5
0
0

از تمام مسئولان محترم کشور عزیزم ایران تشکر فراوان وخسته نباشید خدمت همه همکاران و دوستان گرامی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید