صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر وبسایت
نوید جمشیدی
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر وبسایت: نوید جمشیدی
پنج شنبه / ۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۷:۳۲
کد خبر: 13220
گزارشگر: 213
۶۶۳
۰
۱
۲
از سوی مجلس نمایندگان و وزارت خزانه داری ایالات متحده

مفاد قطعنامه جدید آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران

مفاد قطعنامه جدید آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به منظور تداوم حمایت از اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کردند.

به گزارش آسیانیوز، مجلس نمایندگان آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، قطعنامه ای را در حمایت از ناآرامی های اخیر در ایران تصویب کرد.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به منظور تداوم حمایت از ناآرامی های اخیر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کردند.

بر اساس این گزارش، این قطعنامه با ۴۲۰ رأی موافق و یک رأی مخالف به تصویب رسید.

به نقل از همشهری آنلاین، لازم به ذکر است که به‌دنبال آغاز اغتشاشات گذشته در ایران، آمریکا و غرب در ادامه تلاش‌های خود با القای التهاب به شرایط داخلی ایران، این اغتشاشات را زنده نگه دارند.

آمریکا و متحدانش در شرایطی داعیه دفاع از حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی ایران را دارند، که بارها موارد فاحش نقض حقوق بشر توسط آنها مسکوت مانده است.

آمریکا از آغاز اغتشاشات داخلی ایران که به بهانه درگذشت «مهسا امینی» جرقه خورد، همواره از آشوب‌ها و آشوبگران در ایران حمایت کرد و با تصویب چنین قطعنامه‌هایی سعی در شعله‌ور نگه داشتن اغتشاشات ایران دارد.

در همین راستا، وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا روز دوشنبه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تحریم چند فرد ایرانی به بهانه‌ای واهی خبر داد.

در بیانیه صادره در وبگاه وزارت خزانه داری آمریکا در این خصوص آمده بود: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری ایالات متحده (OFAC) بنیاد تعاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵ نفر از اعضای هیأت مدیره آن، معاون وزیر اطلاعات و امنیت و ۴ فرمانده ارشد سپاه در ایران را بر اساس اختیارات حقوق بشر (!) خود تحریم کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است که تحریم‌های مذکور با هماهنگی انگلیس و اتحادیه اروپا اعمال شده است!

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی با اتخاذ مواضعی مداخله جویانه در امور داخلی تهران بر خلاف منشور ملل متحد، در این باره در بیانیه‌ای ادعا کرد: آمریکا به حمایت از مردم ایران در مطالبات آنها برای تحقق حقوق بشر و دیگر آزادی‌های اساسی متعهد است! به همراه شرکای خود به پاسخگو کردن آنها ادامه خواهیم داد!

به گزارش آسیانیوز، این در حالی است که در آستانه سفر رافائل گروسی به ایران و گفت و گوهای احتمالی پیرامون احیای برجام،  حسین امیرعبداللهیان در خصوص اقدام اخیر پارلمان اروپا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: پارلمان اروپا تصمیم احساسی گرفته است و عقلانیت بر کسانی که این کار را انجام دادند و بر جلسه‌ای که این تصمیم را گرفته، حاکم نبوده است.

وزیر امور خارجه در ادامه اظهار کرد: ما از ماه‌ها قبل تلاش‌هایی را داشتیم که اتحادیه اروپا مسیر و دیدگاه خودش را اصلاح کند، نتیجه و خروجی کار این شد که آنها به این جمع بندی رسیدند که در اتحادیه اروپا این موضوع مطرح نشود چراکه مصوبات شورای وزیران اتحادیه اروپا برای خودشان الزام آور است اما آنها در سطح پارلمان اروپا برای اینکه یک نمایشی اجرا کنند، این قطعنامه را تصویب کردند./

آسیانیوز
https://www.asianews.ir/u/97m
اخبار مرتبط
وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارم بهمن ۱۴۰۱ تحریم ۶ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان اعلام کرد.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما طی چند روز گذشته، گفت: شورای‌عالی هواپیمایی در بهار امسال نرخ ۳۰ درصدی افزایش بلیت هواپیما را تصویب کرد.
دلایل غیرفنی متولیان حوزه نفت در زمستان 1401 که سرپوشی برای ناکارآمدی مدیریت حوزه نفت و گاز کشور محسوب می شد، دلیل اتفاقاتی شد که قرار بود در اروپا روی دهد، اما چرا هزاران کیلومتر این طرف تر در کشور دارنده دومین منابع گازی جهان، اتفاق افتاد؟
عضو کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به اقدام پاناما در خصوص نفت کش های ایران گفت: در صورت تهدید امنیت ایران غیر از تنگه هرمز، تا محدوده اقیانوس منجمد جنوبی هم اعمال قدرت می‌کنیم.
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در خصوص واکنش متقابل به تحریم سپاه پاسداران گفت: اگر اروپا در مسیر عقلانیت حرکت نکند، هر اقدامی از سوی ما محتمل خواهد بود.
در حالی که روز گذشته اتحادیه اروپا سپاه را وارد لیست تحریم‌های جدید خود کرد، وضعیت تعلیق شدن برجام نیز سبب شده تا بازاها نسبت به آن واکنش هایی در روزهای اخیر و آینده نشان دهند.
یک کارشناس گفت: نرخ ارز، تابع نقدینگی و تورم در کشور است.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید