صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
سه شنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۵
کد خبر: 13190
گزارشگر: 213
۶۱۳
۰
۰
۲
محدودیت های جدید وزارت خزانه داری ایالات متحده

آمریکا تحریم های مرتبط با حزب الله لبنان را اعلام کرد

آمریکا تحریم های مرتبط با حزب الله لبنان را اعلام کرد
وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارم بهمن ۱۴۰۱ تحریم ۶ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان اعلام کرد.

به گزارش آسیانیوز، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز ۳ فرد و ۳ نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

 وزارت خزانه داری آمریکا امروز 4 بهمن 1401 تحریم ۶ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان اعلام کرد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه شنبه ۳ فرد و ۳ نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

بر اساس اعلام وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی این وزارتخانه (OFAC) در این خصوص اعلام کرد که تحریم های امروز به بهانه تسهیل فعالیت های مالی برای حزب الله لبنان در فهرست تحریم‌های این کشور قرار گرفته‌اند.
----------------

بیشتر بخوانید

چه چیزی دلار را گران تر می کند؛ تحریم‌های جدید اروپا یا بالا رفتن تورم؟

---------------------------------------
در بیانیه صادره از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا بدون ارائه هر گونه سند و مدرکی ادعا شده است: در مرکز این شبکه، صرافی لبنانی و «حسن موکلد» (Hassan Moukalled) یک کارشناس مالی قرار دارد که نقشی کلیدی در توانمند سازی حزب الله برای ادامه بهره برداری و تشدید بحران اقتصادی لبنان ایفا می کند!

دنیای اقتصاد نوشت این نهاد آمریکا در ادامه مدعی شد که «سی تی ای اکس اکسچنج» (CTEX Exchange) یک صرافی متعلق به «حسن موکلد» و پسران او از جمله «رایان موکلد» (Rayyan Moukalled) و «رانی موکلد» (Rani Moukalled) که فعالیت های مالی «حسن موکلد» و شرکتش را در حمایت از حزب الله تسهیل می کنند، تحریم کرده است.

وزیر خارجه در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا نیز علیه سپاه، گفت: بنابر اظهارات رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، غربی ها به دنبال اجرای این قطعنامه نیستند اما اگر اروپا مواضعش را تغییر ندهد احتمال انجام هر اقدام تقابلی متصور است.

این در حالی است که چند روز گذشته حسین امیرعبداللهیان در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آنها به این جمع بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است اما آنها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند./

https://www.asianews.ir/u/96s
اخبار مرتبط
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما طی چند روز گذشته، گفت: شورای‌عالی هواپیمایی در بهار امسال نرخ ۳۰ درصدی افزایش بلیت هواپیما را تصویب کرد.
دلایل غیرفنی متولیان حوزه نفت در زمستان 1401 که سرپوشی برای ناکارآمدی مدیریت حوزه نفت و گاز کشور محسوب می شد، دلیل اتفاقاتی شد که قرار بود در اروپا روی دهد، اما چرا هزاران کیلومتر این طرف تر در کشور دارنده دومین منابع گازی جهان، اتفاق افتاد؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اقدام پاناما در خصوص نفت کش های ایران گفت: در صورت تهدید امنیت ایران غیر از تنگه هرمز، تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص واکنش متقابل به تحریم سپاه پاسداران گفت: اگر اروپا در مسیر عقلانیت حرکت نکند، هر اقدامی از سوی ما محتمل خواهد بود.
در حالی که روز گذشته اتحادیه اروپا سپاه را وارد لیست تحریم‌های جدید خود کرد، وضعیت تعلیق شدن برجام نیز سبب شده تا بازاها نسبت به آن واکنش هایی در روزهای اخیر و آینده نشان دهند.
یک کارشناس گفت: نرخ ارز، تابع نقدینگی و تورم در کشور است.
وزیر کشور خطاب به اقدامات اروپا در خصوص سپاه پاسداران گفت: اینکه عده‌ای در غرب بخواهند کاری خارج از قواعد بین‌الملل انجام بدهند و یک نیروی رسمی را تروریسم بنامند، نشان‌دهنده ضعف فکری و سیاسی‌شان است.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید