صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
یکشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۷
کد خبر: 13261
گزارشگر: 2
۲۰۷۹
۰
۰
۳
کشوری پر از سرگرمی

بدروم بهتره یا مارماریس

بدروم بهتره یا مارماریس
کشور ترکیه کشوری پر از سرگرمی و تفریح است. سالانه تعداد مسافرانی که این کشور را به عنوان یک مقصد برای گذراندن اوقات فراغت انتخاب می‌ کنند، در حال افزایش هستند. یکی از چالش ‌های موجود در سفر به ترکیه انتخاب بین دو شهر آن برای تفریح و سفر است و اغلب افراد دچار این تردید هستند که بدروم بهتره یا مارماریس. برای رسیدن به پاسخ این سوال باید مشخصه ها و ویژگی های هر یک از این دو شهر را بررسی کنید.

بررسی شهر مارماریس و بدروم از نظر تردد شهری

 

پیش از هر چیز باید بیان کنیم که هر دو شهر مارماریس و بدروم دارای انواع سرگرمی ها و دیسکو های متفاوت هستند. مارماریس دارای یکی از زیباترین بنادر کشور ترکیه است که طرفداران بسیار زیادی دارد. در این منطقه شاهد انواع قایق های بادبانی و قایق های چوبی هستیم. آب و هوای مارماریس معمولا معتدل است و در حال حاضر یکی از مناسب ترین مقاصد گردشگری به شمار می آید. فرودگاهی در فاصله ۱۰۰ کیلومتری با مرکز شهر مارماریس قرار دارد که این موضوع باعث شده تا دسترسی به آن راحت باشد.
برای سفر به بدروم باید به فرودگاه میلاس بروید. این فرودگاه در فاصله ۳۵ کیلومتری مرکز شهر بدروم قرار دارد. شایان ذکر است از نظر تردد معمولاً مارماریس در مقایسه با بدروم ارزان تر و راحت تر بوده و دلیل آن وجود اتوبوس و مینی بوس های زیادی هستند که در مناطق مختلف مارماریس تعبیه شده اند و حمل و نقل را بسیار راحت کرده اند. ذکر این نکته ضروری است که در شهر بدروم، اتوبوس و مینی بوس فقط در برخی از مناطق خاص شهر تردد می‌ کنند. به همین علت است که معمولاً رفت و آمد در شهر بدروم در مقایسه با مارماریس سخت تر است. همچنین هزینه بیشتری را برای مسافران خواهد داشت اما انتخاب تور بدروم می تواند تا میزان چشمگیری این هزینه ها را کاهش دهد.

تور بدروم

بررسی بدروم و مارماریس از نظر اماکن تاریخی و گشت و گذار

 

در صورتی که بهمناطق تاریخی علاقه مند هستید پیشنهاد می شود تا با تور بدروم به این شهر سفر کنید چرا که در بدروم شاهد انواع آثار باستانی و موزه و همچنین قلعه های دوران گذشته هستیم. در این شهر موزه باستان شناسی و زیر دریایی بدروم یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی محسوب می شوند. در واقع دلیل محبوبیت این مکان وجود کشتی های شکسته است که از نظر تاریخی بسیار ارزشمند هستند. این موزه در قلعه بدروم واقع شده و در حال حاضر یکی از مناطق دیدنی این شهر شناخته می شود. برای اینکه بدانید بدروم بهتره یا مارماریس باید هدف خود را از سفر مشخص کنید.
از جاذبه های گردشگری بدروم می توان به آمفی تئاتر این شهر اشاره کرد. همچنین آرامگاه هالیکارناسوس یکی دیگر از مناطق بی نظیر این شهر معرفی می شود. در صورتی که بیشتر به سواحل و استفاده از امکانات تفریحی و آبی علاقه مند هستید سفر به مارماریس به شما پیشنهاد خواهد شد. در این منطقه سواحل بسیار زیادی وجود دارند که برای مسافران و گردشگرانی که به تفریحات مهیج و هیجان انگیز علاقه مند هستند، بسیار لذت بخش به شمار می آید. در سفر به مارماریس می توانید به صورت شبانه ‌روزی اقدام به تفریح نمایید زیرا در این شهر سواحل زیبا و مهیج زیادی وجود دارند. علاوه بر این از جاذبه های این شهر می توان به تورهای کشتی کروز اشاره کرد. مناطق تاریخی نیز در مارماریس وجود دارند که یکی از آن ها قلعه مارماریس نام دارد.

جذابیت‌ های مارماریس

بررسی بدروم یا مارماریس از نظر تفریحات

 

یکی از جذابیت‌ های مارماریس خط ساحلی و کوهستان های موجود در آن است. در واقع این منطقه برای طبیعت دوستان و طبیعت گردان بسیار حائز اهمیت به شمار می آید. در صورتی که به مارماریس سفر کردید می توانید اقدام به کوهنوردی و دوچرخه سواری در کوهستان کنید. همچنین از تفریحات دیگری مانند سافاری با چیپ نیز می توانید بهره ببرید. وجود انواع آبشارها و دهکده های مارماریس باعث جذابیت این منطقه برای گردشگری شده است. شایان ذکر است در بدروم نیز انواع ورزش های آبی مهیج در نظر گرفته شده اند و با استفاده از آن ها می توانید تجربه ای بسیار متفاوت و به یاد ماندنی را در این شهر داشته باشید. علاوه بر تمامی موارد فوق، وجود حمام های ترکی و مراکز اسپای در این دو شهر، موجب شده تا مسافران و گردشگران از ماساژ های حرفه ای لذت ببرند. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با حمام های ترکی و مراکز اسپای در این دو شهر این است که معمولاً هزینه حمام های ترکی مارماریس در مقایسه با حمام های ترکی و مراکز اسپای شهر بدروم پایین تر است. در صورتی که با تور بدروم اقدام به سفر کنید می توانید از تمامی تفریحات و مراکز دیدنی این شهر دیدن نمایید.

 

کلام پایانی

 

برای اینکه متوجه شوید بدروم بهتره یا مارماریس باید برخی از امکانات و تفریحات این دو شهر را بشناسید. همچنین برای انتخاب بهتر باید این دو شهر را از نظر تردد و دسترسی و همچنین اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری طبیعی مورد بررسی قرار دهید. به طور کلی می توان گفت این دو شهر دارای امکانات تفریحی و مناطق گردشگری بسیار مناسبی هستند که سبب شده تا نظر بسیاری از مسافران به این مناطق معطوف گردد.

https://www.asianews.ir/u/98s
اخبار مرتبط
طبیعی است که در مورد کشوری مانند ترکیه، تصورات نادرستی وجود دارد. اما خوب است که با ما همراه باشید تا اشتباه رایجی که در تور آنتالیا باید بدانید را مرور کنیم، شاید شما هم آنها را باور دارید و باید نظر خود را تغییر دهید.
لحظه آخر با ارائه انواع تورهای مسافرتی داخلی و خارجی با امکانات ویژه و پایین ترین قیمت، یکی از معتبرترین مراجع تور میان مردم می‌ باشد. شما می توانید با مراجعه به وب سایت لحظه آخر از تورهای آف خورده در مقاصد مختلف اطلاع حاصل کنید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید