صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
سه شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۱
کد خبر: 13281
گزارشگر: 2
۱۸۵۸
۰
۰
۳
همه چیز درباره پرواز مشهد

هزینه سفر به مشهد با هواپیما چقدر است؟ مدت زمان هر پرواز

هزینه سفر به مشهد با هواپیما چقدر است؟ مدت زمان هر پرواز
قیمت پرواز تهران مشهد چقدره؟ هزینه شیراز مشهد چقدره؟ اصفهان تا مشهد با هواپیما چقدر طول می‌کشه؟ هر آن چیزی که درباره پرواز مشهد باید بدانید را اینجا بخوانید!

مشهد را می‌توان یکی از محبوب‌ترین مقاصد سفر در ایران دانست که هر ساله مسافران زیادی را برای اهداف کاری، تفریحی، زیارتی و غیره میزبانی می‌کند. پس اگر شما نیز می‌خواهید با بلیط هواپیما مشهد سفر کنید و قیمت این پرواز، ایرلاین‌های فعال در مسیرهای پرتدد، مدت زمان لازم و... را بدانید، با ما در این مطلب همراه شوید.

 

عوامل موثر بر هزینه سفر هوایی به مشهد

 

سفرهای هوایی با آنکه هزینه بیشتری نسبت به روش‌های زمینی دارند، شما را در زمان کمتری به مقصد می‌رسانند. همچنین دیگر نگران ترافیک‌های جاده‌ای، لغزنده بودن مسیر، آب و هوای نامساعد و غیره نیستید. به همین علت تعجبی ندارد که پرواز هوایی به مقصد مشهد از طرفداران زیادی در کشور برخوردار باشد؛ اما هزینه این پرواز چقدر است؟

در پاسخ باید بگوییم این هزینه به عوامل زیادی بستگی دارد که شامل نوع کلاس پروازی اکونومی، بیزینس و فرست کلاس، شرکت هواپیمایی ارائه دهنده بلیط، نوع بلیط چارتری و سیستمی، ساعت حرکت، میزان مسافت بین مبدا و مقصد و حتی فصل سفر می‌شوند. منظور از شرکت‌های هواپیمایی ارائه دهنده بلیط همان ایرلاین‌ها هستند که از معروف‌ترین آن‌ها در مسیر تهران مشهد می‌توانیم به ماهان ایر، تابان ایر، سپهران، کاسپین ایر، ایران ایرتور، آسمان، زاگرس، آتا، معراج، وارش و پویا ایر اشاره کنیم. هر کدام از این شرکت‌های هواپیمایی ویژگی‌ها و خدمات متنوعی دارند و طبیعتا هزینه هر یک با دیگری متفاوت است. از برترین و محبوب‌ترین آن‌ها هواپیمایی ماهان را می‌توان نام برد که در مسیرهای مختلفی از جمله تهران مشهد و بالعکس فعالیت می‌کند. قیمت بلیط هواپیما تهران مشهد رفت و برگشت ماهان ایر هم در سال ۱۴۰۱ به طور میانگین دو میلیون و دویست هزار تومان است. (قیمت بلیط رفت حداقل یک میلیون و صد هزار تومان بوده که به قیمت بلیط برگشت اضافه خواهد شد.)

هزینه سفر با هواپیما به مشهد

یکی دیگر از عوامل موثر بر هزینه این سفر هوایی فصل سفر شناخته می‌شود. به عبارتی دیگر در ایام پیک سفر به مشهد مانند اعیاد رسمی و مناسبت‌های مذهبی مانند شهادت‌ها، ولادت‌ها، عید نوروز و به ویژه تولد امام رضا، مسافران زیادی قصد خرید این بلیط را دارند. بنابراین دور از انتظار نیست که قیمت پرواز مشهد از اقصی نقاط ایران، قیمت هتل‌ها، تورهای مسافرتی و... افزایش یابد. پس اگر می‌خواهید هزینه سفر خود را کاهش دهید، تا جای امکان فصول خلوت‌تر مانند مهر ماه، ایام امتحانات و مواردی از این قبیل را انتخاب کنید.

 

هزینه سفر از تهران به مشهد با هواپیما

 

همانطور که گفتیم این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد و از کلاس‌های پروازی تا نوع بلیط و زمان سفر بر آن اثر می‌گذارند. قیمت پرواز تهران مشهد در زمستان ۱۴۰۱ حداقل ۹۰۰ هزار تومان است. این پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی صورت می‌گیرد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد فرود می‌آید. مدت زمان لازم برای طی این مسیر هم حداکثر 1 ساعت و 30 دقیقه است. خوب است بدانید با آنکه سفر با هواپیما مزایای بسیاری دارد و از آسان‌ترین روش‌ها شناخته می‌شود، افرادی ترجیح می‌دهند روش زمینی را امتحان کنند و هزینه‌های خود را کاهش دهند. برای این افراد سفر با بلیط اتوبوس تهران مشهد را پیشنهاد می‌کنیم که قیمت بسیار کمتری نسبت به هواپیما دارد. برای خرید انواع بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس هم می‌توانید به قاصدک ۲۴ مراجعه کنید و با جزئیات هر بلیط از ساعت حرکت تا قیمت آن آشنا شوید.

 

هزینه سفر به مشهد با هواپیما از رشت

 

هر ساله پروازهای زیادی از شمال ایران به خراسان رضوی انجام می‌شوند و آن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و پرتددترین مسیرهای هوایی می‌کنند. قیمت بلیط رشت به مشهد در ۱۴۰۱ حداقل نهصد هزار تومان است و تا یک میلیون و پانصد هزار تومان نیز می‌رسد. ایرلاین فعال در این مسیر هم معمولا شرکت هواپیمایی ایران ایرتور است. پرواز رشت به مشهد از فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت صورت می‌گیرد و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد به زمین می‌نشیند. مدت زمان این سفر با هواپیما معمولا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

 

هزینه سفر به مشهد با هواپیما از اصفهان

 

یکی دیگر از مسیرهای هوایی پرتدد به مشهد، استان اصفهان است. هزینه این بلیط در ۱۴۰۱ حداقل هفتصد هزار تومان ارائه می‌شود و به شرکت هواپیمایی زاگرس تعلق دارد. از دیگر ایرلاین‌های فعال در این مسیر می‌توانیم به هواپیمایی‌های تابان و کاسپین اشاره کنیم. پرواز اصفهان به مشهد از فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به مقصد فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد برگزار می‌شود. مدت زمانی که در این سفر هستید هم مانند پروازهای قبل ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه است.

قیمت بلیط هواپیما شیراز به مشهد رفت و برگشت

هزینه سفر به مشهد با هواپیما از شیراز

 

اگر ساکن شیراز هستید و می‌خواهید به مشهد بروید یا در مسیر برگشت از شیراز به مشهد هستید، باید حداقل یک میلیون و پانصد هزار تومان هزینه کنید. قیمت بلیط شیراز مشهد تا اسفند ماه ۱۴۰۱ به یک میلیون و ششصد هزار تومان نیز می‌رسد. ایرلاین‌های فعال در این مسیر هم معمولا هواپیمایی زاگرس، ماهان، پویا ایر، ایران ایرتور، آتا هستند. هواپیمای این ایرلاین‌ها از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز بلند شده و در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد فرود می‌آید. مدت زمانی که پرواز شیراز به مشهد طول می‌کشد هم حداقل ۱ ساعت ۲۵ دقیقه است و حداکثر ۱ ساعت و ۴۰ دقیقه زمان می‌برد. در نهایت برای خرید اینترنتی تمامی پروازهای داخلی و خارجی می‌توانید از وب سایت قاصدک 24 کمک بگیرید.

https://www.asianews.ir/u/999
اخبار مرتبط
در این مطلب تصمیم گرفته‌ایم به واقعیت های جالب در خصوص سفر با هواپیما بپردازیم که کمتر افرادی از آن‌ها خبر دارند، با ما همراه باشید.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید