صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۸
کد خبر: 13300
گزارشگر: 213
۶۵۱
۱
۰
۳
اظهارات رئیس کمیته نظامی کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی

ائتلاف رودررویی مستقیم ناتو با روسیه

ائتلاف رودررویی مستقیم ناتو با روسیه
رئیس کمیته نظامی ناتو گفت: آماده رودررویی مستقیم با روسیه هستیم.

به گزارش آسیانیوز، در بحبوحه جنگ اوکراین، رئیس کمیته نظامی ناتو در سخنانی گفت که این ائتلاف آماده یک «رویارویی مستقیم» با روسیه است.

«راب باوئر» رئیس کمیته نظامی ناتو در واکنش به پرسشی مبنی بر اینکه آیا این سازمان تحت امر آمریکا برای یک رویارویی با نظام ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در بحبوحه جنگ در اوکراین آماده است یا خیر گفت: ما آماده‌ایم.

اما او تاکید کرد که فکر نمی‌کند درگیری هسته‌ای بین این دو قدرت نظامی رخ دهد، زیرا پوتین «دیوانه» نیست و همچنان فردی «منطقی» به شمار می‌آید.

---------
بیشتر بخوانید

پایان ولادیمیر پوتین/دیکتاتور روسیه در محاصره

-----------------------------------
به گزارش ایسنا، به نقل از یاهو نیوز، راب باوئر همچنین به شبکه تلویزیونی آرتی‌پی پرتغال گفت که ناتو تنها در صورتی پاسخ خواهد داد که روسیه با حمله به یک کشور عضو ناتو از خط قرمزها عبور کند. باوئر گفت که ناتو حرکت گروه‌های جنگی در امتداد جبهه شرقی را آغاز کرده و پس از حمله روسیه به اوکراین، چهار گروه جنگی دیگر ایجاد کرده است. او گفت که این پیام مهمی برای مسکو است تا نشان دهد موضع ناتو تغییر کرده است.

این اظهارات به دنبال آن مطرح می‌شود که اوکراین توانست در ژانویه قول مساعد غرب را برای دریافت تانک‌های جنگی به منظور مقابله با ارتش روسیه بگیرد. اوکراین در سری اول، ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک غربی را از ائتلافی متشکل از ۱۲ کشور از جمله انگلیس و ایالات متحده دریافت خواهد کرد. آلمان عضو ناتو هم پس از موافقت با ارسال تانک‌های لئوپارد، به این ائتلاف پیوست./

https://www.asianews.ir/u/99u
اخبار مرتبط
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: متاسفانه شرایط کنونی حول برجام را می توان به بن بست خورده توصیف کرد.
در جریان حمله مسلحانه به سفارت آذربایجان در تهران، جمهوری آذربایجان سفارت خود را در ایران تخلیه کرد؛ در این باره سفیر اسبق ایران در آذربایجان توضیحاتی داد.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی با وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، پیام تسلیت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران را ابلاغ کرد.
نخستین تصاویر از مرد مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران در فضای مجازی منتشر شد.
دلایل غیرفنی متولیان حوزه نفت در زمستان 1401 که سرپوشی برای ناکارآمدی مدیریت حوزه نفت و گاز کشور محسوب می شد، دلیل اتفاقاتی شد که قرار بود در اروپا روی دهد، اما چرا هزاران کیلومتر این طرف تر در کشور دارنده دومین منابع گازی جهان، اتفاق افتاد؟
رییس‌جمهور در اظهارات امروز خود در مجلس درباره جزییات تهاتر نفت، اطلاعات بیشتری ارائه نکرده است؛ اما موضوع تهاتر نفتی سال گذشته در بخش‌هایی از فعالیت‌های اقتصادی دولت مطرح شده بود.
یک روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات این کشور از سفر هفته گذشته ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا به کی‌یف و دیدارش با رئیس جمهور اوکراین خبر داد.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی خواستار اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران شد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
کرامت سلیمی
۱۴۰۱/۱۱/۱۲
0
0
0

در اینده ای نزدیک ، شهرهای مهم روسیه از جمله مسکو  توسط موشک و هواپیما مورد حمله قرار خواهد گرفت و روسیه هم نمی تواند هیچ عکس العملی نشان د هد و تلافی کند. فقط یک مشکل حل نخواهد شد و ان هم اینکه با بمباران شهرهای روسیه و ناتوانی روسیه در مقابل حمله به شهرهایش، باز هم رسانه ها سلاح هسته ای را باور خواهند داشت و باز هم به انتشار اخبار بیهوده در مورد سلاح هسته ای و موضوع برجام ادامه خواهند داد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید