صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۴۱
کد خبر: 13209
گزارشگر: 2
۶۹۸
۰
۰
۲
دارایی‌های دیجیتال

بایننس کوین چیست؟ آموزش خرید و فروش ارز BNB از صرافی های ایرانی

بایننس کوین چیست؟ آموزش خرید و فروش ارز BNB از صرافی های ایرانی
ارزهای دیجیتال و صنعت بلاک چین

بایننس کوین و هر یک از این پروژه‌های اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند. با این حال می‌بینیم که برخی از آن‌ها به دنبال برطرف کردن نیازهای مشابهی هستند. برای مثال چندین صرافی‌ ارز دیجیتال وجود دارند که ساختار و قابلیت‌های هر یک از آن‌ها متفاوت است. در واقع معامله‌گران کریپتو در بستر فراهم شده توسط صرافی‌ها به تبادل گسترده دارایی‌های دیجیتال خود می‌پردازند. گاهی این امکان وجود دارد که یک صرافی ارز دیجیتال، دارایی اختصاصی خود را داشته باشد. این دارایی‌های اختصاصی غالبا برای اهداف مشخصی مانند تخفیف کارمزد در پلتفرم معاملاتی همان صرافی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
بایننس کوین که برای صرافی بایننس است، نیز یکی از همین دارایی‌های اختصاصی صرافی‌‌های ارز دیجیتال محسوب می‌شود. بایننس کوین چیست؟ توکن BNB در ابتدای مسیر به عنوان یک دارایی دیجیتال در عرضه اولیه سکه (ICO) صرافی بایننس به فروش رسید. دارندگان ارز دیجیتال BNB، بعد از راه‌اندازی صرافی بایننس کارمزد کمتری برای معاملات خود در بستر این پلتفرم پرداخت می‌کردند. رمز ارز BNB همواره در رشد اکوسیستم بایننس نقش مهمی داشته و به توسعه آن فراتر از یک پلتفرم ساده برای تبادل دارایی‌های دیجیتال کمک زیادی کرده است.

 

تاریخچه بایننس کوین

 

گفتن داستان شروع بایننس کوین بدون صحبت درباره تاریخچه صرافی بایننس سخت به نظر می‌رسد. بایننس کوین در جولای سال ۲۰۱۷ طی یک عرضه اولیه سکه (ICO) راه‌اندازی شد. توکن‌های BNB در فرآیند ICO بین شرکت کنندگان مختلف از جمله سرمایه گذارهای فرشته و تیم بنیان‌گذار بایننس توزیع شدند. در ادامه به خلاصه‌ای از نحوه توزیع اولیه بایننس کوین می‌پردازیم.
تمام ۱۰۰ میلیون توکن BNB طی فرآیند عرضه اولیه سکه با قیمت ۱۵ سنت به عموم فروخته شدند. بایننس در این ICO مجموعا 15 میلیون دلار به صورت بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) جمع‌آوری کرد. از این ۱۵ میلیون دلار، ۳۵ درصد برای ارتقا پلتفرم بایننس و سیستم صرافی، ۵۰ درصد برای برندینگ بایننس، بازاریابی و آموزش مبتکران جدید و ۱۵ درصد باقی‌مانده به عنوان اندوخته برای شرایط اضطراری و اتفاقات غیرمعمول کنار گذاشته شد.
خرید BNB

چین اتریوم قرار داشت. بایننس چند روز بعد از اتمام عرضه اولیه در نیمه سال ۲۰۱۷ ، پلتفرم معاملاتی خود را راه‌اندازی کرد. در سال ۲۰۱۹ صرافی بایننس توانست بلاک چین اختصاصی خود با نام زنجیره بایننس (BC یا Binance Chain) را راه‌اندازی کند. با راه‌اندازی BC، توکن اختصاصی این بلاک چین یعنی BNB نیز به وجود آمد. کاربران طی همان سال از طریق یک فرآیند تبدیل توکن به ازای همان مقداری که از توکن BNB با استاندارد ERC20 داشتند، بایننس کوین جدید را دریافت کردند.

 

کاربردهای توکن BNB

 

کاربردهای توکن BNB در راستای رشد بایننس مشخص می‌شوند. این دارایی دیجیتال در ابتدای مسیر به عنوان یک راه جذب سرمایه برای صرافی بایننس ظاهر شد. بایننس بعد از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۷ خیلی زود به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال توجه‌ها را به خود جلب کرد. بایننس در ابتدا تنها پلتفرمی برای تبادل بود، اما بعدها توانست زیر چتر برند Binance به یک اکوسیستم تبدیل شود.
بایننس طی سال‌های اخیر علاوه بر تاسیس یک صرافی غیر متمرکز (DEX) و دو بلاک چین، قابلیت معامله ارزهای دیجیتال در یک شبکه همتا به همتا (P2P)، وام‌گیری ارز دیجیتال و بسیاری از موارد دیگر را نیز امکان‌پذیر کرده است. با توسعه و گسترش بیشتر بایننس، توکن BNB هم با رشد مواجه شد. کاربران می‌توانند کارمزد تراکنش‌های خود در بستر صرافی بایننس را با استفاده از توکن‌های BNB پرداخت کنند. بایننس کوین از همان ابتدا به عنوان راهی برای کاهش کارمزد در صرافی ارز دیجیتال بایننس تلقی می‌شد. آن دسته از کاربران صرافی بایننس که توکن BNB داشته باشند، کارمزد کمتری پرداخت می‌کنند. پرداخت کارمزد با استفاده از بایننس کوین صورت می‌گیرد. صرافی بایننس همچنین از تاریخ ۲۲ تیر سال ۱۴۰۱ با ارائه قابلیت کاهش ۲۵ درصدی کارمزد معاملات برای افرادی که هزینه کارمزد را با استفاده از توکن BNB پرداخت می‌کنند، خدمات خود را گسترش داد. بایننس کوین (BNB) به یکی از رقیبان سایر محصولات بایننس تبدیل شده است.
همچنین تاجران و بازرگانان می‌توانند برای ارائه حق انتخاب‌های بیشتر به مشتریان خود، ارز دیجیتال بایننس کوین را به عنوان یکی از روش‌های پرداخت در نظر بگیرند. علاوه بر آن توکن BNB در صنعت سرگرمی مانند خریدهای اینترنتی و بلیط لاتاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بایننس کوین می‌تواند برای سرمایه گذاری در سهام، صندوق‌ های قابل معامله (ETF) و سایر دارایی‌ها در پلتفرم‌های مختلف کاربرد داشته باشد. توکن BNB در برخی از پلتفرم‌ها به عنوان وثیقه وام مورد استفاده قرار می‌گیرد. تعدادی از اپلیکیشن‌ها امکان تقسیم هزینه‌ها و پرداخت به دوستان و آشنایان را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

 

آموزش خرید ارز دیجیتال بایننس کوین از صرافی بیت ۲۴

 

بیت 24 یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی است. با در نظر گرفتن معیارهای بسیار مهمی همچون تعدد رمز ارزهای قابل خرید و فروش، پشتیبانی قوی از کاربران و سرعت تسویه، Bit24 یکی از بهترین‌ها است. BNB تنها یکی از بالای ۳۷۰ رمز ارز قابل خرید و فروش در این صرافی محسوب می‌شود. در ادامه به آموزش خرید و فروش بایننس کوین از صرافی ارز دیجیتال بیت 24 خواهیم پرداخت.
بعد ثبت نام و احراز هویت باید از طریق وب سایت یا اپلیکیشن به حساب کاربری خود وارد شوید. با ورود، صفحه‌ زیر را مشاهده خواهید کرد. وارد قسمت «خرید و فروش» شوید.

خرید بایننس کوین از صرافی بیت 24

از فهرست رمز ارزهای قابل خرید و فروش، گزینه BNB را انتخاب کنید. در ادامه مقدار خرید را مشخص کنید. این مقدار خرید بر اساس تعداد واحد‌های BNB مورد نظر یا مبلغ کل خرید به تومان قابل تعیین است. با لمس دکمه سبز رنگ پایین صفحه وارد مرحله تعیین نحوه دریافت ارز خواهید شد. دارایی را می‌توان در کیف پول بیت24 نگهداری کرد یا به سایر کیف‌پول‌های شخصی یا حتی صرافی‌ها انتقال داد. با انجام پرداخت در مرحله نهایی، سفارش ثبت خواهد شد.
روند فروش تقریبا مشابه است. به منظور فروش ارزهای بایننس کوین خود می‌بایست بعد از ورود به قسمت «خرید و فروش» از صفحه اصلی، این مرتبه گزینه «فروش» را انتخاب کنید. بعد از تعیین ارز و مقدار مورد نظر، در صورت انتخاب گزینه «فروش از کیف پول شخصی» آدرس والت بیت 24 در شبکه مورد نظر شما نمایش داده خواهد شد. بعد از ارسال BNB به این آدرس، کد پیگیری را حتما وارد کنید. سفارش‌های بدون کد پیگیری فاقد اعتبار بوده و پردازش نخواهند شد.

https://www.asianews.ir/u/97b
اخبار مرتبط
با این‌که چندین استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا وجود دارد، اما تتر محبوب‌ترین آن‌ها است و از نظر حجم معاملات روزانه، شماره یک است و حتی از بیتکوین هم پیشی می‌گیرد. در مقاله امروز قصد داریم شما را با تتر آشنا کنیم و به روش‌های سرمایه‌گذاری در آن بپردازیم.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید