صاحب امتیاز
دکتر ساقی باقری نیا
بنیان‌گذار و مدیر مسئول
جاویدنام ایرج جمشیدی
سردبیر بخش آنلاین(آسیانیوز)
صاحب امتیاز: دکتر ساقی باقری نیا،    بنیان‌گذار و مدیر مسئول: جاویدنام ایرج جمشیدی،   سردبیر بخش آنلاین (آسیا نیوز): نوید جمشیدی
شنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۱:۲۱
کد خبر: 13326
گزارشگر: 213
۶۲۲
۰
۰
۲
محدودیت های جدید از سوی وزارت خزانه داری ایالات متحده

آمریکا باز هم تحریم کرد

آمریکا باز هم تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را تحریم می کند.

به گزارش آسیانیوز، وزارت خزانه داری آمریکا در راستای رویکرد دوگانه واشنگتن در قبال جمهوری اسلامی ایران و هراس از قدرت پهپادی تهران، باز هم تحریم‌های جدیدی را به این بهانه اعمال کرد.

 وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد: امروز، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا هشت نفر از مدیران ارشد شرکت پراور پارس را تحریم می کند. این شرکت مستقر در ایران قبلاً به دلیل ساخت پهپادهای شاهد برای سپاه پاسداران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم شده بود.

پیش از این، وزارت بازرگانی آمریکا در ۱۱ بهمن ماه اعلام کرد هفت شرکت ایرانی به بهانه تولید پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده است، در فهرست سیاه تجاری این کشور قرار گرفته اند.

شرکت های ایرانی که در فهرست سیاه قرار گرفته اند شامل شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی، نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شرکت اوج پرواز ما دو نفر،شرکت پراور پارس،صنایع هوایی قدس و صنایع هوایی شاهد هستند.

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا ادعا شده است که پهپادهای ایرانی به روسیه منتقل می شوند تا علیه اوکراین به کار گرفته شوند و این اقدام مغایر با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد اسامی ۸ نفر از مدیران ارشد شرکت پرآور پارس را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

 خزانه‌داری آمریکا گفته این شرکت پیش از این از سوی اتحادیه اروپا و آمریکا به دلیل ساخت پهپادهای شاهد تحت تحریم قرار گرفته است.

کدام گروه‌ها تحریم شدند؟
وزارت خزانه‌داری آمریکا، مدیران یک تولید‌کننده پهپاد در جمهوری اسلامی و نیز یک نفتکش و یک ناوچه را در فهرست تحریم خود قرار داده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد ۸ نفر از مدیران ارشد شرکت «پرآور پارس» را که پیش از این از سوی آمریکا و اروپا تحریم شده بود، در فهرست جدید تحریمی خود قرار داده است. این شرکت در ساخت پهپادهای سری «شاهد» برای «نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» فعالیت می‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، نام این اشخاص را نیز منتشر کرد. حسین شمس‌آبادی، ابوالفضل ناظری، محسن اسدی، محمدصادق حیدری موسی، ابوالفضل صالح‌نژاد، محمدرضا محمدی، ابوالقاسم والاگهر و علیرضا تنگسیری نام این اشخاص است.

آمریکا همچنین نفتکش «مکران» را به دلیل استفاده در پرتاب پهپاد و نیز ناوچه همراه آن به نام «دنا» را نیز در فهرست جدید تحریمی خود قرار داد. آمریکا جمهوری اسلامی را به ارسال پهپاد به روسیه برای جنگ اوکراین متهم می‌کند./

https://www.asianews.ir/u/9ak
اخبار مرتبط
روزنامه تایمز انگلیس خبر داد که لندن برنامه‌های خود برای غیرقانونی اعلام کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را متوقف کرده است.
وزارت امورخارجه آمریکا ادعا کرد که وقتی موضوع جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در میان است، اسرائیل یک شریک و متحد مهم منطقه‌ای در مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه است.
میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: متاسفانه شرایط کنونی حول برجام را می توان به بن بست خورده توصیف کرد.
اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به منظور تداوم حمایت از اغتشاشات و ناآرامی های اخیر در ایران، قطعنامه‌ای را تصویب کردند.
وزارت خزانه داری آمریکا امروز چهارم بهمن ۱۴۰۱ تحریم ۶ فرد و نهاد را به بهانه ارتباط با حزب‌الله لبنان اعلام کرد.
دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره افزایش قیمت بلیط هواپیما طی چند روز گذشته، گفت: شورای‌عالی هواپیمایی در بهار امسال نرخ ۳۰ درصدی افزایش بلیت هواپیما را تصویب کرد.
آسیانیوز (وبسایت روزنامه آسیا) هیچگونه مسولیتی در قبال نظرات کاربران ندارد.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 1000
نظر خود را وارد کنید